Snelste printer voor 10x15 foto's

Pagina: 1
Acties:
  • 858 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 08:49
Na enkele dagen een paar uur vele printers vergeleken te hebben op internet, heb ik toch besloten om de hulp van jullie in te roepen.

Ik ben op zoek naar de snelste fotoprinter, voor het printen van 10x15 foto's in goede kwaliteit. Met goede kwaliteit bedoel ik, een kwaliteit gelijk aan of beter dan die van een Fuji machine bij een digitale afdrukcentrale (tja, gewoon goed dus ;)).

Nu vraag je je waarschijnlijk af, waarom laat je de foto's dan niet gewoon afdrukken :?
De printer gaat worden ingezet op evenementen, om direct foto's te kunnen printen en te verkopen. Omdat het wel eens behoorlijk druk kan zijn, en sommige mensen misschien wel 20 foto's willen, is het belangrijk dat de printer gewoon razendsnel is 8)

Zelf heb ik de volgende kandidaten gevonden:
- Canon iP8500
Hier heb ik een proefafdruk van ontvangen, de kwaliteit is zeer goed. Volgens de site doet hij 21 seconden over een 10x15 foto, maar op welke kwaliteit dit is, weet ik niet. Volgens dit review, doet hij namelijk 48 seconden over een 10x15 foto met de hoogste kwaliteit. Dat is voor onze situatie eigenlijk te lang.
- Olympus P-11
Doet 33 seconden over 10x15, kwaliteit weet ik niet, kan max. 10x15 printen.
- HP Photosmart 8250
Wordt geclaimd de snelste te zijn, omdat hij 14 seconden over 10x15 doet. Dit is echter op lage kwaliteit, op hoge kwaliteit is het al weer 49 seconden.
- HP Photosmart D6160
Zojuist gevonden, nieuw model. 10x15 duurt 12 seconden, maar wederom 49 seconden in hoogste kwaliteit.

Tenslotte is het ook nog een optie, om een minilab/superprinter te huren voor een dag. Ervaringen/tips zijn welkom!

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 22:06

Nik

Ik heb zelf de HiTi 640PS minilab printer. Werkt niet met inkt, maar met folie. Super resultaat, scherp, watervast, afdrukcentrale kwaliteit. Alleen doet wel een seconde of 30-60 per foto (omdat hij 4 lagen moet printen). Kosten per printje liggen op de 40 - 50 cent (folie + papier).

Afbeeldingslocatie: http://216.25.78.123/bigpics/hiti/88p064600a.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Nik op 03-09-2006 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-05 23:20
niet slim om meerdere printers aan te sluiten? zoals fotokiosks in attractieparken.

of zit ik nou een beetje te ver vooruit te denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
@proller
Leuk ding :) Maar zoals je waarschijnlijk zelf ook al bedacht had, is het niet wat we zoeken. Prijs per afdruk vind ik ook nog vrij hoog :o

@WhiteViper
Is een idee, maar kost (veel) meer tijd. Eigenlijk heb je dan ook meer pc's nodig, omdat er behoorlijk wat mb's naar zo'n printer stromen, anders gaat dat weer teveel tijd kosten.
We hadden al als idee om een paar goedkope (bijv IP4200) printers erbij te nemen, maar dit is niet echt optimaal...

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brokenp
  • Laatst online: 22:15
Ik weet niet wat kleuren lasers tegenwoordig al kunnen qua kwaliteit... Die zijn iig heel snel
Heb je nog een max budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-06 21:17
ik heb een paar reviews gelezen, volgens mij is Canon de enige die met hoge snelheid goede kwaliteit levert. Kijk even naar hun Pixma serie.

en zoek ook even op die speciale 10x15 printertjes, Canon maar ook andere merken hebben ze. Zullen ook snel zijn maar de kwaliteit is minder dan normaal-formaat printers denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hou je d'r even rekening me dat als je en "normale" printer koopt, je ook nog eerst de velletjes zult moeten knippen / snijden? Kost je meer tijd dan de prints zelf ;) Dan is zo'n ding als Proller heeft toch wel ideaal denk ik :)

[ Voor 9% gewijzigd door The Eagle op 04-09-2006 00:04 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 14:03
The_Eagle schreef op maandag 04 september 2006 @ 00:03:
Hou je d'r even rekening me dat als je en "normale" printer koopt, je ook nog eerst de velletjes zult moeten knippen / snijden? Kost je meer tijd dan de prints zelf ;) Dan is zo'n ding als Proller heeft toch wel ideaal denk ik :)
Je kan met een normale printer ook gewoon op A6 of ander klein formaat papier printen. Ik zal zelf een laserprinter nemen, inkt printers kunnen gewoon niet sneller door hun beperkingen en het voordeel van laser is dat je foto water afstotend is, ook hebben laser printers kleinere margins.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
Jazco2nd schreef op maandag 04 september 2006 @ 00:00:
ik heb een paar reviews gelezen, volgens mij is Canon de enige die met hoge snelheid goede kwaliteit levert. Kijk even naar hun Pixma serie.

en zoek ook even op die speciale 10x15 printertjes, Canon maar ook andere merken hebben ze. Zullen ook snel zijn maar de kwaliteit is minder dan normaal-formaat printers denk ik.
Hier heb ik zeer uitgebreid naar gekeken. De IP4200 is ook uit de Pixma serie, en die hebben we al 1. Maar die is gewoon niet snel genoeg - print kwaliteit is wel goed.
brokenp schreef op zondag 03 september 2006 @ 23:57:
Ik weet niet wat kleuren lasers tegenwoordig al kunnen qua kwaliteit... Die zijn iig heel snel
Heb je nog een max budget?
Budget is natuurlijk afhankelijk van de verdere mogelijkheden van de printer, maar laten we het op écht max 400 euro houden.
The_Eagle schreef op maandag 04 september 2006 @ 00:03:
Heb toch echt een pak met 10x15 fotopapier :p
djexplo schreef op maandag 04 september 2006 @ 00:14:
[...]
Ik zal zelf een laserprinter nemen, inkt printers kunnen gewoon niet sneller door hun beperkingen en het voordeel van laser is dat je foto water afstotend is, ook hebben laser printers kleinere margins.
Heb ik naar gekeken. Ik ken de Samsung CLP-510, een een Epson all-in-one. Verder heb ik van HP wel eens een proefprintje gezien. Toch vind ik dit écht niet vergelijkbaar met een foto, alleen al de missende glans...

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 15:46
anders koop je een printer waar je een geheugenkaartje rechtstreeks in kan stoppen, heb je uberhaupt geen computers nodig. Vanaf €200 heb je al een heel redelijke printer die dat kan. Voor de prijs van een pc (€800?) kan je zo aardig wat printers tegelijk aan het werk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
Damsplaat schreef op maandag 04 september 2006 @ 10:51:
anders koop je een printer waar je een geheugenkaartje rechtstreeks in kan stoppen, heb je uberhaupt geen computers nodig. Vanaf €200 heb je al een heel redelijke printer die dat kan. Voor de prijs van een pc (€800?) kan je zo aardig wat printers tegelijk aan het werk hebben.
Zolang de printer hiermee bezig is, moet het kaartje er in zitten. Je schiet er dus weinig mee op omdat je niet meerdere printers tegelijk aan 't werk kan zetten. Bovendien is het erg onhandig om snel de juiste foto's te selecteren...

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
Exact 48 uur later: niemand :?

Nederlander in België

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:39

ThaHandy

Discovery Channel

Elektronicanet schreef op zondag 03 september 2006 @ 23:49:
@WhiteViper
Is een idee, maar kost (veel) meer tijd.
vertel?
Eigenlijk heb je dan ook meer pc's nodig, omdat er behoorlijk wat mb's naar zo'n printer stromen, anders gaat dat weer teveel tijd kosten.
LPT wel ja, maar met USB moet dat wel te doen zijn met 1 PC

[ Voor 19% gewijzigd door ThaHandy op 07-09-2006 20:07 ]

• Elektronicanet
ThaHandy schreef op donderdag 07 september 2006 @ 20:05:
[...]
vertel?
[...]
LPT wel ja, maar met USB moet dat wel te doen zijn met 1 PC
Voor zover ik weet, moet je zelf kiezen naar welke printer je wil printen, en dus zelf steeds een andere printer kiezen bij het afdrukken. Ook dacht ik dat het misschien ten kostte van de overdrachtsnelheid zou gaan, om meerdere printers op één pc aan te sluiten, maar dat valt misschien mee. Ten slotte zouden we liever één echt snelle printer kopen om er de rest van het jaar thuis ook plezier van te hebben, in plaats van meerdere goedkope printertjes (ook i.v.m. aanschaf vele cartridges).

Maar het is wellicht toch de beste oplossing...

Nederlander in België

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:10
Je kunt printer pooling aanzetten. Je hebt dan 1 printer in windows met meerdere print apparaten. windows verdeelt dan zelf de printjobs over de printers. Enige voorwaarde is dat de printers van dezelfde driver gebruik moeten kunnen maken, lees: zelde type printer.

• Elektronicanet
Wortelsoft schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:40:
Je kunt printer pooling aanzetten. Je hebt dan 1 printer in windows met meerdere print apparaten. windows verdeelt dan zelf de printjobs over de printers. Enige voorwaarde is dat de printers van dezelfde driver gebruik moeten kunnen maken, lees: zelde type printer.
Ah, dat is handig :) Dat wist ik niet.

Nederlander in België

Pagina: 1