Zalman CNPS7700-Cu of CNPS9500 AT - C2D

Pagina: 1
Acties:

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:29
Goedenmiddag,

Ik twijfel enorm over welke koeler het beste is voor mijn nog aan te schaffen systeem.
Ik ga een Intel Core 2 Duo E6600 systeem aanschaffen met een P5B deluxe moederbord.
(Asus 7900GT videokaart en 2 120mm papst fans)

Ik wil graag de beste en stilste koeler die er is en dan lijkt zalman mij de beste keuze, misschien dat jullie ervaring hebben. Ik zou graag willen weten welke koeler er het beste bij past.

De Zalman CNPS7700-Cu of de CNPS9500 AT?
Of als je dit geen goede keus lijkt wat adviseer je me dan?

Verwijderd

tja die 7700 zal wel het beste koel maar is 1 kilo! en die andere 550 gram (bij mobo;s word maximaal 450 g aangeraden) ik zou voor de 9500 gaan

• CodeConnected
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11-2025
ik heb een 7700 gemaakt
als je doof bent dan maakt ie geen geluid
anders maakt hij een Super veel Lawaai

ga voor een scythe ninja ofzo

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Hier is genoeg op Google over te vinden..

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-01 11:08
CNPS9500 ftw!

heb er zelf een en kan hem niet horen.. zelfs niet als hij op zen hardst staat!

• Renumeration
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-01 21:21
WhiteViper schreef op zondag 03 september 2006 @ 22:07:
CNPS9500 ftw!

heb er zelf een en kan hem niet horen.. zelfs niet als hij op zen hardst staat!
wordt het tijd dat jij eens naar de dokter gaat :X :X

enof je dat 9500 hoort op full speed

Specs

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Renumeration schreef op maandag 04 september 2006 @ 12:22:
[...]

Wss omdat ie z'n fans en hds erboven uit hoort komen ;)

Verwijderd

Renumeration schreef op maandag 04 september 2006 @ 12:22:
[...]

ach als je hem op full speed moet laten draaien ben je toch zeker zwaar aan het gamen en dan komt het geluid uit mijn speakers daar wel bovenuit 8) ;) hoor

anders wel mijn spinpoint ;)

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-02 19:25

Mach

[END]Avengers

Ik heb gekozen voor een 9500 en ben er redelijk tevreden mee....koelt degelijk en is niet irritant luidruchtig.

DUGG

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:21

Theo

moederbord

ik heb ook de 9500, en onder de 850 toeren is hij niet hoorbaar en koelt hij erg goed. hij houdt op 850 rpm mijn P4 2.0 Ghz @ 2.8 Ghz nog netjes op 45 graden stressed. Met deze overklok verbruikt de cpu ongeveer 90-100 watt. jouw cpu verbruikt maar 65 watt, dus stock zal hij zelfs nog minder warm worden.

Verder zal ik voor de 9500 gaan omdat de 7700 wel erg groot is, een centimeter of 14 is hij wel in doorsnede. De 7700 kan ok alleen maar passen als je twee centimeter aan ruimte heb tussen je mobo en je voeding. De 9500 heeft maar een ruimte nodig van enkele milimeters.

En als laatste, de 9500 koelt beter. De 7700 heeft een thermische weerstand van mininimaal 0.20, dus de cpu wordt minimaal 0.20 graden warmer voor iedere watt die hij verbruikt (dus met 65 watt is dat 13 graden). De 9500 heeft echter een Rth van 0.12, dus dan is de cpu nog maar 8 graden warmer dan zijn omgeving
thermische weerstanden zijn waardes die zalman zelf heeft gegeven

Als j zo'n cooler besteld, nem dan ook een tubetje Artisc silver, deze koelpasta presteerd vele malen beter dan de standaard koelpasta. :)

Nu met WP, PV, EV en PC

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:29
THANKS _/-\o_

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-01 22:28
arctic koeler erop. nog goedkoper ook

• Mantaray
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:15

Mantaray

Silicon Graphics rulez

Goeie koeler heb em ook.
Voorbij de 50% rpm is hij bij mij hoorbaar
Verkijk je niet op het gewicht want, omdat deze zo hoog is krijg je een 'hefboom' werking en heb in een review gelezen dat het moment van een 7700 zelfs kleiner is en dus minder belastend in een statische opstelling. Heb het zelf niet doorberekend maar kan het geloven als ik het zo eens aankijk....

Specs system1: can't be bothered to update

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:34

Wildfire

Joy to the world!

Mantaray schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:26:
Goeie koeler heb em ook.
Verkijk je niet op het gewicht want, omdat deze zo hoog is krijg je een 'hefboom' werking en heb in een review gelezen dat het moment van een 7700 zelfs kleiner is en dus minder belastend in een statische opstelling. Heb het zelf niet doorberekend maar kan het geloven als ik het zo eens aankijk....
Ik neem aan dat Zalman daar toch ook wel rekening mee gehouden zal hebben...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 11:17
Ik heb de 7700 CU gehad en de 9500 CU heb ik nog liggen. Maar ik gebruik nu een Artic Freezer 64 Pro. Heb ook een Artic Freezer 64 non pro gehad.

De Artic Freezer 64 Coolde 10c beter dan de 7700Cu en was gelijk aan de boxed heatpipe cooler van AMD. De 9500 Cu ging weer met 8-10c over de Artic Freezer 64 heen. Maar toen kocht ik een Artic Freezer 64 Pro, Deze was weer 2c cooler da nde 9500 CU en maakt de helft van het lawaai van de 9500 CU en kost maar 14 euro :) Echt een aanrader:

Afbeeldingslocatie: http://www.frostytech.com/articleimages/200511/acfreezer64P_pspc.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Astennu op 18-09-2006 17:07 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Het feit dat mensen heir op antwoorden met andere koelers dan de 2 waar een keuze uit gemaakt gaat worden is op zich al leuk.

Om on-topic te blijven:

ik heb eerst een 7000-Cu gehad en die toe een upgrade gegeven door hem te vervangen met de 7700-Cu. hoe groter de fan hoe stiller de sound principe. Toen de 9500 echter uitkwam en ik de specs had gezien t.o.v. de 7700 dacht ik maar een dinig: Die moet ik!!!

gekocht dus.

Herrie? ja, beide kunnen herrie maken. Eerder in de posts is al het fenomeen GAMEN geworpen. Wanneer je niet geemt, wat heb je dan nog aan die enorme bulk lucht die over je snurkende CPU heen kachelt? neit veel nee.

Maak je keuze op basis van de hardware setup qua afmetingen (die 9500 past echt niet in een barboontje bijvoorbeeld, als je er ook nog een lellovideo akart in zet. belangrijk aspact dus ;)

Bij de keuze moet je eingelijk gewoon even een fan-management dingus aanschaffen, kun je hem regelen (ik heb een analoge en dus draai ik even aan de knoppen als ik ga GAMEN (of enorm video bewerken, autocadden, etc)

de performance van de 9500 is wel beter dan de 7700, maar ja, wat wil je met een vortex opzet anders behalen?

ik zeg (en dat ben ik dan) koop die 9500 als het past in de kast, doe er een fan-manager bij en wees tevreden

Verwijderd

Mantaray schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:26:
Goeie koeler heb em ook.
Hefboom werking gaat toch pas op als je afstand neemt naar de zijden, hoe verder hoe meer kracht ontwikkeling mogelijk>?
de koeler topdown erop plaatsen is dus volgens mij enkel hoe meer gewicht, hoe meer gezwicht (de silver pasta waaiert verder uit onder de 7700 dan bij de 9500 zag ik (en ik gebruik eyedroppers bij het plaatsen van die druppel silver (sommige tweaken hun gehele socket ermee :9~ )

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 23:25
TT big typhoon schijnt ook lekker te coolen.
En natuurlijk Arctic 64 pro

ZM7700 vind ik zelf ''groot'' en is best zwaar, en let er ook bij op dat het op je mobo moet passen, meestal komt die tegen je northbridge en voeding.

ZM9500 ziet er vet uit, maar kan je airflow flink verstoren als je de extra casefans niet juis plaatst.

Als ik zou kiezen tussen 7000 vs 9500 zou ik voor 9500 gaan.
Pagina: 1