Toon posts:

alternatief Silverscreen voor polarisatie gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig met een project waarbij we gebruik maken van polarisatie. Voor de projectie hebben we een speciaal scherm nodig welke geen licht absorbeert zoals een silverscreen. Aangezien deze schermen aan de prijzige kant zijn en we een minimaal budget hebben is dit geen optie. Vandaar dat we op zoek zijn naar goedkope alternatieven. Tijdens mijn zoektocht door tweakers heb ik wat dingetjes gevonden. Een daarvan was een gegalvaniseerde staalplaat wat erg goed blijkt te werken. Dit is perfect voor front-projection.

Omdat wij eventueel met 2 schermen gaan werken is back-projection praktischer. Het volgende las ik:
hobbit_be schreef op maandag 26 mei 2003 @ 14:14:
[...]

Toen ik mijn final moest zien had ik toevallig een rol van papier (industry size , om kartonnen dozen mee te maken) en dat bleek perfect. Geen bulb, gratis (allemaal offcuts) en zo scherp dat het leek alsof een grote monitor (ook wel 50% licht weg). De beste tot nu toe is PVC :) quasi geen verlies, eenvoudig rekbaar (dus licht en geen gekreukel) en tamelijk goedkoop: 50pond.
Ik kan vrij weinig vinden over dit specifieke materiaal gebruikt voor polarisatie. Is er iemand die hier ook mee heeft geexperimenteerd of mij er meer over kan vertellen.

Verwijderd

Topicstarter
schopje