Zigzag patroon bij 3D

Pagina: 1
Acties:

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-07 19:39
Al een tijdje zit ik met het volgende probleem:

Zodra ik een spel of 3Dmark start krijg ik na enkele tellen gekleurde stippen te zien, deze nemen het hele beeld over. Ook veranderen de punten van kleur en vorm waardoor je als het ware een volledige schem met zigzag gekleude puntjes heb. De muis verandert in een grote vierkante blok met verticale strepen erin. Na ongeveer 15 sec. reboot het systeem zich.

Ik heb mijn oude GF2 erin gepropt en daar heb ik het probleem niet mee.

Heb inmiddels verschillende drivers geprobeerd, en onnodige zaken uit de pc gehaald, maar dat mag allemaal niet baten. Iemand suggesties wat ik nog kan doen (behalve nieuwe vidkaart kopen)

Specs

2x MP1800+
Iwll MPX2
2 GB PC2100 ECC DDR ram (2x 512MB Corsair 1x 1GB Kingston)
Geforce 4400 ti (Asus)
Maxtor 250GB 16MB ATA
Philips Sonic Edge 5.1
Antec NeoHE 430 Watt
4x ACE led casefan

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zien dat de koeling vrij is van stof en nakijken of de fan nog wel goed draait.

Je kan ook eens een extra ventilator op de kaart richten, als de problemen dan weg zijn is het een warmteprobleem.

En je kan ook nog proberen de kaart te onderklokken, dit is natuurlijk niet zo handig aangezien de prestaties dan ook zakken.

• The System
Ik heb hem ondergeclockt naar 250/250 (std. 275/275) en er een tafelventilator op gericht, dit alleen voor uitstel van executie. 2e scene van 3dmark2001 niet af kunnen maken..

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dan is je kaart kapot vrees ik :/

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Of het koelelement is niet goed bevestigd. Met een foutief geplaatst koelblok mag je nog airflow hebben zoveel je wil; je kaart zal toch overhitten en dus artifacts geven (gekleurde stippen, strepen,...)

Een andere mogelijkheid lijkt me dat het videogeheugen niet fris meer is, en dan is je kaart idd kapot

• The System
Heb net even de koelelement eraf gehaald schoongemaakt, nieuw koelpasta eronder en er weer opgeplakt.

Met verlaagde snelheid (250/250) heeft ie wel de 3D mark volledig afgemaakt, maar een tweede ronde zat er niet in dus ik zal waarschijnlijk opzoek moeten naar een nieuwe kaartje voor 3D. :(

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
The System schreef op zondag 03 september 2006 @ 16:12:
Heb net even de koelelement eraf gehaald schoongemaakt, nieuw koelpasta eronder en er weer opgeplakt.

Met verlaagde snelheid (250/250) heeft ie wel de 3D mark volledig afgemaakt, maar een tweede ronde zat er niet in dus ik zal waarschijnlijk opzoek moeten naar een nieuwe kaartje voor 3D. :(
een vervanger voor een Geforce 4400 hoeft gelukkig niet zoveel te kosten :) Zolang je niet met die shared memory gevallen (turbocache etc), zit je safe imho :)
Pagina: 1