Toon posts:

[Joomla] webmail integratie

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig mezelf Joomla eigen te maken. Na enkele proefprojectjes ben ik nu met iets bezig dat wat serieuzer is. Ik heb een domeinnaam met 7 mailbox gebruikers. Hierwil ik nu met joomla een leuke website op maken. Omdat er in Joomla al zo'n gebruikers login zit, lijkt me dat leuk om dat te gebruiken. Ik wil dat mensen die daarop inloggen dan ook hun eigen webmail hebben en daar dus niet afzonderlijk voor in moeten loggen.

Heeft iemand al eens Joomla geintergreerd met webmail (squirlmail)?

Ik heb een DA account op die server. Aanmaken van nieuwe accounts hoeft niet automatisch. Ik vind gebruikersgemak wel heel belangrijk dus: maar 1x moeten inloggen en gewoon met zelfde loginnaam/passwd. Vreemd genoeg leek me deze vraag erg logisch maar kon er bijzonder weinig over vinden. Ik hoop dat er hier iemand is die dit al eens gedaan heeft. Met Joomla ben ik nog niet zo lang bezig maar met de juiste termen/tips kan ik heel ver komen.

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

dat squilmail wordt dat aangeboden door je hosting provider of zie je het zelf als optie?

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Verwijderd

Topicstarter
Alientrader schreef op zondag 03 september 2006 @ 10:52:
dat squilmail wordt dat aangeboden door je hosting provider of zie je het zelf als optie?
Squirrel staat er al op, komt dus van de hoster.
Feitelijk wil ik dus squirrel integreren op de joomla site en gebruik maken vandezelfde login...

Verwijderd

Topicstarter
Die ken ik. Dat is alleen een extra login form. Dus geen integratie met bestaande login... Ook zou ik de webmail graag als onderdeel van de website krijgen en niet als nieuwe pagina of zo.

Ik ben wel bezig om te kijken hoe ik die code kan aanpassen zodat hij inlogt met de gegevens van de reeds ingelogde gebruiker. Iemand?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<FORM action="<?php echo $urlstr; ?>" method=post TARGET="<?php echo $new; ?>" >
 <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" align="center">
    <tr>
        <td>
            <?php echo _USERNAME; ?><br /><input type="text" value="@<?php echo $url; ?>" name=login_username class="inputbox" size="20" /> <br />       
            <?php echo _PASSWORD; ?><br /><input type="password" value="" name=secretkey class="inputbox" size="10" />
            <INPUT type=hidden value=0 name=js_autodetect_results> 
            <INPUT type=hidden value=1 name=just_logged_in>
            <INPUT type="submit" name="Submit" class="button" value="<?php echo _BUTTON_LOGIN; ?>" />
        </td>
    </tr>
</table>
</FORM>

Wat zijn de parameters (usernm, pass) van de huidge ingelogde gebruiker?

Stap 2 is dan te kijken hoe ik het ipv nieuw window ook in de site kan opnemen.

Tevens zoek ik nog fraaie kant en klare oplossingen. Hoeft niet eens squirrel te zijn wat mij betreft.

Verwijderd

Topicstarter
Met $my->username krijg ik de loginnaam maar weet iemand misschien hoe ik het passwoord krijg? Ik wil bovenstaande code aanpassen zodat hij automatisch op webmail inlogt met de gegevens waarmee in joomla is ingelogt.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik vermoed niet dat het wachtwoord bekend is in een variabele, of dat het uberhaupt ergens plaintext wordt opgeslagen na het inloggen.

Dat zou je dus zelf moeten maken. Je kan op de inlogpagina toevoegen dat de plaintext password in de session erbij wordt gezet, en die kan je dan later weer gebruiken :). Een andere mogelijkheid is een extra veld aanmaken in de database en daar de plaintex password waarde in opslaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Weet je wat ik zo &^$@& vind aan de joomla documentatie? Er zijn nergens overzichten van variablen en zo. Eerst zoek ik me suf naar alles wat achter $my-> kan komen (zoals $my->username, $my->name, $my->gid, etc.) Nu zoek ik me suf naar een overzicht van de session variables.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Doe eens print_r($_SESSION)? :P

Verwijderd

Topicstarter
Is dat wat ik wil nou zo vreemd?

Integratie van webmail in Joomla zonder dat gebruikers 2x moeten inloggen???

Lijkt me nogal triviaal eigenlijk. Syncronisatie van accounts doe ik wel handmatig, hoeft niet eens automatisch.

Wat is nou hetgene dat ik mis in mijn denkwijze?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 23:28:
Wat is nou hetgene dat ik mis in mijn denkwijze?
Geen idee, maar ik stel voor dat je dat eens aan de makers van Joomla gaat vragen. We zijn hier niet het Joomla supportforum. Als je de FAQ's en policies waar je in het verleden al vaker op gewezen bent eens daadwerkelijk door zou lezen, dan had je geweten dat we hier geen support geven op scripts van derden. Dit nog los van het feit dat je topic dan nog eerder in Programming zou passen dan hier...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.