Toon posts:

Club 3D 6600 GT doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik was gisteren ff aan het gamen, (ben één van de gelukkiggen die battlefield 2142 kan spelen ( beta versie gewonnen) ).

Toen ik ineens trg naar men bureaublad trg kwam, met een nvidea melding dat men 6600GT niet genoeg stroom krijgt en zodoende automatish gedownclockt word, deze melding heb ik zeer veel gekregen soms wel zeker 100 maal voor hij trg kwam op het bureaublad.

Kaart was licht overclokt, dus trg gezet naar standaard, met speedfan spanningen nagekeken, kloppen redelijk goed.

Probleem nu is dat de melding blijft komen, daarnet ook zelfs met opstarten van de pc, dus zonder gamen!

Wie weer er raad voor?

Pc: AMD 3500+ Venice, 6600 GT, 450 Wat(cheap ass voeding, ja kweet het das me probleem maar toch), 512 ram, moederbord weet ik zo-even niet...

Pc maar paar maanden oud!

Edit, de molex connector zit er wel nog op!

Verwijderd

Je geeft waarschijnlijk zelf het antwoord al. Goedkope voeding leveren instabiele spanningen en leveren nooit het vermogen dat ze aangeven, dus een nieuwe en goede voeding zal je problemen waarschijnlijk oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja welja, dat is ook waaraan ik dacht, wel raar dat dit nu gebeurt en ervoor met gelijk welk ander spel niet, ook Battlefield 2 niet, ook al merk ik soms dat ie serieus tegen zen donder krijgt.

Zou Battlefield 2142 meer gpu belastend zijn dan? Of is dit puur toeval?

Kan me overigens niet voorstellen dat men graka het zo moeilijk krijgt wnnr men beperkte ram geheugen wss een grote bottleneck nog is voorlopig?

Edit: Bestaat er een tool die men verschillende spanningen tijdens het lopen van de pc, en/of gamen meet en het verloop ervan opslaat/bijhoud?

Zodanig dat ik kan zien wat er mee gebeurd ( trouwens dwaas dat er overal spanningen te meten zijn en nergens stromen, die wss een beter beeld weergeven).

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 21:52 ]

Verwijderd

Ik denk het niet dat het heel erg op je CPU leunt, aangezien het de engine van BF2 gebruikt, en BF2 op je geheugen en videokaart vooral leunt.

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:51

bakvis

Tweakers.Nerd

In speedfan kun je bij settings een history grafiek aanzetten, ik weet zo niet werle het is volges mij het laatste tabblad

Mijn Specs