20 jaar, en wat had ik bereikt?
nou is het volgens mij zo dat je op een NL windows ook 'my documents' kan tikken. (geen idee eig, ik gebruik noooit NL versies)
A wise man's life is based around fuck you
backup.bat -'profielnaam'
en dat hij dan als variabel:
c:\documents and settings\%profielnaam%\my documents
of zoiets?
dat maakt het ook dynamischer dat je anderen hun my documents kan laten backuppen
iets in die richting... batch is al een tijdje geleden voor mij
[ Voor 13% gewijzigd door Flapp op 03-09-2006 18:49 ]
"Stilte, een gat in het geluid...."
1
2
| If Exist "%userprofile%\my documents" Copy "%userprofile%\my documents" .... If Exist "%userprofile%\mijn documenten" Copy "%userprofile%\mijn documenten" .... |
Volgens mij kan dit alleen met Engelstalig OS, in combinatie met Nederlandstalige MUI.Zwelgje schreef op zondag 03 september 2006 @ 18:44:
nou is het volgens mij zo dat je op een NL windows ook 'my documents' kan tikken. (geen idee eig, ik gebruik noooit NL versies)
Hebben we het hier eigenlijk over een thuis- of een bedrijfssituatie? In het laatste geval, redirect je natuurlijk met een policy de "my documents" naar een netwerklokatie en dan wordt deze wel met de reguliere backup meegenomen.
[ Voor 16% gewijzigd door Question Mark op 03-09-2006 18:58 ]
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
HEt is een thuissituatie
Wat ik in de tussentijd probeerde was dit
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| @ECHO OFF cls color 2 ECHO Backup-tool by Jurriën! ECHO ====== ECHO. ECHO This program will backup your important files SET /P variable=Van welke map moeten de bestanden gekopierd worden? vb C:\blah\blah: CHOICE IS dit een Nederlandse windows xp? IF ERRORLEVEL 1 goto nl IF ERRORLEVEL 2 goto eng :nl xcopy "%variable%" "%homepath%/mijn documenten" /s /y :eng xcopy "%variable%" "%homepath%/my documents" /s /y |
Maar dit werkte niet, hij kopierde namelijk naar allebij de mappen.
Ik zal Mark ze oplossing is proberen
* mazz vindt dat batch owned
[ Voor 14% gewijzigd door mazz op 03-09-2006 19:09 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
| :nl xcopy "%variable%" "%homepath%/mijn documenten" /s /y Goto END :eng xcopy "%variable%" "%homepath%/my documents" /s /y :END |
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Je hebt een fout in je batch-bestand, daarom wordt het 2x gekopieerd als je Nederlands kiest.mazz schreef op zondag 03 september 2006 @ 19:06:
Mark, ik denk dat dit wel een goede oplossing is.
HEt is een thuissituatie
Wat ik in de tussentijd probeerde was dit
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 @ECHO OFF cls color 2 ECHO Backup-tool by Jurriën! ECHO ====== ECHO. ECHO This program will backup your important files SET /P variable=Van welke map moeten de bestanden gekopierd worden? vb C:\blah\blah: CHOICE IS dit een Nederlandse windows xp? IF ERRORLEVEL 1 goto nl IF ERRORLEVEL 2 goto eng :nl xcopy "%variable%" "%homepath%/mijn documenten" /s /y :eng xcopy "%variable%" "%homepath%/my documents" /s /y
Maar dit werkte niet, hij kopierde namelijk naar allebij de mappen.
Ik zal Mark ze oplossing is proberen
* mazz vindt dat batch owned
Bij :NL moet je nog een "goto end" toevoegen en dan op het eind van het bestand een :end sectie.
Dus zoiets:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| @ECHO OFF cls color 2 ECHO Backup-tool by Jurriën! ECHO ====== ECHO. ECHO This program will backup your important files SET /P variable=Van welke map moeten de bestanden gekopierd worden? vb C:\blah\blah: CHOICE IS dit een Nederlandse windows xp? IF ERRORLEVEL 1 goto nl IF ERRORLEVEL 2 goto eng :nl xcopy "%variable%" "%homepath%/mijn documenten" /s /y goto end :eng xcopy "%variable%" "%homepath%/my documents" /s /y :end |
Als je namelijk naar :NL springt, dan gaat 'ie daarna gewoon het bestand af naar beneden. Hij voert dus OOK de instructies van :ENG uit.
Met mijn oplossing voorkom je dat.
Met jouw codes heb ik nu dit gemaakt
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| @ECHO OFF cls color 2 ECHO Backup-tool by Jurriën! ECHO ====== ECHO. ECHO This program will backup your important files SET /P variable=Van welke map moeten de bestanden gekopierd worden? vb C:\blah\blah: If Exist "%homepath%\my documents" xcopy "%variable%" "%homepatch%\my documents" /s /y [b]goto end[/b] If Exist "%homepath%\mijn documenten" xcopy "%variable%" "%homepath%\mijn documenten" /s /y [b]:end[/b] |
Maar dit werkt niet..ergens moet ik ook dat goto end toevoegen ofniet
Is dat dikgedrukte goed?
Volgens mij is er genoeg te vinden over batch-scripts, en ook wel over de te gebruiken systeemvariabelen
Dit topic is gesloten.
![]()