draadloos toetsenbord op oude computer

Pagina: 1
Acties:
  • 405 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57187

Topicstarter
Hier staat een werkelijke heel oude computer, probleem is dat de gebruiker graag zijn software wil behouden.
Natuurlijk kan de harddisk eruit en deze in een andere computer gezet worden.
Probleem hierbij is dat ik niet de beschikking heb over een 2e oude computer waar de harddisk inkan.
Het probleem is dat als de computer opstart de melding "no keyboard present" o.i.d. verschijnt.
Nu zit er geen "moderne" toetsenbord aansluiting op maar nog een hele oude grote ronde stekker die direct op het moederbord zit.
Nu heb ik het volgende idee.
Kan ik de pc met een draadloos toetsenbord weer aan de praat krijgen.
Ik kan me zo voorstellen dat je hiervoor een ontvanger nodig hebt in/naast de pc.
Nu wil ik weten wat voor aansluiting heeft deze ontvanger daar de pc niet met een USB uitgerust is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Anoniem: 57187 schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:01:
Hier staat een werkelijke heel oude computer, probleem is dat de gebruiker graag zijn software wil behouden.
Natuurlijk kan de harddisk eruit en deze in een andere computer gezet worden.
Probleem hierbij is dat ik niet de beschikking heb over een 2e oude computer waar de harddisk inkan.
Het probleem is dat als de computer opstart de melding "no keyboard present" o.i.d. verschijnt.
Nu zit er geen "moderne" toetsenbord aansluiting op maar nog een hele oude grote ronde stekker die direct op het moederbord zit.
Nu heb ik het volgende idee.
Kan ik de pc met een draadloos toetsenbord weer aan de praat krijgen.
Ik kan me zo voorstellen dat je hiervoor een ontvanger nodig hebt in/naast de pc.
Nu wil ik weten wat voor aansluiting heeft deze ontvanger daar de pc niet met een USB uitgerust is.
Welke ontvanger :?

Je bedoeld dat je op zoek bent naar een draadloos toetsenbord waarvan de ontvanger op die oude pc aan te sluiten is?

Die ontvangers gebruiken gewoon dezelde stekkers als normale toetsenborden (dus USB of PS/2), dus draadloos schiet je niks mee op verder.

Gewoon een toetsenbord ergens vandaan halen met een PS/2 stekker, en ergens een verloopje fixen vaan PS/2 naar DIN (dat is die dikke aansluiting waar je het over had).

Die zijn vast wel te bestellen bij elektronica shops ofzo (conrad, elektronica-online.nl).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57187

Topicstarter
Bedankt vor je reply,
Een dergelijk verloopstekertje zit er al op, dus om vanaf de DIN aansluiting (bedankt voor de juiste termologie) naar de PS2 stekker te gaan van het toetsenbord.
Ik weet nu dat je het draadloze toetsenbord moet aansluiten op de PS2 aansluiting.
Deze aansluiting (met DINrail verloopje) is dus kapot.
Er zal dus geen andere oplossing zijn om de pc uitelkaar te halen en de harde schijf uit te lezen.