fout tijdens wisselbestandsbewerking

Pagina: 1
Acties:
  • 1.201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• toeter15
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-02 17:24
Heb steeds problemen met mijn externe USB hardisk case met daarin een SAMSUNG 250G sata schijf.(dataoverdracht zakt in,boel loopt vast en is alleen weer opgang te krijgen door het losnemen van de usb kabel met als gevolg data verlies)

in het logboek kwam ik constant onderstaande melding tegen.

Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk5\D tijdens een
wisselbestandsbewerking.

weet iemand wat hiervan de oorzaak is en wat ik moet doen om het probleem op te lossen?

alvast bedankt.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Wisselbestand al eens uitgeschakeld?

• toeter15
Saturnus schreef op zondag 03 september 2006 @ 16:00:
Wisselbestand al eens uitgeschakeld?
geprobeert maar de melding blijft komen in het logboek als ik een bestand naar de externe hd kopieer. Tot 40MB kan er nog gekopieerd worden (wel de melding) ,daarboven blijft het systeem hangen en moet ik de usb kabel eruit trekken om weer verder te kunnen.

Verwijderd

Waarom Windows in vele gevallen zijn swapfile er bij moet betrekken in de logmeldingen is me al langer een raadsel, maar u zit duidelijk met een stervende harddisk...

• toeter15
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 16:43:
Waarom Windows in vele gevallen zijn swapfile er bij moet betrekken in de logmeldingen is me al langer een raadsel, maar u zit duidelijk met een stervende harddisk...
Dan is dit wel erg snel want hij is namelijk splinternieuw.(4 dagen oud) kan ik de schijf nog controleren met een of ander programma?

Verwijderd

Je kan beginnen met de schijf op een andere pc te testen om driver of anders problemen uit te sluiten. Doet hij het wel op een andere pc, dan is er iets mis met jouw hardware. Hakkelt hij elders ook, dan zit het probleem duidelijk in je externe drive...

En het is helemaal geen rariteit dat een disk na 4 dagen al de geest geeft... Sterker nog, gaat er binnen de 2 weken niets fout dan heb je veel kans dat het ding nog een hele tijd netjes zijn werk blijft doen...

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-12-2025

SLeddert

SLeddert

toeter15 schreef op zondag 03 september 2006 @ 16:52:
[...]

Dan is dit wel erg snel want hij is namelijk splinternieuw.(4 dagen oud) kan ik de schijf nog controleren met een of ander programma?
Bij mijn Western Digital HD kon ik via hun site een Harddisk diagnostic proggie downloaden.
Dat zal Samsung ook wel hebben. Zoek maar eens even op hun site.

Karsten

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-02 16:37

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Hoe word dat ding gevoed? Via de usb poort of een externe adapter. Kan ook zijn dat de computer de stroom naar de usb poort verlaagd ivm energiebesparende instellingen?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De volgende stap die je kunt nemen is het testen van de disk in je PC zelf. Die diagnostische programma's werken vaak alleen op echte interne disken en niet via USB controllers.

Heb je het als een kant-en-klaar-setje gekocht zou ik het als setje op een andere PC testen en, als er weer problemen optreden, het setje gewoon terugsturen.

• toeter15
Aikeleer schreef op zondag 03 september 2006 @ 17:12:
De volgende stap die je kunt nemen is het testen van de disk in je PC zelf. Die diagnostische programma's werken vaak alleen op echte interne disken en niet via USB controllers.

Heb je het als een kant-en-klaar-setje gekocht zou ik het als setje op een andere PC testen en, als er weer problemen optreden, het setje gewoon terugsturen.
het HD test programma van Samsung werkt alleen onder dos en ondersteund geen usb helaas.
De case wordt gevoed via een externe voeding , en is een techsole TMR 3581.
(aansluiting voor ata/sata hd's)
heb de case nog op de usb van een andere pc aangesloten ,deze geeft dezelfde melding.
helaast heeft mijn moederbord geen SATA zodat ik de schijft niet rechtstreeks kan aansluiten op een SATA controller.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Gebruik je op je pc toevallig nVidia IDE drivers? Deinstalleer die eens en probeer het dan nog eens opnieuw.

Instagram / YouTube

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 18:45

Oceria

I've been in between....

Misschien een stomme vraag, maar gebruik je die disk ook (per ongeluk) als swapfile drive? Dit vanwege de 'wisselbestand' melding.

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• toeter15
Oceria schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:17:
Misschien een stomme vraag, maar gebruik je die disk ook (per ongeluk) als swapfile drive? Dit vanwege de 'wisselbestand' melding.
nee de usb case wordt niet als swapdrive gebruikt.

heb ook een ata i.p.v de sata schijf in de case geprobeert,deze combinatie werkt probleemloos en geeft geen foutmeldingen.

gebruik inderdaat nVidia IDE drivers ,maar hoe kunnen die problemen veroorzaken met de usb
aansluiting ? de ata schijven in de pc werken probleemloos.
Pagina: 1