Toon posts:

nieuw systeem...is dit o.k.?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Naar uuren of speuren en me proberen me wijser te maken bent ik tot de volgende configuratie gekomen. Het is de eerste keer dat ik zelf een computer samenstel dus ik ben nog wel een beetje in twijfel over sommige dingen. Daarom will ik graag de reactie van mensen die er verstand van hebben. Ik will een computer waaraan ik lang plezier en waarmee ik ook langer meegaat :?.
Ik ben student dus ik wil niet weer over een half jaar onderdelen moeten kopen :(
Dat geld is hard gespaard en op=OP.

mijn resultaat tot nu toe:

AMD Athlon Thunderbirb 1GHz
ASUS A7V133
IBM DTLA 45GB 7200
Thermaltake Super Orb
256Mb SDRAM 133MHz
ASUA V7700 DeLuxe
Soundblaster LIVE! 5.1 Platinum
300W Miditower
Pioneer DvD A05sz 16x40x
diskettestation, toetsenbord, en muis

Plextor CDRW x12 x10 x32 maar eigenlijk wil ik liever de nieuwe AOpen 1232A met just link zie http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=114
maar ik kan hem nergens vinden :?

en ik zit nog te twijfelen tussen twee monitoren van Iiyama namelijk A702 HT 17" en de A902 MT 19" die is wel een stuk duurden maar heeft nog extra USB en is groter.
Maar het wordt allemaal zo duur.....
eigenlijk was 5000,- echt mijn limit maar ik zit er er al ver boven.
Oh ja, en dan moet ik hem nog samen laten bouwn, want ik durf dat niet zelf ( nog nooit gedaan en ik kon ook nog nooit iemand toekijken zodat ik er iets van op steekt). Ik woon in Amsterdam dus als iemand suggesties voor het samenbouwen heeft...? :)

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ziet er goed uit... Ik zou zelf voor de 19" gaan. Maar ook een 17" iiyama is ook zeker niet verkeerd en je moet maar net een 19" kunnen betalen... (Dat kun je meestal niet als student zijnde....)
Als je alles bij 1 zaak koopt kun je het dar ook vaak laten samenbouwen. Maar misschien is er een tweaker die in de buurt woont en je wil helpen.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik zou niet voor de pioneer DVD gaan. Heb namelijk de 105S en die maakt een lawaai van hiet tot Tokio.

Nee een andere.

Hij presteerd wel goed (on the fly 12x speed lukt gemakkelijk), maar ik heb je gewaarschuwd over de geluidsproductie!!!!!!

Ik zou het, als het kon, anders doen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:39
Koop een 19 inch.
Dit omdat de monitor langer mee gaat dan systeem.

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Stel jezelf een paar kritische vragen als je hierop wilt besparen.

1. Wat zit er op de V7700 Deluxe wat ik zeker ga gebruiken cq nodig heb wat een pure niet heeft
2. Zijn de dingen die ik doe erg harde schijf-snelheid kritisch (videobewerking) of is je harde schijf alleen maar de bottleneck bij het starten van een programma. Als het laatste het geval is zou ik toch sterk gaan denken aan een 5400rpm geval.
3. Ga ik DVD-films kijken? Zo nee, knikker hem eruit, die plextor leest ook lekker snel. Ik ken een aantal mensen met DVD-speler, maar er zijn er maar weinig die ook echt DVD's gebruiken.
4. Wat heeft de platinum voor leuks dat ik vaak ga gebruiken en zeker zou missen bij een gewone live?

De 19" Iiyama zou ik zeker voor gaan. Die veroudert niet, dus bij een volgend systeem hou je die gewoon en je knikkert je kast weg.

ieeeepppppp :P

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op maandag 29 januari 2001 17:38 schreef VROEM! het volgende:
Stel jezelf een paar kritische vragen als je hierop wilt besparen.

3. Ga ik DVD-films kijken? Zo nee, knikker hem eruit, die plextor leest ook lekker snel. Ik ken een aantal mensen met DVD-speler, maar er zijn er maar weinig die ook echt DVD's gebruiken.
Vind je het gek, omdat die dingen hier zo achterlijk duur zijn.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
1. nou de asus pure heeft geen tv out en geen video in, en ik wil my computer aan mijn tv aansluiten, dus vandaar de deluxe versie :)
2.en ja ik wil DvD's kijken dus daarom ook de DvD speler
3. de SB Platinum heeft nog een digital aansluiting, en mijn stereo niet. en ik vind die aansluiting goed om op te nemen op mijn MD (dragbare). en verder wil ik mijn computer aansluiten aan mijn stereo...

Oh ja ondertussen ben ik wel overtuigd van de 19". Ik vond hem toch al veel leuker *D !!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:57
1) ga gerust voor de plextor cd-fikker, het is gewoon een supergoeie brander !

2) als ik jou was zou ik iets bezuinigen op andere onderdelen en de 19" iiyama kopen. je zit de hele dag achter je monitor en dan merk je echt het verschil tussen 19 en 17..

verder lijkt het me een superbruut systeem. veel plezier ermee :9

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel :)
Moet ik alleen nog dat probleem van het samenbouwen regelen....
weet iemand iets in Amsterdam of is er een lieve Tweaker in de buurt die mij kan helpen?
want ik ga niet alle dingen in een winkel kopen... heb namelijk de prijsen goed vergeleken en het scheelt wel genoeg geld om het zo te doen..
Pagina: 1