slome torrent

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Shadow_nano
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-06-2025
ik zit met een raar probleem :'(

wij hebben thuis een redelijke internet verbinding namelijk:

Download
203.4 KByte/sec (=1627 kbps)

Upload
51.0 KByte/sec (=408 kbps)

Connection
512.0 Conn/mi

maar welk Bittorrent programma ik ook gebruik mijn gemidelde snelheid komt nooit boven de 30kb (gemideld zelfs 7 :| ) uit met programma's en 70 met muziek.
(en dan heb ik het over de meest ge-sharede torrents qua seeders)

ik heb al alles gechecked maar mijn firewall is goed ingesteld en mijn NAT port klopt (en Ratio verhouding) dus ik weet echt niet meer waar het aan kan liggen (ik internet niet tijdens het gebruik maken van Bittorent.

wie weet hoe ik dit kan verhelpen :o

alvast bedankt voor je tijd en hulp

[ Voor 6% gewijzigd door Shadow_nano op 03-09-2006 13:38 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 21:49
Je upload limiteren op een redelijke snelheid, als 51 KB/s je max is dan zou ik het op iets van 30 KB/s zetten. Als je 'm voluit laat uploaden, dan beïnvloedt dat ook je downloadsnelheid.

En verder hangt het natuurlijk vaak ook af van de torrent zelf, eentje met maar één seeder zal niet erg snel gaan. Bij mij beginnen torrents meestal op zo'n 50 KB/s om later rond de 100-150 KB/s te gaan hangen (en als ik geluk heb 200+ KB/s).

The devil is in the details.

Verwijderd

Traffic shaping van je ISP misschien? Ik weet niet welke bittorrent client je gebruikt, maar utorrent heeft de mogelijkheid om het bittorrent protocol te encrypten om daardoor je service provider om de tuin te leiden.

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 01:13
Voor mijn Speedtouch moet ik de poorten 6881-6889 opengooien. Dit scheelt voor mij aanzienlijk :P Dus ff checken of je die hebt openstaan.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Morked
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Probeer eens even een echt goed geseedde torrent zoals 1 van openoffice http://distribution.openoffice.org/p2p/index.html.
Verder is het het beste om een poort te forwarden, bij uTorrent te vinden onder ctrl-p -> connections. (heb je al gedaan, en met veel seeders/connecties maakt het meestal weinig verschil)

Verwijderd

Mijn torrents komen ook nauwelijks boven de 20kb/s uit, maar mn smilies in Azureus zijn ook geel: NAT-probleem.
Ik heb het poortmappings-verhaal doorgelezen, ik heb meerdere programmatjes gedownload, ik heb gegoogled, ik heb geprobeerd, ik heb gereset, enig wat ik niet heb gedaan is slagen...
Als ik het goed begrijp moet ik Azureus een poort toewijzen, std 6881, maar die schijnt niet goed te zijn en moet ik dus andere poorten 'forwarden', open zetten.
Ik heb 192.168.0.1. gebruikt om bij mn router te komen en daar het een en ander bij User-Defined
Virtual Servers in te stellen zoals men mij op www.portforward.com heeft uitgelegd.

Diezelfde poorten heb ik bij de Windows Firewall laten accepteren (gehele firewall staat uit overigens).

Wat bij portforward.com uitgelegd werd (gesorteerd op applicatie die je wilt downloaden) moest ik een aantal (5) settings instellen en enablen, sommige TCP sommige UDP, rond de 49001, 49002 en 49124.

Welke poort ik ook bij Azureus instel, hij blijft geel.

Toen las ik van het, beetje omstreden, DMZ, wat als ik het goed begrijp simpelweg betekend dat alles en iedereen in en uit kan lopen en 0,0 tegengehouden/geblocked wordt.
Ook dit instellen had geen resultaat op de smilies in Azureus en bij het testen van luisterpoorten bleef keer op keer de NAT-fout komen.

'T is een stomme beginners vraag, maar aangezien er niet iets als een "Groot beginners topic" is post ik het toch maar, ik ben nu met dit stomme geintje bijna 2 uur bezig geweest en 0,0 vooruitgang geboekt terwijl het me toch echt heel simpel lijkt.

Kan iemand mij:
- Een poort nummer geven dat ik aan Azureus moet vertellen
- Uitleggen hoe ik die poort kan forwarden, oftewel, hoe zorg ik dat die smilies de kleur krijgen die ze horen te hebben (weet niet welke kleur dat is, nooit anders gehad dan geel:P)

Router:
Sitecom DC-201

XPpro SP2

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-04 21:05
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 15:38:
Mijn torrents komen ook nauwelijks boven de 20kb/s uit, maar mn smilies in Azureus zijn ook geel: NAT-probleem.
Ik heb het poortmappings-verhaal doorgelezen, ik heb meerdere programmatjes gedownload, ik heb gegoogled, ik heb geprobeerd, ik heb gereset, enig wat ik niet heb gedaan is slagen...
Als ik het goed begrijp moet ik Azureus een poort toewijzen, std 6881, maar die schijnt niet goed te zijn en moet ik dus andere poorten 'forwarden', open zetten.
Ik heb 192.168.0.1. gebruikt om bij mn router te komen en daar het een en ander bij User-Defined
Virtual Servers in te stellen zoals men mij op www.portforward.com heeft uitgelegd.

Diezelfde poorten heb ik bij de Windows Firewall laten accepteren (gehele firewall staat uit overigens).

Wat bij portforward.com uitgelegd werd (gesorteerd op applicatie die je wilt downloaden) moest ik een aantal (5) settings instellen en enablen, sommige TCP sommige UDP, rond de 49001, 49002 en 49124.

Welke poort ik ook bij Azureus instel, hij blijft geel.

Toen las ik van het, beetje omstreden, DMZ, wat als ik het goed begrijp simpelweg betekend dat alles en iedereen in en uit kan lopen en 0,0 tegengehouden/geblocked wordt.
Ook dit instellen had geen resultaat op de smilies in Azureus en bij het testen van luisterpoorten bleef keer op keer de NAT-fout komen.

'T is een stomme beginners vraag, maar aangezien er niet iets als een "Groot beginners topic" is post ik het toch maar, ik ben nu met dit stomme geintje bijna 2 uur bezig geweest en 0,0 vooruitgang geboekt terwijl het me toch echt heel simpel lijkt.

Kan iemand mij:
- Een poort nummer geven dat ik aan Azureus moet vertellen
- Uitleggen hoe ik die poort kan forwarden, oftewel, hoe zorg ik dat die smilies de kleur krijgen die ze horen te hebben (weet niet welke kleur dat is, nooit anders gehad dan geel:P)

Router:
Sitecom DC-201

XPpro SP2
Kijk eens of je de optie "UPNP" in je modem vindt? Ik weet niet hoe het met Azureus zit, maar bij utorrent kun je dit aanzetten. Als je het dan ook in je modem aanzet moet het lukken.

• Dedgeh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-04 16:53
torrent verkloot je internet... use newsgroups plx, is nog legaal ook

• Oof
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-03 19:26

Oof

Wat heel erg helpt bij Azureus. Is je download snelheid max en je uploadsnelheid max veranderen. Ik zet ze beide eerst heel laag en dan telkens iets omhoog tot dat de torrent niet meer sneller dowload. Dit werkt het beste als je een goede ratio verhouding hebt en je de juiste poorten hebt opengezet.
Beetje werk dus maar hierdoor heb ik wel torrents van 200 kb/s + en zijn 450 kb/s + torrents geen uitzonderingen.

Verwijderd

Oof schreef op zondag 03 september 2006 @ 15:46:
Wat heel erg helpt bij Azureus. Is je download snelheid max en je uploadsnelheid max veranderen. Ik zet ze beide eerst heel laag en dan telkens iets omhoog tot dat de torrent niet meer sneller dowload. Dit werkt het beste als je een goede ratio verhouding hebt en je de juiste poorten hebt opengezet.
Beetje werk dus maar hierdoor heb ik wel torrents van 200 kb/s + en zijn 450 kb/s + torrents geen uitzonderingen.
Dat is 'm nu juist, krijg die ports niet goed werkend....

edit:
Op http://192.168.0.1./ kan ik niks vinden van UPNP...

edit2:
Ik moet toch ergens een ingoing en een outgoing IP invullen, samen met de port(range)? Want nergens, onder geen enkele optie, staat ingoing en outgoing IP of iets dat daar op lijkt...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 15:52 ]

Verwijderd

Weet niet welke ISP je hebt, maar bij een aantal worden de standaard poorten geblokt.
Heb zelf ook Azareus en gebruik poorten vanaf 51254 en hoger. Zit op dit moment met 100k te downen (heb hem geknepen om ook nog normaal te kunnen internetten en bellen (IPB)) met 2 actieve torrents.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 15:53:
Weet niet welke ISP je hebt, maar bij een aantal worden de standaard poorten geblokt.
Heb zelf ook Azareus en gebruik poorten vanaf 51254 en hoger. Zit op dit moment met 100k te downen (heb hem geknepen om ook nog normaal te kunnen internetten en bellen (IPB)) met 2 actieve torrents.
Planet Internet

Verwijderd

Nairety schreef op zondag 03 september 2006 @ 15:45:
Waar slaat dat nou weer op??? :?
De TS wil eeen oplossing voor een torrent.....dit gaat heel ergens anders over...

ant. op je vraag...
Als je Azureus gebruikt, dan moet je niet de default poort gebruiken die er staat als je het progsel instaleert...
Ik gebruikte ALTIJD voor azureus 52525 TCP en UDP werkte altijd zonder problemen :)

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Nairety schreef op zondag 03 september 2006 @ 15:45:
1) Het bittorrent-protocol is legaal
2) Het is de snelste manier om een linux-distro te krijgen
3) Het verkloot helemaal niets (waar slaat deze bs-opmerking eigenlijk op)

0.0

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 15:57:
[...]

Waar slaat dat nou weer op??? :?
De TS wil eeen oplossing voor een torrent.....dit gaat heel ergens anders over...

ant. op je vraag...
Als je Azureus gebruikt, dan moet je niet de default poort gebruiken die er staat als je het progsel instaleert...
Ik gebruikte ALTIJD voor azureus 52525 TCP en UDP werkte altijd zonder problemen :)
Ik zou Azureus zelfs helemaal afraden. Niet omdat het een slechte client is hoor, maar het vreet wel enorm veel geheugen. Bovendien, zoals ik al eerder aangaf is het mogelijk dat je internet provider bittorrent verkeer een lagere prioriteit geeft, wat resulteert in lage download snelheden. Daarom zou ik utorrent downloaden, deze gebruiken op een poort naar eigen keuze (wel forwarden in je router natuurlijk) en protocol encryptie ingeschakeld. Als je dan nog lage snelheden behaalt, dan weet ik het ook niet meer.

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Probeer deze patch eens! Dit helpt weldegelijk bij een standaard windows xp installatie. Ik haalde 500 kb/s voor de patch, na de patch gewoon de volle laag >+/- 1500 kb\s Versatel internet, maar dan wel op een goede tracker.
>>> http://www.lvllord.de/?lang=en&url=downloads <<<

Verder zou ik zeggen, probeer eens een andere torrentprogramma zoals bittornado, veel simpeler dan Azureus.

Als je poorten goed zijn geconfigureerd, dan zou het goed moeten gaan tenzij natuurlijk jouw ISP het torrentverkeer "shaped." Dan zit er niks anders op dan een andere provider zoeken.
Pagina: 1