Toon posts:

Slimline DVD-rw drive in Sony Vaio S1XP

Pagina: 1
Acties:
  • 743 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 2 jaar een Sony Vaio S1XP. Nu blijkt de DVD-RW drive een zwakke schakel. Het gaat om de Matshita UJ-812. Deze lijkt geen schijf meer te lezen. Open en dicht gaat prima. Ik vermoed dat de motor die de schijf moet rondspinnen niet goed is. Het probleem komt vaker voor, zie de links beneden.

Op een van de onderstaande links wordt ook duidelijk dat een vervanging van de drive door Sony erg duur is en via google vind ik ook geen betaalbare alternatieven. Het meest betaalbaar is via een ebay aanbieder in Hong-Kong, betrouwbaarheid is een ander probleem.

Nu is het zo dat ik de schrijf opties eigenlijk nooit gebruik, misschien 2 keer in 2 jaar. Is het mogelijk om de drive in z;n geheel te vervangen door een slimline dvd drive of een ander type dvd-rw drive?

Zoiets als deze http://www.azerty.nl/prod...tapi-e-ide-zwart-oem.html

1) zal dit gaan werken in deze laptop
2) er zit op de lade van de drive een stukje plastic gemonteerd zodat de speler in het design van de laptop past, is dit een standaard iets en past dit dus ook op bovenstaande drive?

Link naar Sony site
http://vaio.sony-europe.c...view&category=PM+S+Series

Meer van dezelfde problemen:
http://www.siliconpopcult...ytr/viewtopic.php?p=51888

:*)

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-02 13:29
Ik heb ooit op de gok een nieuwe slimline brander gekocht. Bleek dat het apparaat in een omhulsel valt, die het geschikt maakt voor de bay in de laptop, waarbij ook de connector op het apparaat aangepast wordt voor de laptops interne aansluiting door een verloop, als onderdeel van het omhulsel. M.a.w. de kans is groot dat het een standaard slimline is die je nu hebt: ik heb nooit iets gehoord over fabrikanten van laptops die een eigen slimline ontwerp hebben. Helaas is de constructie en plaatsing van de eject knop, naar mijn bevinding, niet standaard, waardoor het originele frontje niet meer paste, dus het design wordt verknoeid als deze knop ook in jouw geval anders is uitgevoerd.

Verwijderd

Ik zou even Sony emailen wat de mogelijkheden zijn voor vervanging. Volgens mij zijn het gewoon universele hardware stukken die je door ieder merk kan vervangen, de drives, maar een emailtje brengt uitsluitsel.

Onlangs wel veel artikelen gelezen dat het slecht gestelt staat met de betrouwbaarheid van de hardware in laptops. Hopelijk werkt de industrie dan ook meer een kwaliteit en betrouwbaarheid dan nu het geval is. Het is al betrouwbaarder geworden maar het kan beter. Ik weet dat de concurrentie groot is geworden in de loop der jaren maar ik betaal liever iets meer, zeker als het om laptops gaat, want je kan er verder weinig mee upgraden.

Net zoals de GPU die nog steeds niet als vervangbare module is geintregeerd, wat allang een standaard had moeten worden in 2006 en je alleen terug ziet in de niche markt modellen, zoals Alienware etc.

Verwijderd

Topicstarter
Sony wil natuurlijk alleen de eigen producten verkopen. De drive zelf, kosten ongeveer 200 euro bij Sony, is nog te doen. Echter transport en uurloon brengen de kosten rond de 400 euro. Het onderdeel los bestellen en zelf inbouwen is niet mogelijk. Toch maar op zoek naar een UJ-812 drive, maar waar te koop?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:53
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:20:
Sony wil natuurlijk alleen de eigen producten verkopen. De drive zelf, kosten ongeveer 200 euro bij Sony, is nog te doen. Echter transport en uurloon brengen de kosten rond de 400 euro. Het onderdeel los bestellen en zelf inbouwen is niet mogelijk. Toch maar op zoek naar een UJ-812 drive, maar waar te koop?
Volgens mij heb ik er op m'n werk nog wel een stapeltje van liggen.

Zal, als ik er aan denk, morgen even kijken.

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op maandag 04 september 2006 @ 23:35:
[...]

Volgens mij heb ik er op m'n werk nog wel een stapeltje van liggen.

Zal, als ik er aan denk, morgen even kijken.
dat zou super zijn!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:53
Even gekeken, de 812 heb ik dus net niet liggen.

Wel:
UJ-710
UJ-720
UJ-730
UJ-740
UJ-811B
UJ-820

Aangezien het allemaal Matshita dingen zijn denk ik dat t wel lukt met frontjes verwisselen. Wat echter DVD/CDRW/DVDRW is moet je zelf maar googlen ;)
Als je in de buurt zit (Harderwijk) mag je komen proberen..

Verwijderd

Hi, in ieder geval zal ik even mijn ervaringen van het weekeinde posten:

Heb ook een NEC 7551 DVD+/-RW gekocht en dit weekeinde mijn VAIO Z1-RSP open gemaakt om te verwisselen....
Wat blijkt: PAST NIET!! &^%*&^%*&%^

De slimline drive in mijn VAIO is 9,5 mm en de standaard slimline drives zijn 12,7mm (zo ook de NEC).
Nu een ochtendje googlen verder heb ik nog geen drive kunnen vinden die hierin gaat passen...
Volgende stap is Sony bellen...

Ben benieuwd of die Matshita drives passen en of iemand een tip heeft.
Thanks alvast!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:42:
Hi, in ieder geval zal ik even mijn ervaringen van het weekeinde posten:

Heb ook een NEC 7551 DVD+/-RW gekocht en dit weekeinde mijn VAIO Z1-RSP open gemaakt om te verwisselen....
Wat blijkt: PAST NIET!! &^%*&^%*&%^

De slimline drive in mijn VAIO is 9,5 mm en de standaard slimline drives zijn 12,7mm (zo ook de NEC).
Nu een ochtendje googlen verder heb ik nog geen drive kunnen vinden die hierin gaat passen...
Volgende stap is Sony bellen...

Ben benieuwd of die Matshita drives passen en of iemand een tip heeft.
Thanks alvast!
Ik ben sinds kort op de hoogte dat je idd een 9.5mm drive nodig hebt. Ik ga binnenkort mijn laptop maar is openschroeven en eea vergelijken met de hier bovenstaande drives en evt. ebay.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 14:20 ]

Verwijderd

DJSmiley schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 11:55:
[...]

Wel:
UJ-710
UJ-720
UJ-730
UJ-740
UJ-811B
UJ-820

Aangezien het allemaal Matshita dingen zijn denk ik dat t wel lukt met frontjes verwisselen. Wat echter DVD/CDRW/DVDRW is moet je zelf maar googlen ;)
Hi DJSmiley,

ik heb wel belangstelling voor de UJ-811B, de mijne is net deze week kapot gegaan, net op het punt voor een grote schoonmaak van mijn systeem, erg lastig.

Reageer even, als je wilt.

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

DJSmiley schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 11:55:
[...]

Wel:
UJ-710
UJ-720
UJ-730
UJ-740
UJ-811B
UJ-820

als je nog iemand zoekt om je van je UJ-820 af te helpen ben ik je man!

ik woon vlak bij je, dus als je bereid bent om afstand te doen....

stuur maar een mailtje met het bedrag dat je er voor wilt hebben.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Pagina: 1