Toon posts:

Krijg geen IP adres van router (Etech)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem, dat gisteren opeens ontstond nadat ik de computer opnieuw had opgestart.

Heb hier in huis een kabel LAN met 7 XP computers, waarvan er drie direct op de router zijn aangesloten en de andere 4 achter een Sweex switch zitten (waaronder ikzelf). De router is een Etech RTBR03. Die staat ingesteld volgens de aanwijzingen van de ISP, géén static IP.
Heeft altijd prima gewerkt.

Sinds gisteren opeens dit: geen internet meer. Alle kabels + switch + router gecheckt, alle lampjes branden zoals het hoort. Alleen mijn computer staat aan. Fysieke verbinding lijkt dus ok, maar kan met m'n computer geen verbinding maken met de router (het configuratiescherm via 192.168.1.1 kan 'ie niet openen, kan dus geen settings veranderen). Het vreemde is, dat ik de router wel kan pingen.
Het probleem is dat ik via DHCP geen IP adres krijg toegewezen (hij staat nu op 169.nogwat, oftewel: fout IP adres). Via services.msc kan ik zien dat de DHCP client gewoon werkt. Firewall staat uit.
Ik heb nu bij de LAN settings een zelfverzonnen IP adres ingevuld met de correcte DNS serveradressen en nu zit ik dus wel op internet, maar er zijn weinig internetpagina's die ik kan openen (gelukkig is GoT er één van).

Waar kan dit aan liggen? Snap er echt niks meer van!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Is er 1 pc die het niet meer doet?
Of doen ze het allemaal niet meer.

En hoe oud is die router?
Kan zijn dat dat ding gewoon deaud is natuurlijk..

Dat je geen ip krijgt kan ook inhouden dat de dhcpd op de router niet draait, heb je het ding al eens uit en weer aangezet, naar de fabrieksinstellingen teruggezet?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de PCs van m'n huisgenoten niet checken, maar neem aan dat die hetzelfde probleem hebben. Heb met de router al van alles geprobeerd: resetten, stroom eraf, utp plugjes verwisseld etc.

De router is niet dood, want ik heb nu connectie met internet, alleen is de verbinding halfgaar en kan ik 90% vd webpagina's niet openen... Bovendien, alle lampjes branden mooi groen.

Het is absoluut een DHCP issue, ik krijg gewoon geen IP adres vd router. Maar waarom niet?

• Spiral
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Maar dan is het vreemd, dat je maar 10% van de pagina's kan bezoeken. Als het puur een DHCP probleem was, dan kon je prima surfen op het net (DNS). Maar denk toch echt dat je router defect is.

Dus je hebt een volledige factory reset gedaan? Tevens wil ik even melden dat E-Tech 5 jaar garantie geeft op z'n spullen.

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:06

SkyStreaker

Move on up!

Dit heb ik dus ook, mijn PS2 NIC krijgt geen IP meer van de DHCP optie van mijn etechje. De ne dag odet het wel, de andere is het voorbij... Zonder dat er ook maar 1 instelling WAAR dan ook aangepast is.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

vaag dat je bepaalde pagina's dan ook niet kan openen, dns staat los van DHCP.. misschien chello klant en een proxy ingevuld ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ben geen Chello klant, en proxy heb ik niet aangezeten. Ik hoop echt dat iemand me hier verder kan helpen want die Etech helpdesk bellen zie ik niet zo zitten :|
We hadden al een tijdje problemen met toegang tot een aantal (populaire) webpagina's, op alle computers in de LAN was dit hetzelfde. Hij kon dan bijv. sites zoals google.nl, hotmail en imdb.com niet meer openen. Dat is nu nog steeds het geval, hij heeft problemen met diezelfde sites. Ook al zo vreemd....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 01:53 ]

• Spiral
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Goed je komt er snel achter als het aan je router ligt. Hopelijk heeft er iemand daar een laptop.
Router er tussen uithalen en rechtstreeks op je gateway aansluiten! Neem aan dat dat je speedtouch is. (als het adsl is tenminste) en anders rechtstreeks aansluiten op het kabelmodem als je kabelmodem hebt. Stel je computer dan wel weer even goed in zodat hij rechtstreeks met het kabelmodem kan communiceren denk aan computernaam e.d.

Kan je nog niet op deze websites, dan moet je toch even kijken naar je eigen firewall/Virusscanner. En als het wel werkt en je hebt je router gereset, dan ben ik bang dat je je router daadwerkelijk defect is. Tsja kan gebeuren op de een of andere dag.

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

Verwijderd

Reset je router eens, of had je dat al gedaan. En wacht voor de zekerheid minimaal 30 sec voor je m weer inschakeld.

Lijkt me dat de router een soort cache bij houdt, en dat pagina's die daar in staan niet meer wllen worden geopend oid.(hier kan ik naast zitten). Ik kan niet iets anders verzinnen behalve een slechte proxy of slechte ISP off je router is stuk.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 19:57 ]

Pagina: 1