Toon posts:

Upgrade set tot 400/500 Euro

Pagina: 1
Acties:
  • 2.418 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Beste Mede Tweakers.

Ik heb jullie hulp gevraagt!
Maar waarom eigenlijks?
Het zit zo ik zit al zon 1 jaar met deze pc:

Intel Pentium 4 2.93 GHZ
512 MB RAM Merk Nanya? PC 3200 DDR ( Hag nog een 256 mb PC 2100 is dood )
HD schijf Raid Maxator 80 Gig.
Voeding Merkloos 350 watt ( Geeft 15 Ampere of 12 volt lijn? )
Dvd Speler van NEC
DVD brander van NEC
Geheugenkaart lezer 8in1 ?
Moederbord P5S/800 VM ( M-ATX )
Alles is stock gecoolt!

Overige : Toetsenbord Packerd bell ( zwart )
Boxen ( zwart )
Beeldscherm AOC 17 INCH CRT

Oke dit waren mn specs.

En waarom roep ik jullie hulp?

Omdat ik echt een wat snellere pc nodig heb voor het gamen en website's maken want ik heb het geld over eent tijdje 19 september precies te zijn. Dus ik dacht laat ik alvast wat plannen maken wat ik ga kopen ? Of zou ik toch mn 2.93 GHZ overclocken en de Proccesor weg doen ? en dan het geld inversteren in een betere videokaart/voeding?

Dit had ik dus in m'n gedachten. En op raad van Terw_Dan ( bedankt nogmaals )

1GB x 2 (2GB) PC4200 DDR2, CL4 (G.Skill, F2-4200PHU2-2GBNT) € 157,44
Waarom?
Deze nieuwe mobo ondersteunt DDR2 geheugen en deze lijken mij redelijk kwa prijs en merk! Ik ben niet zo'n fanatieker overclocker met geheugens.

Asrock Conroe945G-DVI, 945P (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) € 66,34
Waarom?
Omdat deze DDR2 Ondersteund deze mobo Conroe ondersteund, PCI-E en Mini ATX is want me case is helaas mini atx in de toekomst word dat anders! En natuurlijk kwa prijs vind ik deze ook wel goed!

Intel Core 2 Duo E6300 (S775, 1,86GHz, 1066MHz FSB, 2MB Boxed) € 178,58 € 178,58
Waarom?
Tjah het woord Intel Core 2 Duo al 8)7 :9~ Is goed in z'n prijs speelt de meeste spellen hoop ik wel normaal af en snel ( denk ik ? )

Cooler Master RS-380 (RS-380-PCAP) Extreme Power, 380W (ATX) € 33,85
Waaron?
Goede merk heb ik gehoord. en past precies in m'n budget meer zou ik ook nie meer (voorlopig) niet nodig hebben.

Totaal € 436,21

Ik heb dus nog zo'n 63 euro over (ongeveer) ? Voor een low budget 7300 GS/GT? heb gehoord dat deze aardig in de buurt komen van de sloomste 7600 GS en ik kan later natuurlijk gaan upgrade'n binnen een paar maanden =)

Alle kritiek is welkom!

Mvg
En
BVD

Daniel.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 11:59 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zou je ook niet voor een fatsoenlijke voeding gaan? No-name bestaat overigens niet, maar meestal als mensen zeggen dat ze een noname voeding hebben is het crap :P Dus vervang dat ding iig. voor 3 tientjes heb je al een deugdelijk 300W van FSP ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 03 september 2006 @ 11:50:
Zou je ook niet voor een fatsoenlijke voeding gaan? No-name bestaat overigens niet, maar meestal als mensen zeggen dat ze een noname voeding hebben is het crap :P Dus vervang dat ding iig. voor 3 tientjes heb je al een deugdelijk 300W van FSP ofzo.
Oke cool Ik zal dat dan ook wel ff doen idd.

Bedankt!

Nog meer tips is welkom =)

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:12
Hmm je besteed wel goed geld uit voor een Proc + moederbord en daarbij DDR2 geheugen. Maar ja je videokaart is ook wel belangrijk als je lekkere eyecandy wilt.

Spaar nog een 100 eurootjes door of verkoop je ouder printer ( oid natuurlijk 8)7 ) En koop daar toch een iets leukere videokaart voor ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nu je het zegt ik kan me oude videokaart mischien ook verkopen idd.

Hmm goed idee.

Ik zal verder gaan kijken
Maar alle kritiek is nog welkom!

( ik heb nu al mn lijst aangepast door een 380 watt coolermaster voeding. )

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 12:02 ]

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:10
het is dan ook even de vraag welke games je wilt gaan spelen...op welke resolutie op high texture of niet/
Als je een een speler bent van grote titels zoals CnC3 en GTA4 zou ik zeggen dat het nog wel even kan wachten aangezien die volgend jaar rond deze tijd uit komen. Maar de oplossing voor nu zal zijn een kaartje van een euro of 150 ( 7600GT of X1600xx ).
En ja die A-merk voeding is opzich ook wel handig mbt de levensduur van je componenten.

edit : ik zou voorlopig ook maar ff 1GB nemen ipv 2.

[ Voor 5% gewijzigd door FDMK op 03-09-2006 12:08 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 14:10
of je koopt een moederbord met onboard videokaart en spaart dan nog even door voor een betere.

Verwijderd

Topicstarter
@Spyros
ik heb al een gezonde voeding genomen in m'n lijstje :P ( coolermasters 380 Watt )
Maar nu ik speel alle spellen af op 1024 Pixels bij 768 Pixels. En ja meestal op medium-high
.
Zou wel graag op high willen spelen aangezien dat niet kan denk ik met deze kaartje zou ik toch mn oude kaart verkopen en dan lekkere 7600 GT halen wat jij zegt?
Ohjah naja ik zou wel GTA4 spelen maar het gaat vooral nu om de FPS zoals Cs Source en BF2142 etc.

Edit: ohja 1 gb maar dan moet ik sowieso wel upgraden binnen de kortste keren ik zou der wel over na denken. =)

@whiplash1990
Ja daar had ik al opgelet de videokaart heeft onboard videokaart ( denk ik dan hier de specs van fabrikant: http://www.asrock.com/product/ConRoe945G-DVI.htm) dit zou de onboard videokaart moeten zijn dan? Intel® Graphics Media Accelerator 950, Pixel Shader 2.0, DirectX 9.0 and Max. shared memory 192MB

Bedankt Allemaal Alvast!

Alle kritiek is nog steeds welkom!

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 12:19 ]

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:12
Ik zou zeggen, Inderdaad doe die 2 gig. En op een hoge resolutie spelen met alles op High is tough.
De stap van medium en beetje high naar bijna alles high is echt zwaar.
Dus wil je blijven spelen op je huidige reso of koop je binnenkort een lcd Bv? dan is het wel slim om een betere videokaart te kopen.

Dus wat ik al zei,
Nog even doorsparen en doe jezelf geen onboard aan. Misschien even om te sparen maar niet langer:)

Verwijderd

Topicstarter
Ja bedankt Tomino

Ik denk dat ik het zo doe waneer het geld heb ga het bestellen en dan in elkaar zetten etc.
en dan wachten op mn loon over 1 maandjuh :P ga ik dan een 7600 GT kopen
Ohja ik blijf spelen op mijn resolutie! deze beeldscherm doet het pefect en is mooi:P

Of nog beter gezegt zijn dan niet de X1300XT van ati uit. en de 1650 PRO of XT ? X1300XT rond de 80 a 100 euro volgends de bronnen de 1650 pro/ofxt? 150 ofzo :S ?

Dan heb ik nog wel de tijd om even te wachten want dan ik in die tussentijd wel websites maken enzo. Of toch maar voor die 7600 GT kopen mischien wel tweede hands wat denken jullie?/jij

Bedankt Alvast!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 12:37 ]

Verwijderd

waarom laat iedereen die cpu mee vervangen, dat snap ik niet. Een s775 P4 van 2.93 is zwaar genoeg voor de huidige spellen hoor, je hebt toch geen fluit aan een allendale 6300 met dan een 7300 qua videokaart.

Ga gewoon voor iets in deze stijl;

Asrock Conroe945G-DVI, 945P; 67€
1GB x 2 (2GB) PC4300 DDR2, CL4 (GeIL, GX22GB4300DC); 162€
Cooler Master RS-430 Extreme Power, 430W (ATX); 37€
MSI Radeon X1900 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, HDTV) RX190...; 219€

Dit kost je in totaal 485€.

Ik weet ook wel dat je je videokaart mss niet helemaal optimaal kan gebruiken met die cpu (hoewel een P4 echt wel een deftige cpu is), maar dat systeem geeft véél meer fps'en dan gelijke welke cpu, zelfs een 6700 xtreme edition met een onboard videokaart.

Die cpu kan je dan later evt upgraden als dat nodig zou zijn. (vergeet niet dat een P4 2.4 met 533fsb en een 9800Pro nog steeds deftig NFS most wanted draait op 1280*1024, wel niet met alles op high, maar het is er zéér goed speelbaar op.)

Verwijderd

Topicstarter
Athmozz

Ik zou daar wel over na denken. Hmm en dan mijn cpu overclocken voor een beter fps (6)?

Hmm ik overweeg toch meer de conroe te nemen en dan voor een 7600 GT over een paar weekjes te bij prikken?

Wat denken Jullie?/jij

Bedankt! Alvast

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 12:54 ]

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Met die onboard intel 945GM kun je de meeste spellen niet eens spelen. Gisteren heb ik gemerkt dat BF2 en CoD2 niet eens opstarten met een intel 945GM en een core2duo 1,66Mhz. Counter Strike Source, toch geen bijzonder zwaar spel, start wel maar performed voor geen meter en schokt. Dus ik zou niet te lang wachten met een grafische kaart, ook al neem je eerst een goedkope en spaar je door voor een nieuwe.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik zou sowieso een paar weekjes wachten.

Ik zou alle onderdelen in één keer bestellen en dan alles in één keer in elkaar zetten.
En als je de aankomende paar jaar niet weer up wil graden dan zal ik voor de Core2Duo gaan.

Maar wat ik zelf zou doen:
De techniek van de core2duo is nog (relatief) jong en dus duur, over een half jaar ofzo is het veel goedkoper.
Ik zou :
*een goede cpufan kopen en lekker die P4 gaan overclocken (30 euro)
* minimaal 512 mb geheugen erbij in prikken (50 euro 512/100 euro voor 1024)
* HD formatteren en lekker fris Windows erop (0 euro)
* (evt) een goede videokaart (ik weet niet of je nu ook een pci-e slot hebt, maar dat zou wel fijn zijn, dan kun je over een paar jaar die goede videokaart eventueel meenemen), de 7600gt zou een goede zijn (180 euro?)

Hier kom je al een héél eind mee! En is een stuk goedkoper...

Edit: Onboard is alleen voor mensen die de pc alleen voor Office toepassingen (ed) gebruiken...

[ Voor 5% gewijzigd door EWK op 03-09-2006 13:12 ]

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt ik neem de onboard ook aleen voor websites te maken in die tussen tijd dus niet gamen =) dat moet wel goed komen!

Maar toch bedankt dat je het zij dan haal ik het gelijk uit mn hoofd om een spel eventueel te spelen =)

@ urnie538
Ja ik heb helaas een agp slot =( Dus ja ik zou niet weten ik overweeg ook meer naar nieuwe pc :P
BTW heb me pc eergister nog geformateerd:P

Groeten!

Kritiek is welkom!

Offtopic. Meeste onboard videokaarten hebben maar een clock snelheid van 100/200 MHZ opd deze onboard dan :P

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 13:14 ]

• EWK
  • Niet online

EWK

BTW heb me pc eergister nog geformateerd:P
Goedzo! Dat is al stap #1!

Aangezien je een agp slot hebt zou ik toch maar gaan voor een nieuwe mobo+Core2duo+nieuwe videokaart+nieuw geheugen. En toch zal ik een maandje wachten, en dan alles in één keer bestellen. Dan heb je dan in ieder geval alleen in één keer terecht.
Ik heb geen idee of de Core2Duo boxed is, kijk hier ook nog even naar. Bezuinig anders niet op een cpu koeler, liever een goede en stille en iets duurdere.....

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt en ja de cpu is boxed =)

hmm dus alles in 1 keer bestellen zou de over na denken :D denk dat idd de beste is :P
Maarja waneer je nieuwe systeem op het oog hebt wil je het zo snel mogelijk hebben :D

Oke bedankt iedereen!

Als iemand nog raad heeft kan je het altijd nog kwijt!

• EWK
  • Niet online

EWK

Dat je graag alles z.s.m. wil hebben is logisch, maar ga alsjeblieft niet met een onboard videokaart lopen kloten...

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd ik ga denk ik alles netjes bestellen einde van deze maand :D

Bedankt iedereen!

Als je nog raad hebt kan je dat altijd kwijt =)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:37:
Ja idd ik ga denk ik alles netjes bestellen einde van deze maand :D

Bedankt iedereen!

Als je nog raad hebt kan je dat altijd kwijt =)
ik heb nu een PD 805 i.c.m. een 7600 gt, en kan heel veel spellen spelen op high! echt die 7600gt is een toppertje, soms loont het ook om even naar de aanbiedingen van alternate te kijken.

• EWK
  • Niet online

EWK

Aanbiedingen bij Alternate zijn goed, alleen hun algemeen prijspeil is zeer hoog vind ik..

Shopsurvey prijs = 105,9%

Ik bestel zelf al mijn onderdelen bij Salland Automatisering (www.sallandautomatisering.nl of kort www.naarsa.nl )
Shopsurvey prijs = 97,3%

Verder goede service enzo, ben altijd zeer tervreden> ik heb in het afgelopen jaar daar al ruim 950 euro uitgegeven daar...

Maar ik zou zeggen, bekijk zelf maar waar je het wilt bestellen

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt allemaal! ik zal eens kijken!

Mvg

Nog meer kritiek of tips is altijd welkom!
Pagina: 1