Toon posts:

Nieuwe HDD toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niet echt gevonden waar je allemaal op moet letten, maar ik heb een HDD uit een andere pc die ik toe wil voegen aan mijn huidige pc.

De huidige harddisk moet als master draaien, kan iemand mij een lijstje geven waar ik op moet letten?
* Kan ik m gewoon als slave aansluiten of moet ik daar nog dingen voor veranderen?
* Hoe kom ik aan de 'power' voor de harddisk?
* Hij is uit 2002, mijn pc is iets nieuwer (2003), kan dit nog problemen op gaan leveren als ik de harddisk erin doe?

Het is een WD enhanced IDE

Thanks!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:34

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 11:44:
* Kan ik m gewoon als slave aansluiten of moet ik daar nog dingen voor veranderen?
Als slave configureren dmv van het jumpertje op de HD en aan de primary of secondary ide controller bij de andere HD hangen, of bij de cd-speler hangen.
* Hoe kom ik aan de 'power' voor de harddisk?
Uit je voeding; meestal hangt er nog wel ergens een connector los te bungelen.
* Hij is uit 2002, mijn pc is iets nieuwer (2003), kan dit nog problemen op gaan leveren als ik de harddisk erin doe?
>90% kans dat het prima werkt. Anders lezen we het wel hier.
Ps. Ik heb het idee dat deze vraagstelling ook al in de FAQ word behandeld; loop die ook eens na als je er nog niet helemaal uitkomt.

Alles kan stuk.

• Zwelgje_76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-02 20:12
Er zijn echt zo veel guides te vinden op internet waarin precies beschreven wordt hoe je dit moet aanpakken. 5 seconden Google had je het antwoord op al je vragen kunnen geven...

edit:
zoek op: guide add hdd
en je vindt: http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1059
gewoon op de eerste pagina...

[ Voor 27% gewijzigd door Zwelgje_76 op 03-09-2006 11:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok thanks, had idd niet heel goed gegoogled, maar meteen hier gezocht..
kon ook bij faq niet 123 vinden, zal nog eens goed zoeken!