Toon posts:

[vb.net] lijn selecteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemiddag,

Ik gebruik een picturebox om lijnen in te tekenen. Is het ook mogelijk nadat de lijnen getekend zijn een lijn te selecteren ?

Dat er een soort hittest plaatsvind op de lijnen ?

Ik heb een aantal uren lopen zoeken maar weinig nuttigs kunnen vinden helaas

Wie weet of dit mogelijk is en zo ja hoe ?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
 Private m_BufferBitmap As Bitmap
    Private m_BufferGraphics As Graphics

' The mouse position.
    Private m_X1 As Integer
    Private m_Y1 As Integer
    Private m_X2 As Integer
    Private m_Y2 As Integer

Dim gr As Graphics = pb.CreateGraphics()
        DrawPicture(gr)
  gr.DrawLine(Pens.Gray, 100,100,200,100)

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
Je zult waarschijnlijk zelf een algoritme/techniek moeten uitvinden om dit te kunnen realiseren.
Het idee is nogtans eenvoudig: gewoon kijken of uw X/Y-coordinaten van de muis op uw lijn liggen. Je zult eerst de vergelijking van uw lijn moeten berekenen, maar dat is te doen als je twee punten weet die op die lijn liggen (begin- en eindpunt bijvoorbeeld)

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

Verwijderd

Topicstarter
@Feyd-Rautha
Ik hoopte eigenlijk dat er een wat toegankelijkere manier was om dit te realiseren.
Het berekenen van de tussenliggende coordinaten van een lijn is idd niet zo ingewikkeld maar hoe vang je dan af dat je muis op de lijn staat ?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 17:00:
@Feyd-Rautha
Ik hoopte eigenlijk dat er een wat toegankelijkere manier was om dit te realiseren.
Het berekenen van de tussenliggende coordinaten van een lijn is idd niet zo ingewikkeld maar hoe vang je dan af dat je muis op de lijn staat ?
X en y van de muis uitlezen, berekenen of het een "hit" is; et voila. Je geeft al aan dat het niet moeilijk is om de tussenliggende coördinaten te berekenen. Dan is een "hit" bepalen a.d.h.v. een muis-x en muis-y toch ook geen rocket science? ;)

Tip: Probeer het gewoon eens en zie waar je strandt (als je strandt) en kom dan met concrete vragen ;)

[ Voor 25% gewijzigd door RobIII op 03-09-2006 19:00 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij