63 graden na half uur...

Pagina: 1
Acties:

• Moon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09-2025
Hallo,
sinds 2 weken heb ik een supercomp die ik bij Mycom in elkaar heb laten zetten.

Er zit een 1100 t-bird in die word gekoeld door de zgn chrome orb koeler.
Nu lees ik dat de gemiddelde temp van deze proc rond de 50 graden ligt dus ik vind dit wel abnormaal hoog...63 graden..hij loopt nog op.

Volgens Mycom kan een t-bird wel 80 graden aan zonder vreemd te gaan doen en ze hebben zeker weten koelpasta gebruikt want dat zit standaard bij die cooler...

In het begin had ik last van een soort zoemgeluid uit de cooler maar dit is verholpen door een keertje hard op de koeler te drukken...
ze zeggen dat dit resonantie is.

Het komt erop neer dat ik absoluut geen motivatie meer heb om dit speeltje over te klokken en ik word bijna jaloers als ik zie dat anderen hem gerust op 30 graden hebben lopen...

Wie heeft er tips?
Kan ik die cooeler niet oc-en?

Verwijderd

Even koelertje eraf halen en alles checken ?? Eventueel een andere erop misschien ?

Verwijderd

Een T-BIRD 1100 op 30 C :?
Nog niet tegengekomen anders..... :?

Verwijderd

Bij MyCom weten ze er volgens mij geen F**K vanaf, iemand heeft een Duron 800 op 70 graden lopen met een Super Orb. Dat is normaal zeggen ze, maar hier loopt een OC'de op 40 graden!!
Heb je nou een Super of Chrome ORbbb?

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
mijn 1199mhz (momenteel) wordt niet warmer dan 53 graden met alpha/delta mp... na 3 dagen met koetje

Verwijderd

Zeker met asus mobo of niet? Ik heb hetzelfde, ik ook bij mycom troep kopen, en alles wat daaaaarvandaan komt wordt super heet, ik snap het zelf ook niet,
mijn asus A7 promet duron 800 was ook 52 graden iddle :)

Gaat nergens over, nu op een msi k7t pro 2a mobotje is ie een stuk koeler, ben nog bezig met me airfllow ( 1 x 120 mm ) (2 x 80 mm) en dan hoop ik klaar te zijn voor mijn OC kunsten :P

NAja sterkte, iig

M.

• Moon
Op maandag 29 januari 2001 16:55 schreef daNpy het volgende:
Bij MyCom weten ze er volgens mij geen F**K vanaf,
Daar geef ik je absoluut gelijk in...
Er zijn nog meer dingen waar ik niet om gevraagd had...

• Moon
Er zit dus een a7pro mobo in en die word 38 graden...ZWAAR k*t

Verwijderd

flink case koelen dan!!

Verwijderd

Inderdaad, misschien heb je gewoon een klote case zonder airflow...

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Die Orb coolertjes ben ik sowieso niet zo fan (leuk woordgrapje :r) van, ik zou echt eens na ga denken over sowieso een andere koeler voor zo'n processor.

Als je het niet erg vindt om daar wat geld aan te spenderen, voor rond de 100 piek koop je een hele lekkere Alpha koeler of voor 75 piek zo'n FOP38 van GlobalWin, hij maakt wel aardig wat herrie maar dan heb je ook dik twee keer zo'n hoge CFM dan die Orb..

Je zou ook kunnen zorgen voor een luchtstroom door je pc, een fan voorin en achterin die je respectievelijk lucht laat inzuigen en uitblazen maakt de boel ook weer lekker fris.

Verwijderd

Op maandag 29 januari 2001 17:07 schreef daNpy het volgende:
flink case koelen dan!!
Ik bedoel maar, das zo weird, vooral AL die asussen die komen van mycom doen zo weeeiiirddd, ik vat dat echt niet :?

Ik heb em maar omgeruild naar een msi k7t pro 2a mobo, en dat zou ik ook maar doen als ik jou was!

• Moon
Bedankt voor de tips

Verwijderd

Ik heb een 250W miditower (10989) van Mycom met een OC-de Duron800 icm A7V. Bij mij wordt het moederbord ook erg warm. Na enkele dagen 24 uur per dag koe draaien komt íe tot 33 graden. Mn Duron gekoeld door een Alpha 6035 met Delta MP fan staat dan op 55 graden. Dit alles bij een kamertemperatuur van 21 a 22 graden en gebruik van arctic silver, gezond verstand enz.. Ik maak me geen zorgen maar het is niks om trots op te zijn. Ik denk dat het aan de airflow van de kast ligt. Vooral de openingen aan de voorkant zijn niet erg groot. Ik heb er een extra 120mm casefan voorgezet maar het blijft behelpen. De luchtinlaat laat nog steeds te wensen over. De voeding is ook nog eens een heethoofd dus die helpt niet mee bij het verbeteren van het klimaat in de kast. Mycom levert hiermee naar mijn mening geen goed produkt. Zeker niet voor tweakers.

Verwijderd

wat een probs zeg! ik HAD hetzelfde, had ook chrome orb en werd 60C, toen maar wat zwaarder gaan koelen!
a7v heatkiller perfecte koeler voor de asus a7v en a7pro
http://www.comptechworld.nl
aanrader *D
Pagina: 1