Toon posts:

Pentium 4 of Duo 2 core ?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb op dit moment een P4 HT 3,2 ghz 2 gb geheugen
Ik werk een hoop met photoshop,zeer zware bestanden

Kan een Duo 2 core systeem kopen E6600 2,4ghz 4mb cache
met helaas maar 1 gb interne ram

Mijn vraag is is dit de aanschaf waard mbt photoshop prestaties ?
800-1000 euro is een hoop geld,en ik heb al een vrij redelijke pc

Alvast bedankt voor jullie reacties
Jan

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:03
Er zal vast wel wat prestatiewinst zijn om van een P4 naar een Core 2 Duo (niet Duo 2 Core ;)) te gaan, maar als je de mogelijkheid niet krijgt om het geheugen van de C2D computer te vergroten, dan zou ik er maar eens goed over nadenken.

Een beetje snelheidswinst is leuk, maar als je gelimiteerd wordt door het geheugen dan ben je er niet echt op vooruitgegaan. En de grote vraag is natuurlijk of je een beetje sneller laden €800 waard vindt.

The devil is in the details.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:35

Thandor

SilverStreak

en ik heb al een vrij redelijke pc
En is die 'redelijke pc' (wat is redelijk?) voor jouw doeleinden genoeg of kom je nu simpelweg rekenkracht te kort?
Verder is 2GB intern geheugen enorm lekker mits je deze gebruikt. Anders heb je er niet veel aan. Bekijk dus eerst eens hoeveel geheugen je op dit moment gebruikt. (in Taakbeheer / Taskmanager)
Denk ook even na over het woord 'upgraden'. Wie zegt dat er in dat Intel Core 2 Duo systeem niet 1x1GB of 2x512MB (afhankelijk van wat het moederbord ondersteunt en wat er nu in zit) bij in kan? :Y)

Afijn, dit topic gaat op slot. Op GoT verwachtten wij dat men eerst zelf even zoekt naar het antwoord ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.