Toon posts:

[XP] defragmentatie reboot computer na een tijdje*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met een probleem.

m'n pc is de laatste tijd erg traag, dus ik wou even een defragmentatie uitvoeren wat ik al een lange tijd niet meer had gedaan. Maar als ik de defragmentatie start begint hij gewoon alleen als hij ongeveer 10 minuten bezig is start de comp. gewoon opnieuw op. hij geeft ook geen foutmelding oid.

heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hoe dit opgelost kan worden??
want de pc kan wel weer een opschoonbeurtje gebruiken....

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49
Start » Instellingen » Configuratiescherm » Systeem » Geavanceerd tabblad » Instellingen bij 'Opstart- en herstelinstellingen' » 'De computer automatisch opnieuw opstarten' uitvinken.

Dan zal je waarschijnlijk iets van een blauw scherm krijgen, en dan kom je misschien wat verder ;)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op zondag 03 september 2006 @ 17:19:
Start » Instellingen » Configuratiescherm » Systeem » Geavanceerd tabblad » Instellingen bij 'Opstart- en herstelinstellingen' » 'De computer automatisch opnieuw opstarten' uitvinken.

Dan zal je waarschijnlijk iets van een blauw scherm krijgen, en dan kom je misschien wat verder ;)
bedankt, zal zo eens kijken wat voor foutmelding die geeft...

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 19:23
Probeer ook eens defrag te draaien vanuit Veilige modus.

Verwijderd

Topicstarter
hm, optie opnieuw opstarten uitgevinkt

weer defragmentatie gedraaid, dan krijg ik na 20 min. 1 sec. een blauw scherm maar daarna start hij zichzelf toch weer opnieuw op... :(

ik zal het morgen in veilige modus proberen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welk blauw scherm krijg je dan - kan je dat nog lezen? :)

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:33
Blauw scherm is niet zo goed..... Kennelijk zit er iets rots in je harddisk dat hij Windows laat crashen.

Enkele tips:
- zijn je drivers wel de laatste? (speciaal die die bij je mobo zijn geleverd)
- kijk met een tooltje hoe warm de disk wordt, defraggen is nogal intensief
- voer een checkdisk uit op het volume
- kijk voor meldingen in de eventviewer
- dat blauwe scherm zorgt voor een core dump. Probeer eens of je daar info uit kan halen

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Een pc die alsnog reboot terwijl ie al een tijdje een bluescreen toont, is sowieso uiterst zeldzaam. Na het optreden van een BSOD (of tijdens, of voor?) doet de error handler een memory dump en stopt alle systeemprocessen abrupt. Geen mooie shutdown, maar een kogel door het hoofd :D
Dat maakt dat zo'n restart wijst op een hardwareprobleem (qua software is er immers niks meer aanwezig). Ik zou gokken ter hoogte van het geheugen, omdat dat tenslotte nog het actiefst belast wordt (memory dump). Maar ook de harddisk is dan zeker een verdachte. Wie weet verklaart dat de link met de defragmentatie tool?

Op zich zouden beide problemen zich ook op andere momenten moeten manifesteren; al andere vreemde problemen gehad?

Als voorlopig advies denk ik aan
*een nachtje memtest
*harde schijf test-tooltje
*het proberen van een alternatief OS en/of schone installatie van XP

Verwijderd

Topicstarter
Op zich zouden beide problemen zich ook op andere momenten moeten manifesteren; al andere vreemde problemen gehad?

Als voorlopig advies denk ik aan
*een nachtje memtest
*harde schijf test-tooltje
*het proberen van een alternatief OS en/of schone installatie van XP
ik had al eerder een zeer apart probleem met mn pc idd. maar volgens mij lag dat aan de videokaart... Want altijd als ik een spel speelde ging na een tijdje de monitor uit en bleef de pc draaien (op een heel laag pitje) dus volgens mij was daar ook iets mis. Toen heb ik een nieuwe video kaart gekocht en nu heeft hij dat probleem niet meer.
Maar met welk progje kan ik zo'n memtest uitvoeren dan?

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-03 08:36
Memtest 86 www.memtest86.com start op vanaf een floppy.

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen floppy drive 8)7

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:40
Brand je het op cd :?
Pagina: 1