Toon posts:

Geheugen verbruik bij BF2

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik zit dus met 2 dingen.

Als ik battlefield2 aan het spelen bent, op mijn gewenste settings gaat het geheugen verbruik ruim over de 1.2GB.

Ik heb 1GB aan boord en dat nog wel in 1x512 2x256 333mhz dus ook niet echt al te snel.
Ik neem aan (waar ik dus niet zeker van ben) dan ik dus een geheugen probleem heb. Want ik heb er ook echt last van, ik heb vooral bij het laden last van lange wachtijden. Maar ook tijdens het spelen loopt het regelmatig niet lekker, en heb ik ook het gevoel dat het geheugen vol is.

Mijn systeem specs:

Intel pentium IV 2.4GHZ 512KB cache S478
1 x 512MB kingston 333mhz
2 x 256MB coirsair 333mhz (moederbord ondersteunt GEEN dual-channel)
Asus Ati Radeon X800PRO (ik heb het gevoel dat dat het probleem absoluut niet is)
450Watt antec voeding

Nu het 2e punt dus, is het de moeite waard om mijn huidige geheugen te verkopen, en 2 x 1GB aan te slaan. Aangezien dat voldoende moet zijn.

Ik speel op de volgende settings:
Medium (wil ik zo laten)
AA op 4 (wil ik zo laten)
AF op 8/16 (wil ik ook zo laten)

Ik hoor het wel...

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-11 18:15

NeHoX

Gamer + PV

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 20:27:

Als ik battlefield2 aan het spelen bent, op mijn gewenste settings gaat het geheugen verbruik ruim over de 1.2GB.

Ik heb 1GB aan boord en dat nog wel in 1x512 2x256 333mhz dus ook niet echt al te snel.
Ik neem aan (waar ik dus niet zeker van ben) dan ik dus een geheugen probleem heb. Want ik heb er ook echt last van, ik heb vooral bij het laden last van lange wachtijden. Maar ook tijdens het spelen loopt het regelmatig niet lekker, en heb ik ook het gevoel dat het geheugen vol is.

Mijn systeem specs:

Asus Ati Radeon X800PRO (ik heb het gevoel dat dat het probleem absoluut niet is)
450Watt antec voeding

Nu het 2e punt dus, is het de moeite waard om mijn huidige geheugen te verkopen, en 2 x 1GB aan te slaan. Aangezien dat voldoende moet zijn.

Medium (wil ik zo laten)

Ik hoor het wel...
1,5GB of meer en je BF2 draait weer perfect...

Je had btw wel wat meer mogen zoeken, hier is zooooooooo veel over te vinden.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
BF2 lust wel 2GB om echt lekker te draaien. Alleen is je CPU ook wel aan de krappe kant. 2GB zal BF2 wel beter laten lopen maar of je nog (veel) geld in een oude PC wilt stoppen is de vraag.

offtopic:
@NeHoX. Je hoeft niet de hele TS te quoten voor 2 regels tekst :)

[ Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 03-09-2006 20:31 ]

Verwijderd

""AA op 4 (wil ik zo laten)
AF op 8/16 (wil ik ook zo laten)""

Tsja, dan is het gewoon je eigen probleem. Ik draai hem op 1600x1200 met medium nepschaduwen uit, lighting low en AA uit en blijf inclusief alle achtergrond zut (MSN, Outlook, TeamSpeak, BF2CC (incl. .NET framework)) onder de 1 GB. Ik heb wel licht het idee dat de 512 MB van mijn GeForce 7900 GTX daar wat mee te maken heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is waar ook, alles staat op medium en schaduwen UIT, ivm het betere schiet werk :)

Maar ik begrijp dat het nog wel de moeite waard is om er 2Gb in te proppen?

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11 08:55
Ik zou overstappen op een nieuw systeem, want nu gooi je er nog over de 100 euro aan spullen in en dan heb je over een tijdje weer een ander verouderd onderdeel en zo blijf je doorgaan.

Verwijderd

Topicstarter
danielkraak schreef op zondag 03 september 2006 @ 21:30:
Ik zou overstappen op een nieuw systeem, want nu gooi je er nog over de 100 euro aan spullen in en dan heb je over een tijdje weer een ander verouderd onderdeel en zo blijf je doorgaan.
Dat is geen optie ;)

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-10 17:30
bij mij,

gaat totale mem gebruik naar 900mb als ik alles op low zet, paar dingetjes op high om goed te kunnen zien, met reso van 1280*1024 ...

• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-12 13:18
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 20:27:

Mijn systeem specs:

450Watt antec voeding

Medium (wil ik zo laten)

Ik hoor het wel...
zet eens je AGP adapture size eens lager in je bios zo max 128MB dat scheelt ook nog wel eens wat. (ik neem aan dat het een AGP kaart is)
off je texture details lager zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Nee de settings (zoals ik schreef) ga ik niet veranderen, ik ben er achter gekomen dan alles op medium en AA op 4 gewoon het beste is, ik heb idd een AGP kaart, en denk niet dat het aan me videokaart licht. En heb absoluut geen zin om een paar dingen op low, en een paar dingen op high te zetten. De bios kan ik niet in komen, aangezien het een DELL is 8)7

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
F2 bij het opstarten :)

Verwijderd

Naja dan is de keus 2x1GB mischien wel het beste dan :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 21:09:
Ja dat is waar ook, alles staat op medium en schaduwen UIT, ivm het betere schiet werk :)

Maar ik begrijp dat het nog wel de moeite waard is om er 2Gb in te proppen?
Waarom schaduwen uit? Kwa performance maakt het niet zoveel uit in BF. Grote voordeel van schaduwen aan (1 na hoogste setting meende ik) is in BF dat je de schaduwen van vehicles/soldiers door de meshes (objecten) heenziet, geeft je alleen maar voordeel :)

Maar goed BF2 en straks BF2142 willen spelen zou een minimum vereiste moeten zijn om 1,5 GB RAM of hoger te hebben om soepel te kunnen spelen. Dualchannel heeft de voorkeur dus vaak is het dan 2x1 GB.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 23:56 ]

• dezejongeman
  • Laatst online: 24-11 13:41
NeHoX schreef op zondag 03 september 2006 @ 20:30:
[...]

1,5GB of meer en je BF2 draait weer perfect...

Je had btw wel wat meer mogen zoeken, hier is zooooooooo veel over te vinden.
ik heb 1 gb aan geheugen draai het spel op het hoogst soepel,
maar ik heb een 6800gt met 256mb ddr3,
dat haalt ie mischien bij hem bij het geheugen weg.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ligt niet aan het geheugen in hardwarematige zin, maar gewoon aan het spel :)
Processors, Mobo's & Geheugen » Spielerij - Problemen & Vragen dus.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 23:52:
[...]

Waarom schaduwen uit? Kwa performance maakt het niet zoveel uit in BF. Grote voordeel van schaduwen aan (1 na hoogste setting meende ik) is in BF dat je de schaduwen van vehicles/soldiers door de meshes (objecten)
Heel simpel, (zoals ik al eerder had geschreven ik ben een clanwar speler (dit betekent zo veel mogenlijk punten halen) Door de schaduwen UIT te zetten kan je veel beter knalle :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 10:19:
[...]

Heel simpel, (zoals ik al eerder had geschreven ik ben een clanwar speler (dit betekent zo veel mogenlijk punten halen) Door de schaduwen UIT te zetten kan je veel beter knalle :)
Waarom kan je beter knallen door ze uit te zetten? Omdat veel andere mensen dat zeggen?

Ik kan me er niets bij voorstellen dat schaduwen UITzetten een voordeel kan opleveren in Battlefield, integendeel. Misschien dat je vergist met lightmaps (voorgerenderde schaduwen voor objecten) dat kun je idd het beste wel uitzetten dan zie je veel beter als je in objecten rondloopt.

Verwijderd

Topicstarter
Dit moet je niet persoonlijk opvatte hor.. is een mening 8)7 Als ik zo beter speel laat mij dan lekker, en laten we ons beter op mijn topic richten inplaats van de grote jongen proberen uit te hangen 8)7

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 20:26

Stronkie

Where wind is Trouble

jezus sjaak, get a life......... In plaats van de grote jongen uit proberen te hangen... tsssk..

Feit is gewoon dat BF2 met 2 gig een stuk beter draait. Een P4 2.4 is snel genoeg voor normale medium settings.. Maar ga asjeblieft niet verwachten dat de jou voorgestelde settings gaan werken... Zelfs met 2 gig. Je systeem trekt dat gewoon niet punt. En aangezien jij dus te eigenwijs om raad aan te nemen van de meest doorgewinterde BF speler (lighteye) die er is.. (die speelde al 1942 en maakte vele TS van de BF serie) tja dan trek ik mijn handen er van af... Koop het nieuwe computer... Of doe je settings wat lager.... Mem upgrade altijd handig

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik hier maar niet op reageren, dit is iets te off-topic :)

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12 08:33
Om effe aan te haken op dit topic, draai em op 1280x1024 (TFT dus wil native reso) met med/low instellingen om niet over de 1GB geheugen te komen. Heeft het echter nog zin om bij een AMD64 3000+ het geheugen te vervangen voor 2x 1GB? Videokaart is een MSI 6800GT en moederbord een MSI K8N Neo platinum.

De wijzen komen uit het Oosten!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Als je veel bf2 speelt is het zeker aan te raden! BF2 heeft (helaas) veel ram nodig, als je 1gb of minder hebt, swapt het als de neten. Met 2gb heb je meer overhead en zal het laden ook sneller gaan. Daarnaast is 2gb in windows ownage ;)

Instagram / YouTube

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:02
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:34:
Laat ik hier maar niet op reageren, dit is iets te off-topic :)
Dat zeg je omdat je te hard gedisst ben door iemand, en je heb een DELL zegt genoeg lijkt me :O Je maakt een topic aan over je probleem laat mensen je helpen en accepteer dat je soms fout kan zitten, en ga mensen dan niet afkraken omdat ze gelijk hebben en jij niet...Ik had eerst ook 1 Gig geheugen en dat ging nog net aan als ik de meeste programmas op de achtergrond afsloot. Heb nu 2 Gig Dual Channel en je merkt het verschil. Het draait veel sneller en je kan ook nog MSN etc. etc. op je achtergrond laten draaien zonder problemen. O+ AA kan je btw wel op 2 zetten en AF op 4 scheelt ook een stuk.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Verwijderd

ten 1ste ik ben het helemaal met rob eens en ten 2de ik heb nooit probleemen gehad :/

me oude pc was en P4 3.0Ghz met 1gb geheugen en een N6600NE/TE 256MB agp kaart
met alles op medium / high en dat liep goed

en nu heb ik en PentiumD 3.0Ghz Met 2Gb Geheugen en een N7900Gtx 512MB PCI-e kaart
met alles op high en ik heb 100 Fps in en artistrike (maar daar gaat het niet om)

het gaat er wel op dan je ten 1st GEEN dell moet nemen en ten 2de gewoon die oude pc moet vervangen voor en nieuwe of gewoon op lagere settings spelen :/

Peace

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12 15:33
Nou als iemand mij een DELL XPS cadeau doet zal ik hem niet afslaan ;)

There is no knowledge, that is not Power!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb ongeveer dezelfde pc als jij, ga hem nu upgraden naar een:
- Asrock Dual SATA2
- 2Gb geheugen
- Athlon 64 X2 4200

Mijn AGP X800 kaart kan ik gewoon houden :-)

• danielkraak
  • Laatst online: 08-11 08:55
djcasl schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 16:52:
Nou als iemand mij een DELL XPS cadeau doet zal ik hem niet afslaan ;)
Ik had gehoord dat die dell xps vrij duur in verhouding met een zelfsamengesteld systeem waren en ook niet vrijgoed presteerden voor de specs. :X

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-07 19:11
Je kan ook hier even kijken. Daar staan wat verschillende combi's met BF2 en geheugengebruik. Maar ja, als je alle settings zo wil laten staan, 2 GB draait wel lekker, hoor.
Ik ging ook van 1 naar 2.

Je pagefile op een raptor geeft ook al een verbetering merkte ik, swappen gaat sneller.
Met 2GB heb je ook geen pagefile meer nodig, gaat helemaal snel.

specs

Verwijderd

De volgende die offtopic post krijgt een waarschuwing in z'n mailbox. Offtopic posten doe je maar in de Huiskamer.

Verwijderd

* :w *

[ Voor 141% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2006 00:14 ]

• robvanderaart
* :w *

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2006 00:14 ]

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• robvanderaart
Als je niks aan je video settings wil veranderen, zou ik je aanraden gewoon 1 geheugenbankje van 1 Gig te halen, en ik denk dan dat je probleem grotendeels opgelost is :)

Pagina: 1