hulp nodig met OC athlon 3200+

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Excellence1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-07-2025
Hallo,
ik wil graag mijn CPU een beetje opkrikken naar 2.2 ghz. hoe kan ik dat het veiligst doen? Ik wil het wel via FSB doen omdat ik niet al te graag kloot met multiplier.
Hier zijn mijn specs:
AMD Athlon 3200+ (boxed)
1024 mbram corsair
gforce 7800GT
Asus a8n k5

ik ben hier de grootste noob en ik wil niet dat mn systeem helemaal fok op word dus ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen!
Thnx

Check mn uitverkoop: http://tweakers.net/aanbod/list_ads/user/176261

Verwijderd

Je kan dit beter in het algemene tweaking en cooling forum plaatsen. Dit is het die-hard gedeelte en daar hoort dit niet echt thuis. Ook raad ik je aan gewoon eens de OC FAQ te lezen!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:30
met multiplier overclocken gaat toch niet met een athlon processor... en bovendien werkt AMD met HT ipv FSB. Dus gewoon in je bios je HT verhogen (van 200 mhz naar 210 mhz oid) en dan x je multiplier doen om te zien wat je nieuwe clock snelheid is.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Eenvoudige tip: Als je bang bent om over te klokken, doe het dan gewoon niet.
Mocht je toch verder willen gaan, begin dan eerst eens met het lezen van Frequently Asked Questions T&C

Daar staan alle basic dingen in. Lees verder ook nog eens de handleiding van je moederbord, en je kunt al een behoorlijk eind komen. Oc-en is toch een kwestie van zelf proberen en zelf dingen uitzoeken.

Dit topic is gesloten.