Toon posts:

Nieuw geheugen of het oude houden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben een nieuw systeem aan het samenstellen en heb niet zo gek veel te besteden. Nu heb ik op dit moment 1024MB DDR400 geheugen erin zitten. Mijn nieuwe moederbord ondersteunt DDR2, dus in principe kan ik er sneller geheugen insteken. Maar als ik nou mijn oude zou kunnen gebruiken bespaar ik een boel geld. Mijn vraag is dus of het veel uit gaat maken of ik mijn oude geheugen gebruik of een nieuw latje van het DDR2-type. :)

Wat zeggen jullie? Zou het in performance veel schelen?

Verwijderd

ALs je nieuwe mb ddr geheugen ondersteund dan hou je het toch voorlopig bij deze.
Je kan altijd nog ddr2 kopen als je dat financieel uitkomt.
En kwa performance ligt eraan welk ddr2 je neemt?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dat hangt helemaal af van welke CPU je gaat kopen.

Ik heb ff op Google gekeken en voor zover ik kan zien heeft DDR1 184 pinnetjes en DDR2 240 pinnetjes. Dan lijkt mij dat het sowieso niet past. (weet het niet zeker maar er is vast wel iemand die het wel zeker weet)

[ Voor 74% gewijzigd door PilatuS op 03-09-2006 19:20 ]

• Eugene_85
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 19:13:
Hey,

Ik ben een nieuw systeem aan het samenstellen en heb niet zo gek veel te besteden. Nu heb ik op dit moment 1024MB DDR400 geheugen erin zitten. Mijn nieuwe moederbord ondersteunt DDR2, dus in principe kan ik er sneller geheugen insteken. Maar als ik nou mijn oude zou kunnen gebruiken bespaar ik een boel geld. Mijn vraag is dus of het veel uit gaat maken of ik mijn oude geheugen gebruik of een nieuw latje van het DDR2-type. :)

Wat zeggen jullie? Zou het in performance veel schelen?
Wat het beste is om te doen is 2x 512 mb in je mobo. Het mooiste is als je mobo dual channel ondersteunt je deze zo kan laten draaien. Let wel op dat ddr2 geheugen 240 pins is. Je hebt bijvoorbeeld al dd2-533 mhz 1024mb voor 80 euri's. Als je veel wilt gamen zou ik voor de ddr2-667 mhz gaan en ben je van plan om ook te OVERCLOCKEN zou ik voor ddr2-800 mhz gaan. Er zijn zat mobo's voor gunstige prijs die dat laatste ondersteunen.