Tearing bij snelle bewegingen in films

Pagina: 1
Acties:
  • 1.120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 15:08
na zelf circa 2-3 uur gegoogled te hebben kom ik er maar niet uit, het probleem is als volgt:

Ik heb mn pc via VGA aan me normale monitor aangesloten en via dvi-vga converter naar mijn lcd scherm, nu heb ik top beeld, maar ik heb dus last van tearing in films waarbij de camera snel beweegd, als het een rustige scene is heb ik gewoon netjes beeld, maar zodra de camera beweegt zie ik een horizontale streep, nu las ik dat dit te maken heeft met HZ vs FPS.

nu is mijn vraag (als ik dat hz vs fps dus goed heb) of er een simpele oplossing is zoals een programaatje die de fps convert naar PAL Signaal ofzo, zodat de tearing weggaat? of zie ik die misschien verkeerd?

nu wat info:

de resolutie is 1360x768 @ 60 hz op beide schermen.
ik gebruik het Combined community codec pack inc ffdshow en xvid voor te encoden.
mijn media player is media player classic, maar ik heb het ook met zoomplayer,vlcplayer,wmp11 geprobeerd allemaal hetzelfde resultaat.
ik heb het met overlay in theater settings van ati ook geprobeerd maar dan krijg ik blauw beeld (geen signaal) op mn hdtv, en met overal identiek setting krijg ik wel beeld maar dus met tearing :'(

ik hoop dat iemand een oplossing voor me heeft

[ Voor 21% gewijzigd door Tiduz op 03-09-2006 05:03 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-05 15:37
Ik juist hetzelfde probleem. En heb dus ook tearing op mijn LCD scherm, kan ik heb mijn pc aangesloten met DVI naar HDMI. Ik heb reeds geprobeerd met Powerstrip een refreshrate in te stellen van 75hz maar blijkbaar lost dit het probleem niet op.

Lcd is een Toshina 32WL66z.

Verwijderd

Ik had het vroeger ook die tearing met DVI naar HDMI. HDMI videokaart erin gestopt en toen was het opgelost. Ik had het destijds met name in games. Scherm was een Neovo F-419, 1280-1024.
Mogelijk ligt het aan het analoge signaal, heb me er verder niet in verdiept, de nieuwe videokaart, HDMI aansluiting op HDMI loste het voor mij op. Scherm draaide tevens op 75hertz.

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 11:52
Klinkt misschien gek, maar al eens geprobeerd met bijvoorbeeld rivatuner de directx vsync op always on te zetten. Ik had namelijk hetzelfde probleem, maar dan met TV-out en dit was toen de oplossing.

Coïtus ergo sum

• Tiduz
is rivatuner niet voor geforce? ik heb een ati radeon 9800 pro en heb v-sync in direct3d en opengl ingeschakeld

vroeger had ik via scart tv out met overlay, toen 0% tearing, misschien moet ik overlay werkend zien te krijgen

[ Voor 34% gewijzigd door Tiduz op 03-09-2006 15:10 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Verwijderd

klopt ik heb dit ook...
ik heb mijn lcd via dvi -> hdmi aangesloten.
speel ik nu een dvd af, dan heb ik dus ook bij sommige stukken horizontale strepen.
ook al van alles geprobeert, trek ik nu de stekker los en doe hem er weer in dan is het over :?
dat is dan aleen in powerdvd zo. kijk ik bv via quicktime iets dan heb ik het nog steeds.
hoop dat er iemand rondloopt die hier iets voor weet :9~

edit: dit fenomeen heet dus tearing? :z

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 15:34 ]

• Tiduz
ja het heet tearing :'(

Ik heb wel ontdekt dat als ik mn hdtv als primaire monitor instel dan werkt overlay op mijn gewone monitor, en moet ik dubbelklik voor fullscreen op de hdtv, toen was de tearing VEEL minder dan met de optie identiek beeld (clone) |:(

er moet wel een oplossing kunnen zijn lijkt mij, dus ik hoop dat iemand de oplossing heeft.

Verwijderd

schop onder de kont aan dit topique :w
weet niemand hier een oplossing voor? , het is anders flink iritant :')
mijn "onze" dank zal groot zijn!!

• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:27
Tiduz schreef op zondag 03 september 2006 @ 04:47:
na zelf circa 2-3 uur gegoogled te hebben kom ik er maar niet uit, het probleem is als volgt:

Ik heb mn pc via VGA aan me normale monitor aangesloten en via dvi-vga converter naar mijn lcd scherm, nu heb ik top beeld, maar ik heb dus last van tearing in films waarbij de camera snel beweegd, als het een rustige scene is heb ik gewoon netjes beeld, maar zodra de camera beweegt zie ik een horizontale streep, nu las ik dat dit te maken heeft met HZ vs FPS.

nu is mijn vraag (als ik dat hz vs fps dus goed heb) of er een simpele oplossing is zoals een programaatje die de fps convert naar PAL Signaal ofzo, zodat de tearing weggaat? of zie ik die misschien verkeerd?

nu wat info:

de resolutie is 1360x768 @ 60 hz op beide schermen.
ik gebruik het Combined community codec pack inc ffdshow en xvid voor te encoden.
mijn media player is media player classic, maar ik heb het ook met zoomplayer,vlcplayer,wmp11 geprobeerd allemaal hetzelfde resultaat.
ik heb het met overlay in theater settings van ati ook geprobeerd maar dan krijg ik blauw beeld (geen signaal) op mn hdtv, en met overal identiek setting krijg ik wel beeld maar dus met tearing :'(

ik hoop dat iemand een oplossing voor me heeft
al eens nieuwe drivers geprobeerd.

probeer eens tvtools http://tvtool.info/index_e.htm

hoop dat je probleemen hier mee oplos.

Verwijderd

en ik dan met me ati kaart? :w

• tudeLati
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-05 11:31
je kunt ingame de HZ setting wat omhoog gooien, werkte bij mij heel goed tegen tearing :>

When in doubt, Ctrl-Q

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 13:05

jasjenl

Liab A Tymo

Als je media player classic gebruikt, probeer dan eens bij options -> playback -> output een andere renderer te kiezen, bijv. vmr7 of vmr9. Je kunt in datzelfde schermpje ook aanvinken 'lock back buffer before presenting', kan ook nog helpen.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:49
hmmm, dit heb ik dus ook met mijn GF6800go aangesloten via DVI op een Grundig Amira 26.
wat mij totnogtoe is opgevallen, is dat het bij afspelen van HD-content (720p) het niet (of nauwelijks?) voorkomt...
ik dacht dus eerst dat het door het opschalen van mn tv zelf kwam, maar met PureVideo schaalt mn 6800go nu zelf op naar 720p.
en nog is er tearing...
vanavond eens via rivatuner V-sync aanzetten, al wel in 3D-menu gedaan maar dat helpt (logisch imo) niks...

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

Tearing treedt toch op wanneer er bijv een Hogere Framerate wordt weergeven dan de werkelijke Hertz op de Monitor? Vsync lost dat op geloof ik.

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-05 15:37
Het gaat hier niet zozeer over pc monitors die meestal een refreshrate hebben die hoog genoeg is maar over LCD-tv's waarvan de refreshrate kennelijk het aantal beelden per seconde niet kan volgen die de videokaart aanbiedt. Ik heb wat in de instellingen zitten rommelen van ffdshow maar ik krijg het ook niet voor elkaar om tearing helemaal weg te werken.

Verwijderd

zijn er onderhand al mensen die dit probleem hebben opgelost?
laat het me weten! ;)

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-05 12:32

Marando

Muziekje?

Ik had dit probleem niet met mijn ATI 9700 kaart en ATI X800 kaart. Nu ik echter overgestapt ben op een GeForce 7900GT heb ik hier veel last van. Ik kijk gewoon series en films op mijn Samsung 205BW 20"breedbeeld TFT monitor. Ik heb al super veel geprobeerd in Rivatuner, heb vsync op always on staan. Het helpt niet. Alle players geven hetzelfde probleem. (MPC, Mediaplayer 11, Winamp)

Hopelijk is er een oplossing, anders ga ik terug naar ATI. (wat ik liever niet doe, want mijn 7900GT bevalt voor de rest heel goed.)

[ Voor 9% gewijzigd door Marando op 15-10-2006 19:00 ]

Verwijderd

Ik heb sinds kort een nieuwe videokaart en heb nu ook last van tearing,
het liefst hou ik mijn nieuwe beter videokaart (Radeon X1650 Series 512MB) i.p.v mijn oude terug zetten.

Is hier al een oplossing voor gevonden?

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-05 15:02
Probeer eens Media Player Classic Home Cinema en vink bij Output in de opties 'Direct3D Fullscreen (remove tearing)' aan.
Het nadeel is wel dat je geen UI kan weergeven als je fullscreen aan het kijken bent.

Verwijderd

klopt dat nadeel heb ik gemerkt maar ook de tearing blijft zichtbaar.

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05 22:10
de oplossing is de nieuwe VLC media player die uit is. Wel even de opties bij video instellingen aanpassen.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• reindevos
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-04 09:02
Welke video instellingen zijn dat dan bij VLC?
Heb ook goed last van tearing. Weinig oplossingen te vinden via google
Pagina: 1