Toon posts:

Computer loopt vast, einde van mijn pc?

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Ik heb sinds een aantal weken dat mijn pc "vastloopt" als ik de pc heb opgestart en net een halfe minuut in windows bezig ben. Het beeld loopt dan voor enkele seconden vast en mijn beeldscherm valt uit. Na dat ik dit een paar keer gehad heb na het opstarten (een keer of 3) dan draait mijn pc goed. Overgins is het wel zo dat de pc af en toe uitvalt. Dit is niet of vrijwel nooit het geval als ik een aparte fentilator gericht op de pc zet. Iemand die mij kan helpen met dit probleem?
Ik heb Windows XP Professional, AMD Athlon 1900+, 512 MB geheugen, 40 GB HDD, ATI Radeon 9700. Mijn computer....in ieder geval mijn moederbord en processor komen ongeveer uit 2000.
Hartelijk dank alvast!

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Alle onderdelen los proberen?
dus bijv. een ander latje ram erin. videokaart testen met een andere.

"Stilte, een gat in het geluid...."

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit is niet of vrijwel nooit het geval als ik een aparte fentilator gericht op de pc zet.
Gaat er al een beetje een belletje rinkelen?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hoe warm wordt je cpu? Ik heb hetzelfde met een 2000+, maar die wordt ook veel te warm. Als je hetzelfde hebt zul je naar de cpukoeler moeten kijken.

Ik heb zelf cpuiddle maar geinstalleerd omdat ik geen zin heb er naar te kijken. Dat koelt de processor met 10/20 graden (ligt ook aan de belasting van je cpu) Dat zou je ook als (tijdelijke) oplossing kunnen proberen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op zondag 03 september 2006 @ 18:43:
[...]

Gaat er al een beetje een belletje rinkelen?
Ja...maar het steeds opnieuw moeten opstarten komt neem ik aan niet door de warmte denk?

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Laat me raden? Veel stof op de koeler van de processor?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Motrax schreef op zondag 03 september 2006 @ 18:47:
Laat me raden? Veel stof op de koeler van de processor?
Stofzuiger scheelt soms ook veel inderdaad :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
Marzman schreef op zondag 03 september 2006 @ 18:48:
[...]

Stofzuiger scheelt soms ook veel inderdaad :)
Nee...daar kan het niet aan liggen. Maak em regelmatig schoon.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 18:51:

Nee...daar kan het niet aan liggen. Maak em regelmatig schoon.
Kijk anders eens in de BIOS hoe heet je CPU wordt. Dan weet je ook gelijk of het daar aan ligt of niet.

Maak je de koeler van de videokaart ook regelmatig schoon? Want dat kan ook zulk soort gedrag veroorzaken.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:48

DropjesLover

Dit dus ->

een computer waar de nieuwste onderdelen slechts 6 jaar oud zijn :| ...

misschien is dat het? ik weet dat sommige computer het soms wel 10 jaar doen, maar er is altijd wel wat slijtage (ook in electrische apparaten). tijd voor een nieuwe misschien?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

DropjesLover schreef op zondag 03 september 2006 @ 18:58:
een computer waar de nieuwste onderdelen slechts 6 jaar oud zijn :| ...

misschien is dat het? ik weet dat sommige computer het soms wel 10 jaar doen, maar er is altijd wel wat slijtage (ook in electrische apparaten). tijd voor een nieuwe misschien?
'Soms'? Ik heb hier 3 Pentium 1 bakken staan (2 met P1 75, 1 P1 200) en die doen het allemaal nog. Ook staat hier nog een P3 450 die het ook nog gewoon doet. Bovendien duiden de symptomen die de TS gepost heeft meer op een overhittingsprobleem dan op kapotte onderdelen.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Maar waarom zou ie na 6 jaar opeens oververhitten?

Das toch wel vreemd..

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Dutch_Razor schreef op zondag 03 september 2006 @ 19:07:
Maar waarom zou ie na 6 jaar opeens oververhitten?

Das toch wel vreemd..
Nee hoor. Uitgedroogde koelpasta, stof, koelers die niet helemaal lekker meer werken en langzamer gaan draaien of zelfs helemaal niet meer draaien kunnen dat allemaal veroorzaken.

Verwijderd

Ik stel voor dat je gewoon je pc eens openschroeft en hem aanzet. Dan zie je vanzelf of er koelers wel of niet draaien, of er veel stof is of er iets los zit etc.

Verwijderd

oververhitting wegens zenuwinzinking door het grote aantal spelfouten die hij elke dag moet verwerken misschien ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Deze link staat niet voor niets in de FAQ, aangezien we geen glazen bol hebben kunnen we zonder uitgebreide info (die je toch echt zelf zult moeten vergaren) niet raden wat er mis is.

Tip: controleer als eerste de condensatoren, dat is bij PCs uit die periode het vaakst het probleem :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.