Ik heb een HP Compaq d330, fijne pc, maar er valt haast niet op te gamen. Daarom wil ik er een nieuwe videokaart inzetten (Sapphire Radeon 9250, 256MB). Maar er zit al een geïntegreerde videokaart in deze PC, moet ik dan niet uitschakelen ofzo, en zo ja, hoe dan?
Niet nodig, wordt automatisch gedaan als er een kaart wordt bijgezet
Welkom op GoT 
Je hebt nu waarschijnlijk een Intel videokaart, welke inderdaad op je moederbord zit. Je kunt als eerste even nagaan of het moederbord wel een AGP/PCI-E slot heeft. Als dat niet zo is, dan kun je er ook geen nieuwe videokaart in kwijt.
Mocht het wel zo zijn. Dan kun je inderdaad de standaard videokaart uitschakelen in het BIOS, het Basic Input/Output System. Deze vindt je als je de computer aanzet door op del/F2 te drukken. Meestal staat er "Press del to enter setup" of iets in die richting.
Dan het laatste gedeelte. Een Radeon 9250 is nou niet echt je van het. Ik weet niet welke games je wil gaan spelen? Maar misschien moet je dan maar even doorsparen of je keuze opnieuw maken.
Je hebt nu waarschijnlijk een Intel videokaart, welke inderdaad op je moederbord zit. Je kunt als eerste even nagaan of het moederbord wel een AGP/PCI-E slot heeft. Als dat niet zo is, dan kun je er ook geen nieuwe videokaart in kwijt.
Mocht het wel zo zijn. Dan kun je inderdaad de standaard videokaart uitschakelen in het BIOS, het Basic Input/Output System. Deze vindt je als je de computer aanzet door op del/F2 te drukken. Meestal staat er "Press del to enter setup" of iets in die richting.
Dan het laatste gedeelte. Een Radeon 9250 is nou niet echt je van het. Ik weet niet welke games je wil gaan spelen? Maar misschien moet je dan maar even doorsparen of je keuze opnieuw maken.
www.google.nl
Verwijderd
Beetje een erg basic vraagje....maargoedVerwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 11:56:
Ik heb een HP Compaq d330, fijne pc, maar er valt haast niet op te gamen. Daarom wil ik er een nieuwe videokaart inzetten (Sapphire Radeon 9250, 256MB). Maar er zit al een geïntegreerde videokaart in deze PC, moet ik dan niet uitschakelen ofzo, en zo ja, hoe dan?
Denk je trouwens dat je op een radeon 9250 wel fatsoenlijk kan gamen?
En nu antwoord op je vraag:
Waarschijnlijk als je die radeon er in drukt...doet ie het gelijk
Tenminste als je van te voren even in de bios instelt dat agp op primary staat (dus als de radeon er nog neit in zit)
Ik denk dat je niet tegen problemen aan gaat lopen verder
Dat kan. Via de BIOS kun je de onboard video uit schakelen, als je uiteraard de andere erin hebt gestopt. Kan ook allebei tegelijk voor dual screen setup. Wel de kabel in de juiste uitgang doen...Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 11:56:
Welk type D330 heb je? Er zijn drie uitvoeringen.
[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 03-09-2006 12:05 ]
Volgens mij de d330 desktop...PcDealer schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:04:
[...]
Welk type D330 heb je? Er zijn drie uitvoeringen.
Pagina: 1