Toon posts:

[Keuze] Hardeschijf of dvd's?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers,

Ik heb een keuze voor de boeg, ik heb gelezen dat dvd'tjes niet zo lang meegaan, maar ik zou dus graag heel wat materiaal backuppen van films enzo.

Wat is hiervoor de beste methode? Een nieuwe hardeschijf kopen, inpakken en in de kast? Of dvdtjes kopen?

Groetjes

Swatje

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Imho een harde schijf. DVD's zijn ongeveer 50% goedkoper, maar minder betrouwbaar en indien je er flink wat moet branden moet je ook een percentage van de afschrijving van je brander mee nemen.

Wellicht dat met Blu-ray of HD-DVD de vergelijking weer de andere kant in valt qua GB/kosten

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Swateke, je loopt hier nu al een tijdje rond op GoT en zou eigenlijk wel moeten weten dat we iets meer van je verwachten bij het openen van een topic. In dit geval zie ik niet heel veel zelfinzet terug in je topicstart, wat we wel van je verlangen.

Ook hardeschijven kunnen overlijden en dan ben je ook je data kwijt. Met de zoekmachine hier op GoT kunnen we nog wat meer informatie vinden over DVD's en HD's als backupmethode: [Discussie] backup methoden en Foto's backuppen en archiveren bijvoorbeeld. :)

Zoek een beetje rond, ik ben er zeker van dat je er dan wel zelf uitkomt. :)

Dit topic is gesloten.