Toon posts:

Maximale Resolutie Geforce 6100 onboard?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag met betrekking tot de onboard grafische kaart Geforce 6100. Ik heb een nieuw moederbord (MSI k9ngm) met daarop een onboard grafische chip Nvidia Geforce 6100. Op mijn oude computer (PIII 800, met een oude geforce grafische kaart) kon ik een resolutie tot 1280*1024 draaien. De nieuwe 6100 maar tot 1024*768 (en wat breedbeeld dingen, maar daar heb ik weinig aan). Is dit een probleem met de drivers, of is de maximale reso van de 6100 echt maar 1024*768?

Via standaard windows drivers kon ik overigens wel 1280*1024 draaien, nadat ik de laatste Geforce drivers gisteren heb gedownload en geinstalleerd kon ik het niet meer.

Ik kon niks over dit onderwerp vinden hier op GOT en ook niet via google. Kan iemand mij een antwoord en wellicht eventueel een oplossing verschaffen?

Scherm is overigens een Acer al1714 en kan gewoon 1280*1024 aan, zoals ik er altijd al op draai.

Gr,

Marc

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:46
Volgens nVidia kan deze kaart tot 1920x1440 @ 75Hz. Dus andere drivers proberen lijkt me handig.

Link naar nVidia

Verwijderd

Topicstarter
Raar dat ik dan met de laatste drivers problemen hier mee heb. Suggesties voor welke drivers ik dan beter kan nemen? Misschien de International version, of moet dat geen verschil maken?

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Rechtermuisknop op het bureaublad, eigenschappen, instellingen, geavanceerd, klikken op het tabje van je videokaart, eventjes wachten tot het menuutje verschijnt, klikken op "screen resolutions and refresh rates" of de vertaling daarvan, bij het deel "Custom resolutions and refreshrates" klik je op add, waarschuwing lezen, en accept klikken, en hier voer je 1280x1024 in, of de 4:3 versie 1280x960

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

Topicstarter
Top, dit werkte. Alleen moet wel de nvidia interface op "classic" worden gezet ipv de nieuwe.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Waarschijnlijk worden gewoon bepaalde modi verborgen. Als je de functie "Hide modes this monitor cant support" uitschakelt zou je hetzelfde effect moeten hebben :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
cybersteef schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:52:
Waarschijnlijk worden gewoon bepaalde modi verborgen. Als je de functie "Hide modes this monitor cant support" uitschakelt zou je hetzelfde effect moeten hebben :)
Nou, het rare is dat zowel de monitor als de videokaart de modes wel ondersteund. Ik moest dus via een omweg de resolutie handmatig instellen. Ik zou er zelf niet op zijn gekomen. Gelukkig ben ik hier geholpen :)
Pagina: 1