Toon posts:

M en B op toetsenbord werken niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 356 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet precies waar dit topic heen moet. Ik ben er vrij zeker van dat dit een softwareprobleem is en geen hardwareprobleem, maar dan nog zag ik niet goed voor me waar dit topic dan wel thuishoort.

Sinds zojuist werken mijn M en B toetsen niet meer. Niet in lower, en niet in uppercase. Gisterenmiddag werkten ze perfect. Het begon ermee dat ik de combinatie ctrl - B niet meer kon om de tekst vet te drukken. De M deed het toen nog. En toen, later, deed de M het ook opeens niet meer. Ik heb niks raars gedaan daar tussen in, ik was gewoon wat weg aan het tikken in Word..

Ik heb de talen proberen te veranderen, maar dat maakte allemaal geen verschil. Ik heb het toetsenbord ook opnieuw geinstalleerd. De toetsen doen het niet in geen enkel programma, niet bij het Inlogscherm van Windows, niet in MS Word, en niet in het DOS promptscherm.

Ik draai Windows 2000 Pro en heb een Samsung toetsenbord. M'n pc is redelijk prehistorisch, met zo rond de 600 mhz (vergeet altijd hoeveel precies), en 265 MB ram. Ik heb geen virussen en co. Ik heb er niet eens internet op zitten.

EDIT: Het enige gekke wat ik gedaan kan hebben..... Mijn Windows wil al sinds jaar en dag niet meer goed afsluiten. Lang verhaal, niet belangrijk, de weg eromheen is door eerst uit te loggen en dan pas uit te zetten. Als je dat doet direct in Windows, dan start hij 'm opnieuw op ipv af te sluiten (zal misschien wel een of ander BSOD zijn, ik heb nooit de moeite genomen er echt naar te kijken, die pc gebruik ik toch alleen voor MS Word. Het is al zo sinds de eerste twee dagen nadat ik Windows erop had gezet). Ik heb 'm dus gewoon heel hard uitgezet, omdat ik geen zin had in dat gezeik. Maar dat is niet de eerste keer dat ik het gedaan heb, en het lijkt me beetje raar dat daardoor opeens twee toetsen het niet meer doen? :/

EDIT 2: Oh-oh. Hij wil de Veilige Modus niet meer in. Hij blijft maar eindeloos opstarten. Ik neem aan dat dat een slecht teken is. *graait naar backup USBsticks* :/

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 15:46 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:45

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ander toetsenbord geprobeerd :?
Of dit toetsenbord op een andere pc :?
Op die manier kun je 100% zeker uitsluiten dat het aan je toetsenbord ligt.

[edit]
Wat je nog kunt doen is opstarten met een bootdisk zodat je in dos kunt proberen of daar de toetsen wel werken, werken ze daar inderdaad wel, dan ligt het dus aan Windows/andere software die geinstalleerd staat.

[ Voor 42% gewijzigd door FlipFluitketel op 03-09-2006 15:57 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, met ellende kan ik nu meededelen dat er steeds meer toetsen niet meer werken. Tijdens het backupen kwam ik erachter dat o.a. de X en de N het niet meer doen, en volgens mij ook de I en nog een.

Ja, ik zocht die booten-in-dos-optie nog, maar dat is er allemaal uitgehaald vanaf 2000, kennelijk. >_> Ik zit nog vastgeroest in Win98.

Moet ik eerst even een bootdisk maken, zou bij god niet weten waar ik dat kreng gelaten heb.

Als er nog meer ideeen hebben, hoor ik ze graag.

Ohja, veilige modus heeft het uiteindelijk wel gedaan. Vraag me niet hoe. Maar ook in de Veilige modus deden de toetsen het niet. Vond ik wel het proberen waard..

Heel erg bedankt. *baalt als een stekker* Heb je een halfjaar schrijversblock en heb je eindelijk inspiratie, krijg je dit weer.....

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-11-2025
koop een nieuwe computer man! Zoals jij het beschrijft zou menig nerd zichzelf van kant gemaakt hebben. Een beetje fatsoenlijke nieuwe computer kost je ook niet de kop meer.
Modbreak:Oh? Dus tweaken zou bestaan uit alleen maar het nieuwste van het nieuwste kopen :?

Dat heet patsen. Prima als je dat wilt doen, maar ga een ander er aub niet mee lastigvallen :X

[ Voor 37% gewijzigd door dion_b op 04-09-2006 09:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daarom ben ik ook geen nerd. Dit is gewoon m'n eigen pc'tje, ik gebruik 'm alleen voor MS Word, en af en toe Rollercoaster Tycoon en andere prehistorische lievelingsspellen. Beneden hebben we tha pc staan, met internet en specs waar ikzelf stijl van achterover val. Ik. Nerds zullen zich ws alsnog van kant maken, maar dat terzijde.

Ik heb het geld niet voor een nieuwe pc. Als de echte nood aan de man komt heb ik namelijk een nog oudere laptop staan die het prima doet, zolang ie maar in een stopcontact zit. Ik heb dit dingetje nou een jaar of zes en zou het fijn vinden als ie nog effies meegaat, tenzij nieuwe pc's opeens uit de lucht beginnen te vallen..

Ik word trouwens steeds banger dat dit probleem wat verder gaat dan mn toetsenbord en wel hardware-ellende is.. :/ Gegrond of niet? Ik vind het zo raar dat toetsen het ieder om z'n beurt niet meer gaan doen..

Ik hoop echt dat iemand me de oorzaak kan aanwijzen.

Edit. Overigens is het toetsenbord minder oud dan dat.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 16:29 ]

Verwijderd

Toetsenbord schoonmaken? 8)7 :X
Softwareprobleem is het sowieso niet, die zou nl verholpen zijn als je je toetsenbord drivers opnieuw zou hebben geïnstalleerd. Waarschijnlijk is je kb gewoon brak. Kabeltje kapot ofzo, dan pakt hij je toets niet meer. Enige andere manier zou zijn om alles vanaf et begin af aan opnieuw te installeren, nadat je alles hebt gefragmenteerd.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:45

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 16:30:
Toetsenbord schoonmaken? 8)7 :X
Softwareprobleem is het sowieso niet, die zou nl verholpen zijn als je je toetsenbord drivers opnieuw zou hebben geïnstalleerd. Waarschijnlijk is je kb gewoon brak. Kabeltje kapot ofzo, dan pakt hij je toets niet meer. Enige andere manier zou zijn om alles vanaf et begin af aan opnieuw te installeren, nadat je alles hebt gefragmenteerd.
Euh.. Als er een of ander vaag programma op de achtergrond draait kun je je drivers opnieuw installeren wat je wilt, dat programma blijft draaien en zal dus na herinstallatie van de drivers dus nog draaien. Dus software probleem kan het zeker wel nog zijn (ik zeg niet dat het zo is, maar sluit software absoluut niet uit).

@TS: Bootdisks kun je op www.bootdisk.com downloaden. Gewoon een win98 bootdisk downloaden en daar een diskette mee aanmaken en daarmee opstarten.

[edit]
Euh.. Had een post van TS over het hoofd gezien. Aangezien je toetsenbord in veilige modus ook het probleem heeft lijkt het inderdaad een hardware probleem te zijn. Je zegt dat je nog een andere pc hebt staan, dus pak even het toetsenbord daarvan en sluit dat op je pc aan (of sluit jouw toetsenbord op die pc aan).

[ Voor 14% gewijzigd door FlipFluitketel op 03-09-2006 16:36 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nu even geen ander toetsenbord erop zetten, want mijn toetsenbord is een seriele en het bord wat we op de pc beneden hebben staan is een USB.. :/ M'n pa kan wel een andere regelen op z'n werk, maar dat is pas over twee weken.

Sorry voor de achterlijke vraag, maar ik neem aan dat een USB toetsenbord erop zetten niet echt een goede controle is? Als hij het uberhaupt zou doen (want volgens mij heb je daarvoor om te beginnen USB 2.0 nodig, en op m'n eigen pc'tje heb ik 1.0)..

Ik ga nog even rondneuzen in de schuur, misschien hebben we daar nog het bord wat oorspronkelijk bij m'n pc zat en die het gewoon nog hoort te doen als 'ie niet teveel vocht gevangen heeft.

Edit: Nope, die is echt nergens te vinden. Volgens mij hadden we 'm weggeflikkerd. :/

Edit2: Ik probeer ik vanavond wel even mn toetsenbord op deze aan te sluiten, als m'n pa in bed ligt. Hij houdt er niet zo van als ik met de pc schuif en aan de hardware kloot.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 17:34 ]

Verwijderd

USB2.0 draait ook op USB1.0 speed (backward compatible). USB1.0 draait echter niet op USB2.0 speed. (Forward compatible)

Je kunt het toetsenbord ook op de computer beneden aansluiten, deze heeft gewoon een PS/2 aansluiting waarschijnlijk en alle computers hebben (tot nu toe) een PS/2 aansluiting voor keyboard/mouse.

Je kunt overigens tegelijkertijd én een PS/2 kb én een USB kb in je pc hebben zitten. Je hoeft het huidige (USB)keyboard dus niet te verwijderen. Met PS/2 gaat dit wat lastiger, je moederbord kan namelijk geen keyboard signalen verwerken naar muis-signalen. :+ (Ofwel als je originele toetsenbord PS/2 is moet je dat slot vrijmaken, maar ik denk niet dat je zo dom bent dat je dàt niet begrijpt ;) )

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 18:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, zover ben ik nog wel. ^_^()

Vanavond horen jullie de resultaten. Hoop dat het aan het toetsenbord ligt. =_=

..En als het daar niet aan zou liggen, wat zouden de volgende stappen moeten zijn, behalve Format C? 0_0

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Bootfloppy van DOS erin, in de prompt wat lopen tikken, kijken of alles het doet. Zo niet, dan is je moederbord interrupt voor interrupt aan het sterven.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 18:14:
Nee, zover ben ik nog wel. ^_^()

Vanavond horen jullie de resultaten. Hoop dat het aan het toetsenbord ligt. =_=

..En als het daar niet aan zou liggen, wat zouden de volgende stappen moeten zijn, behalve Format C? 0_0
Klinkt gewoon als een kapot toetsenbord. Heb dat ook gehad dat steeds meer letters er opeens mee ophielden :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1