[PHP] mail probleem bij 1 bepaald adres, feedback?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb een perfect werkend mailformulier (dat dacht ik toch) dat al op verschillende sites goed zijn werk doet, sites op zowel eenzelfde- als een andere server waar het probleem zich nu voordoet.

ik verzend met behulp van php het formulier naar 3 personen, bij 2 komt de mail goed aan bij de 3de niet (99% zeker dat het aan dat emailadres ligt, wat overigens wel gewoon geldig is) ik kan het formulier ook naar 10 mensen sturen bij 9 komt het aan bij die ene niet.
Nu is dat een klant en dus zijn woord tegen het mijne dat er niets mis is met mijn formulier. :+

mogelijke oorzaken die zijn geelimineerd:
-mail komt in de junk folder
-verkeerd mail adres
-php files zijn gewoon in orde, een simpele mail naar de persoon lukt ook niet via php

Nu heeft de klant contact opgenomen met een systeemberheerder denk ik, het geen wat deze zegt is dat het simpel is op telossen door " een beschikbaar return adres te gebruiken, zodat de mail retour wordt gestuurd. De foutmelding in deze betreffende mail kan verder worden bekeken. "

ik heb echter geen enkel idee hoe ik feedback kan krijgen, ik krijg verder geen php errors of niks...
ik heb ondertussen al wat oude topics doorgespit alleen nergens is het zo dat php selectief 1 mail adres negeerd :+

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61777

Ik heb 'm rechtstreeks van php.net/mail (9e comment):

$headers .= 'Return-Path: Jonny <jon@genius.com>'.$eol; // these two to set reply address

Ik denk dat die systeembeheerder dit bedoelt
Als de mail niet kan worden bezorgd, dan komt hij terug naar het Return-Path adres
Als je dan de headers van het teruggekomen bericht bekijkt, zou je moeten zien
waarom hij niet aan komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Anoniem: 61777 schreef op zondag 03 september 2006 @ 08:18:
Ik heb 'm rechtstreeks van php.net/mail (9e comment):

$headers .= 'Return-Path: Jonny <jon@genius.com>'.$eol; // these two to set reply address

Ik denk dat die systeembeheerder dit bedoelt
Als de mail niet kan worden bezorgd, dan komt hij terug naar het Return-Path adres
Als je dan de headers van het teruggekomen bericht bekijkt, zou je moeten zien
waarom hij niet aan komt
erg bedankt ik ga er even mee aan de slag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
ondertussen verwerkt in de php file, resultaat is noppes, ik krijg geen extra mail met een foutmelding in over dat adres of iets dergelijks,
hoe nu verder te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

langezwieper schreef op zondag 03 september 2006 @ 08:44:
ondertussen verwerkt in de php file, resultaat is noppes, ik krijg geen extra mail met een foutmelding in over dat adres of iets dergelijks,
hoe nu verder te gaan?
Een mail sturen naar een adres dat niet bestaat en dan zien of je wel een mailtje retour krijgt.
Verstuur de mail ook eens door een socket te openen en wat SMTP te gaan praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Je zou contact kunnen opnemen met de beheerder van 'jouw' mailserver met de vraag of ze in hun logs kunnen kijken, dan weet je iig of de mail bij de server van de ontvanger aankomt. Zo ja dan gebeurt er 'iets' met de mail op die server, zo nee dan heb je als het goed is een foutmelding waar je mee verder kan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartolomew85
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-07-2018
langezwieper schreef op zondag 03 september 2006 @ 07:51:
mogelijke oorzaken die zijn geelimineerd:
-mail komt in de junk folder
Weet je ook zeker dat er geen spam filter tussenin komt bij de betreffende klant? Misschien dat hij zijn spam niet in een junk folder laat komen, maar rechtstreeks laat verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10-2024
<?php
mail('nobody@example.com', 'the subject', 'the message', null,
'-fwebmaster@example.com');
?>
Zo krijg je de mail terug bij een fout
Pagina: 1