Toon posts:

ASRock ConRoeXFire+geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Gisteren mijn spullen binnen gekregen en het hele ding in elkaar gezet. Vanaf toen begonnen de problemen.

Allereerst kreeg ik geen beeld, dus alles los gekoppeld en alleen mobo, graka, video aangesloten.

Wederom geen beeld, dus toen maar alle geheugen sloten afgegaan met telkens één reepje geheugen en tot mijn verbazing deed 1tje het maar, namelijk op slot 1. Het andere geheugen reepje werkte dus niet en sloten 2, 3 en 4 ook niet???

Geaccepteerd en toen maar verder gegaan of deze setup zou gaan werken. Alles in de bios goed gezet en vanaf de windows cd laten booten (hier begon de eerste vastloper). Tijdens de Windows installatie wederom een vastloper en sindsdien weer zwart beeld. Ik krijg nu op geen enkele DDR2 slot beeld welk reepje ik ook pak???

Wat kan hier aan de hand zijn?

Mijn opstelling:

ASRock ConRoeXFire-eSATA2 i945P, SATA2 RAID

Intel Core 2 Duo E6600 2 40ghz 4mb S775

Asus Videokaart PCI-e GeForce 7600GT 256MB DDR3 DVI/HDTV

Cooler Master Powersupply Realpower 450W

Corsair 2x512MB DDR2 SDRAM PC5400 CL4.0 TwinX

Maxtor 250GB SATA300 16MB FDB, 6V250F0

NEC DVD-/+/RAM ND-4570A

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

Lijkt of je een maandag editie van je mobo te pakken hebt!!....2 optie's probeer eens je mem in op een ander plank en vica versa...

Kom je tot een conclusie

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Topicstarter
silitek schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:31:
Lijkt of je een maandag editie van je mobo te pakken hebt!!....2 optie's probeer eens je mem in op een ander plank en vica versa...

Kom je tot een conclusie
Probleem is dat ik niks anders heb liggen :(

Een ander iets is dat zonder geheugen het moederbord netjus een signaal afgeeft. Dus is nu mijn moederbord de boosdoener of is het me geheugen???

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 12:53 ]

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

Gevoelmatig denk ik geheugen.....herinner mij dat ik eens CL 4.0 mem (ander merk), ooit in mijn bezit met geen mogelijk werkend kreeg op 2 systemen..

Rest van je configuratie incl voeding is verder prima....

Tubes....It's what make music music!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wat bedoel je precies met dingen in de bios goedzetten? Heb je trouwens al eens een bios clear uitgevoerd?

Verwijderd

Topicstarter
Kawaii schreef op zondag 03 september 2006 @ 15:12:
Wat bedoel je precies met dingen in de bios goedzetten? Heb je trouwens al eens een bios clear uitgevoerd?
Bootinstellingen goed zetten, instellingen voor mijn SATAII harde schijf goedzetten, geheugen op 667Mhz laten draaien ipv 533 en voor de rest heb ik niets gewijzigd.

Ik heb mijn spullen RMA gestuurd, volgens de leverancier is er waarschijnlijk met beide een defect.
Pagina: 1