2 internet verbindingen op 1 pc?

Pagina: 1
Acties:

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-03 23:41
Geachte mede-tweakers...

Ik heb de (tijdelijke) luxe dat ik 2 internetverbindingen heb.. 1 kabel van @home, en 1 ddsl verbinding van KPN.
Ik heb een stand-alone pc met XP SP2 home edition.

De 2 netwerkkaarten:
- "Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet 100 mbps", gekoppeld aan @home
- "Intel(R) PRO/100 VE Network Connection", gekoppeld aan kpn.

Is het mogelijk om deze 2 verbindingen te koppelen zodat ik een hogere snelheid krijg?
Ik heb deze 2 verbindingen al werkend gekregen via een netwerkbrug.
Maar het lukt me niet om deze gecombineerd te krijgen.
Het lijkt er op dat de snelheid afhankelijk is van welke netwerkkaart ik het 1e toevoeg aan de brug(als ik eentje uitschakel en daarna inschakel, lijkt hij de verbinding te pakken van de connectie die altijd al aanwezig was. Dit kan ik zien omdat de verbinding van KPN 2 mbit lager is.
Wat me opvalt is dat de secundaire connectie helemaal geen pakketjes ontvangt, en heel weinig verstuurt.

Heb op google en op het forum hier wel wat gevonden, maar dit gaat meestal icm een netwerk.

Wie kan me helpen?
Alvast bedankt...

Just a simple thought....

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:47

_Ernst_

Mark It Zero!

Ze op zo'n manier bundelen dat je een hogere snelheid haalt met 1 download, is niet mogelijk. Wat je wel kunt doen is bepaald verkeer via een bepaalde verbinding laten gaan. Dus bijvoorbeeld downloaden via @Home, en gamen en surfen via adsl. Dit was wel mogelijk dacht ik, hoe je het zou moeten doen zou ik alleen niet weten :)

Last.fm

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-03 23:41
Iemand nog suggesties?

Just a simple thought....

• madmenno
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-03 05:55
patchpaneel !!
zou het toch mee moeten lukken, of zie ik dat verkeerd?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:38
madmenno schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 22:32:
patchpaneel !!
zou het toch mee moeten lukken, of zie ik dat verkeerd?
Wat heeft een patchpaneel daarmee te maken? Totaal geen fuck.

TS heeft 3 opties:

- Een (dure) router kopen met 2 WAN aansluitigingen die zelf load-balanced tussen de beide verbindingen
- Een *nix doos bouwen en die loadbalancing laten doen

Tenslotte de elcheapo methode:
- Zet 1 verbinding op als primaire (routertje), bv 192.168.1.1
- Zet een 2e router met verbinding 2 als 192.168.1.2 (dhcp uit, dat doet eerste routertje al)

Alle verkeer zal nu via verbinding 1 gaan.

Als je bijvoorbeeld usenet gebruikt en je hebt meerdere servers (zoals bv bij usenetserver.com) dan kun je bv 2 verbindingen laten lopen via je primaire pijp. De 2e newsserver kun je via de 2e verbinding laten lopen: (uit mn hoofd)
ROUTE ADD <ip server> MASK 255.255.255.255 192.168.1.2 METRIC 1

Daarmee schop je al het verkeer naar dat ene IP via de 2e router (=2e verbinding) eruit. Op die manier bundel je dus de snelheid van beide pijpjes.

Bij een single connectie werkt dit dus niet, je zal meerdere IPs moeten gebruiken (of bv met getright mirrors gebruiken) en die betreffende via de 2e router laten lopen.

Kortom: het is mogelijk, maar vergt wel wat ervaring / moeite.