[XP] Admin rechten / verkenner handmatig refreshen

Pagina: 1
Acties:

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 18:07
Ik werk onder XP standaard met een account met beperkte rechten. Indien nodig heb ik een script waarmee ik tijdelijk als admin inlog en waarmee ik toch wat extra zaken kan regelen. Echter bij alles wat ik doe in de verkenner "refreshed" het scherm niet. Als ik een map wis, dan blijft die op het scherm staan totdat ik handmatig op F5 druk. Idem bij het hernoemen van mappen.

Weet iemand waar dat aan kan liggen? Ik ben niet bekend met een instelling die er voor zorgt dat niet niet "live" gebeurd.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
vrij normaal is geen fix voor :(

ja er is wel een fix, dat is upgraden naar vista :P

A wise man's life is based around fuck you

• jaspov
Dat wist ik niet, het hoort dus blijkbaar zo :-(

• tjmv
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-02 19:40
Waarschijnlijk roep je met je script iexplore.exe (Internet Explorer) aan. Dat is geen (file-)explorer en ververst het scherm niet zomaar, wat natuurlijk ook niet de bedoeling is bij een webbrowser. Dus zoals Zwelgje al zei, er is geen fix voor.

• jaspov
Het is niet IE die ik aanroep maar echt explorer. Het script heb ik uit de CT en roept zelf geen vast gedefinieerd programma aan, maar het programma dat er er naar toe sleept (explorer in dit geval). Zal verder weinig uitmaken, blijkbaar hoort het zo. Helaas.