Toon posts:

[muis] LED blijft branden als comp uit staat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als mijn computer afstaat, dan blijft de LED in mijn optische muis knipperen.
Dit is, naast het feit dat dat energie verbruikt, nogal irritant aangezien dat ding mijn hele kamer verlicht als ik wil slapen.

Het is een Q-Tec optische muis van het Kruidvat, voor mij hoeft het niet meer te zijn, ik ben er zeer tevreden over...

Mijn moederbord is een Asus A8N-E, mijn voeding een Antec SmartPower...

De enige manier om de led het zwijgen op te leggen is de computer van het stopcontact halen.
Heeft iemand andere (praktischere) oplossingen? Desnoods een muis die dit niet doet.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:32
Zoek op je moederbord naar de gebruikelijke manieren om Wake-on-Keyboard uit te zetten. Je moederbord heeft en +5VSB die ervoor zorgt dat je je computer aan kunt zetten via het keyboard, het LAN en de muis. Die +5VSB is wel uit te zetten en dat kan vaak in het BIOS en ook soms via een jumpertje op het moederbord. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Power on by PS2/mouse
Power on by LAN
Power on by PS2/keyboard

staat allemaal op disabled

In de manual van mijn moederbord vind ik niets over het betreffende jumpertje (en dat zou me verbazen, aangezien bij Asus het meeste in de BIOS te regelen is)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 13:05 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Soms kan je het uitzetten via de "wake on" opties maar vaak ook weer niet. De enigste oplossing die ik ken is een stekkerblok met schakelaar kopen :/

[ Voor 8% gewijzigd door Admiral Freebee op 03-09-2006 13:07 ]