Mail(-forward?) probleem

Pagina: 1
Acties:

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-02 08:24
Ik heb sinds ongeveer half augustus een probleem met mijn email, en ik heb geen idee waar ik de oplossing moet zoeken.

Ik heb een tweakdslaccount en daarnaast accounts die ik alleen voor email gebruik bij hccnet en de dos gebruikersgroep (onderdeel van hcc). Daarnaast heb ik een eigen domein (voor het gemak en mijn privacy zal ik die mijndomein.net noemen).
Mijn domein heb ik geregistreerd via www.stargateinc.com, de url- en mailforwarding liepen via het gratis www.zoneedit.com. Beide werden destijds ooit aangeraden in Computer!Totaal.

Inmiddels beheer ik bij zoneedit ook 2 domeinen van familie. Deze mailforwards lopen via planet en dds en hebben nergens last van. Daarnaast heeft een vriend van me ook een domein via stargateinc.com waarvan hij de mailforward beheert bij zoneedit. Zijn setup is zijnnaam_at_zijndomein.com >forward to> zijn hccnetaccount. Deze werkt probleemloos.

De afgelopen jaren gebruikte ik mijnnaam_at_mijndomein.net als mijn belangrijkste mailadres. Via zoneedit's mailforward werd dit doorgestuurd naar mijnnaam_at_hol.doge.nl (dos gg). Dit ging altijd goed, tot ergens in augustus.

Op een gegeven moment kwam ik erachter dat naar mij verzonden mail niet aankwam, en dat dit al een week of twee aan de gang was (mail die gestuurd werd naar mijn dos gg of hccnet adressen kwam wel aan, en de verzenders kregen geen foutmelding dat de ontvanger onbereikbaar was). Ik dacht dat de servers van dos gg misschien een spamfilter gebruikten waarin de servers van zoneedit geblockt waren en heb toen de forward verandert naar mijn hccnet adres. Een check vanaf mijn huisadres en 2 andere adressen leerde dat dit werkte, en ik dacht hiermee van het probleem af te zijn.

Een weekje later bleek echter dat mail naar mijnnaam_at_mijndomein.net weer niet aankwam (hccnet en dos gg wel). Een mailtje naar zoneedit leverde 6 uur later een reactie op: een mailtje waarin stond dat hun servers erg zwaar belast waren en dat mail vertraagd was, maar uiteindelijk wel binnen moest komen. Vlak hierna kwam de mail van de week daarvoor inderdaad binnen (dus niet de mail van de 2 weken daarvoor). De vertraging beliep dus soms bijna een week! Mijn vriend met vrijwel dezelfde setpu had overigens nergens last van.
Omdat het nog steeds zo kon zijn dat de zoneedit servers op een spamlist stonden heb ik een betaalde account voor mailforwarding genomen bij stargateinc.com, waar ik ook mijn registratie heb lopen. Dat leek te werken; mail kwam weer aan.

Helaas kwam ik er vandaag (2 dagen later) achter dat mijn mail weer niet aankomt. Ik weet ondertussen niet meer waar ik het zoeken moet.

Van de 3 accounts die ik beheer heeft alleen de mijne problemen. Ook de vrijwel vergelijkbare setup van die vriend van me loopt goed. Verandering van mailforward-server heeft niet geholpen.

Help?

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-02 08:24
Heb gisteren alle servers en forwards verplaatst naar stargateinc, en voorlopig lijkt alles weer te werken. Mocht iemand nog ideeën hebben over de oorzaak, dan hou ik me nog steeds aanbevolen...