Toon posts:

USB wordt niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 2 dagen een laptop, superfijn! Nu wilde ik alles van mijn PC overzetten naar mijn Laptop. Eerst geprobeerd met een netwerkje te leggen, maar dit lukte/werkte niet waardoor ik al snel overging naar plan B.

Van mijn oom heb ik een externe hardeschijf geleend (sitecom nog iets) die via de usb werkt. Wanneer ik hem inplug op mijn laptop (windows XP) vindt hij hem meteen. Maar op mijn thuispc (windows ME) vindt hij helemaal niks..

Hij zegt wel rechtsonder dmv een pijltje dat er wat in de USB zit.. en ik kan hem ook loskoppelen.. maar er staat niks bij verkenner/deze computer..

Heeft iemand een idee wat te doen? Op de site van Sitecom staat niks en in de search van dit forum vond ik ook niks wat werkte.

Alvast bedankt!

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

je moet het cd'tje installeren dat bij die USB drive kwam...

dit staat zelfs in de handleiding die erbij zit ...

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
mocht dit niet werken zou je eens moeten kijken naar de USB1.X drivers die (eigenlijk) voor win98SE zijn...

totale packet te downloaden op http://www.updatepack.nl (je hebt alleen de USB 1.x ding nodig...)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties! Het cdtje installeren heb ik ook al geprobeerd: zonder succes.

Verder heb ik dat voor Win98se gedownload, maar hij installeert niks omdat ik Windows ME heb.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Is het mogelijk om een externe stroombron op de usb hd aan te sluiten? Het zou kunnen dat er niet voldoende stroom is. Met een usb 1.1 poort is dat vaak het geval, of met een hub die geen eigen voorziening heeft of wanneer het om een normale desktop hd gaat.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
er zit inderdaad een externe stroombron bij die ik dan ook gebruik.. dus aan de stroom zou het niet kunnen liggen..

wat het wel zou kunnen zijn (na zoeken op dit forum) is dat de USB moet worden upgedate naar 2.0.. ik vind alleen nergens een update voor Windows ME, alleen maar voor XP
Pagina: 1