Toon posts:

Sitecom WL-012 icm Speedtouch 570

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bij mijn vriendin bezig geweest om hun computer in orde te maken. Nu is dit allemaal wel helemaal goed gegaan. Er is alleen nog steeds een probleem met het internet.

Ze hebben 2 computers, waarvan een oude met windows 98 die perfect werkt en nooit problemen heeft met internet/netwerk. De 2e pc is een P4 2.6 HT met Windows XP. Router is een Speedtouch 570 met Sitecom WL-012 draadloze netwerkkaartjes.

Was een tijdje klote, maar nadat ik erachter kwam dat ik speciale drivers nodig had voor de WL-012 omdat het een HT processor betreft werkte het goed. De verbinding valt echter steeds weg. Als er daarna op rescan gedrukt wordt in het programmaatje dat de verbinding regelt werkt het weer goed, maar dit is wel erg storend.

Enig idee waar dit aan ligt?

Beide computers staan op infrastructure, SSID staat goed en WEP 128bit key werkt ook goed. Het valt gewoon af en toe uit.

B.v.d Paul

Verwijderd

Heb je al is geprobeerd om het Windows tooltje te gebruiken om verbinding te maken.
Heb je al verschillende kanalen geprobeeerd?
Heb je al is geprobeerd om de beveiliging er van af te halen?

Waar is de afstand van je pc naar je router toe?

Als de router tussen 2 muren staat, dan kan dat wel is problemen geven.

Verwijderd

Topicstarter
Heb je al is geprobeerd om het Windows tooltje te gebruiken om verbinding te maken.
Ja heb er al even mee gewerkt maar heb het toen niet draaiende gekregen, ik zal het nog eens proberen.

Heb je al verschillende kanalen geprobeeerd?
Heb hier nog niks mee gedaan. Moeten beide computers op verschillende kanalen zitten of op dezelfde ?

Heb je al is geprobeerd om de beveiliging er van af te halen?
Dit zou toch niet moeten uithalen ?

Waar is de afstand van je pc naar je router toe?
Als de router tussen 2 muren staat, dan kan dat wel is problemen geven.

De afstamd is wel vrij groot. De router staat beneden in de meterkast en de computers staan op de eerste verdieping. Als er echter verbinding is dan is ie gewoon helemaal goed en stabiel en volle snelheid. En als er op rescan gedrukt wordt dan vindt ie het netwerk vrijwel direct.

Bedankt voor de reactie, Paul