[JavaScript] IE weigert innerHTML update

Pagina: 1
Acties:

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Ik heb onderstaande HTML pagina gemaakt met als bedoeling een AJAX update te maken. Hierin moet de response van het HTTPXMLObject de <span> genaamd result vullen.
Hoewel ik andere pagina's heb waarin dit prima werkt in IE wil het met onderstaande code niet lukken. Zowel FF als Opera hebben nergens problemen mee, maar IE blijft errors geven...
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252"></meta>
    <title>Test</title>
  </head>

<body><h2>
      Test
    </h2><p>
      Click button to see of what brown is the color of
    </p><form method="POST">
      <input type="button" value="Retrieve data" onClick="document.getElementById('result').innerHTML = '<p>Poo</p>'; "/>
      <p>
        <span id="result"></span>
      </p>
    </form></body>
</html>

Weet iemand wat hier de fout is?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Volgens mij werkt het niet helemaal op deze manier. Volg deze tutorial eens en alles word een stuk duidelijker denk ik :)

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Het gaat met niet zozeer om het AJAX gedeelte dat heb ik wel werkend. Wat er op een of andere vage reden niet wil werken is de DTHML call om de text in die span te vervangen. Ik heb alle AJAX code eruit gesloopt om de focus op dat deel te leggen.

• Setragasj
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02 13:23

Setragasj

is using radars to communicate

Misschien kun je beter van dat <spannetje> een <divje> maken..

<Typ een persoonlijk bericht>

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Unglaublich...
Ook dankzij pEeDy16's link heb ik de span in een div verandert en nu werkt alles. In retrospect is een div natuurlijk veel beter geschikt om stukken HTML in kwijt te kunnen dan een span...

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Een p element mag helemaal niet in een span element dus dat voorbeeld is sowieso fout. Verder zou ik eens uitkijken naar het DOM ipv je responseText zomaar in je HTML pagina te injecteren ;)

[ Voor 3% gewijzigd door XWB op 03-09-2006 21:51 ]

March of the Eagles

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Ik weet dat innerHTML redelijk lomp is. Maar ik ben nu met name met AJAX bezig en dan is innerHTML zo lekker makkelijk. Is wel een van de zeldzamere keren, in mijn ervaring, dat IE stricter werkt dan zowel FF als Opera.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:00

crisp

Devver

Pixelated

Dat heeft niets met stricter te maken maar met error-correction, en aangezien daar geen richtlijnen voor zijn mbt HTML4.01 doet eigenlijk geen enkele browser het fout.
Eerlijk gezegd vind ik de behavior van FF en Opera in deze wenselijker want in feite kan er gewoon een parsetree van gebouwd worden; er is imo geen dringende reden om dan maar het hele element te negeren.
Het is nog inconsequent ook want dezelfde IE staat het wel toe om een table-element op deze manier in een p-element te zetten.

Intentionally left blank

Pagina: 1