Toon posts:

[XP] Program Files map niet toegankelijk via netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 710 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal windows machines in een netwerk staan.
Van al deze machines zijn de windows partities gedeeld. (C schijf in de meeste gevallen)
Nu is het zo dat mappen als Program Files en de Windows map zelf op sommige machines wel toegankelijk zijn, op andere krijg ik echter een melding dat er niet genoeg rechten zijn om door deze mappen te browsen.
De rechten staan hetzelfde en er word met dezelfde gebruikersnaam ingelogd.
Weet iemand hoe dit komt en hoe kan ik toch in deze mappen komen?

Alvast bedankt.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zal toch echt wat meer informatie moeten geven dan dit hoor - vertel bijvoorbeeld eens wat je zelf zoal al geprobeerd hebt?

Ook zal je bijvoorbeeld eens moeten vertellen of dat dit in een domein omgeving is of niet, wat de rechten zijn op die folders, etc? Begin maar :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, daar zit wat in :) hier wat extra info bovenop mijn startpost.

Alle pc's zitten in dezelfde workgroup, maar er is geen sprake van een domein.
Op al deze pc's word de gehele partitie gedeeld. De rechten op deze schijven staan hetzelfde ingesteld, namelijk alleen lezen. Ik heb een poging gedaan met full control rechten.
Daarnaast heb ik als administrator ingelogd, welke volgens mij toch volledige rechten zou moeten hebben.

Het vreemde is nu dat ik er niet achter kan komen, waardoor het op de ene pc wel werkt en op de andere niet.

Ik heb ook gekeken naar instellingen van bijv. de windows firewall, deze is op alle machines disabled.
Ze hebben allemaal SP2 en zijn volledig ge-update.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Maar ik ga er van uit dat je de standaard administrative shares als C$ e.d. gebruikt? Zo ja - lukt het al niet om die te benaderen of krijg je pas later een fout?

Welke foutmelding krijg je verder exact? :)

Verwijderd

Topicstarter
Er wordt inderdaad gemaakt van administratieve shares, het benaderen hiervan lukt wel en de mappen zijn zichtbaar, maar zodra er geprobeerd wordt om in bijvoorbeeld de "Program Files" map te komen krijg ik de volgende melding:

code:
1
2
3
4
5
\\<share> is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron.
Neem contact op met de beheerder van de server op als u wilt weten of u 
toegangsmachtigingen hebt.

Toegang geweigerd.

excuses voor de late reactie