Monitor als TV

Pagina: 1
Acties:
  • 6.186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144073

Topicstarter
Ik wil graag mijn monitor gebruiken als TV zonder dat er een pc tussen komt. Ik heb ergens gehoord dat dit mogelijk is met een modulator. Heeft iemand een idee waar ik eraan kan komen? Of zijn er nog belangrijke dingen die ik moet weten?

Alvast bedankt voor de reactie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Er zit geen tuner in een beeldscherm.
Waarom zou je dat willen? Met een PC ertussen heb je nog voordeel van de hogere resolutie. Dat valt ook weg als je het al zonder PC aan de praat zou krijgen...

[ Voor 22% gewijzigd door Bram77 op 03-09-2006 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 21:14
een tv-tuner met vga of dvi uitgang..
zou niet weten waar je die kan kopen, maar google lijkt me goede start

http://www.informatique.n...FCODE=KEL&FRS=ON&A=121661

zoiets

[ Voor 29% gewijzigd door RuudBurger op 03-09-2006 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
er schijnt dus een modulator te zijn, een klein kastje, waarmee je zonder tussenkomst van een pc een monitor kunt gebruiken als tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-07 19:09
Heb je de monitor al?
Als je die nog niet hebt, dan kan je een LCDTV kopen met DVI ingang, en dan lukt het ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-07 03:33
Anoniem: 144073 schreef op zondag 03 september 2006 @ 02:04:
er schijnt dus een modulator te zijn, een klein kastje, waarmee je zonder tussenkomst van een pc een monitor kunt gebruiken als tv
Ja dat zelfde zei je in je startpost ook al, en nogmaals zonder tuner heb je geen TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-07 19:09
Mischien bedoelt ie een TV-tuner met vga-uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129852

Anoniem: 144073 schreef op zondag 03 september 2006 @ 01:36:
Ik wil graag mijn monitor gebruiken als TV zonder dat er een pc tussen komt. Ik heb ergens gehoord dat dit mogelijk is met een modulator. Heeft iemand een idee waar ik eraan kan komen? Of zijn er nog belangrijke dingen die ik moet weten?

Alvast bedankt voor de reactie's
Ik heb zelf een beetje lopen googlen en kwam dit ergens tegen voor een klein prijsje. Alleen of dit geschikt is voor een beeldscherm is een grote vraag. Wat het doet is voor mij ook een vraag.
Ik zou zeggen mail die gasten even waar het apparaat voor dient.

Link voor product is:
http://www.voti.nl/winkel/catalog.html?MOD-TV-01

Veel succes

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 129852 op 03-09-2006 03:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Aan een modulator heb je niets. Dat maakt van een 'gewoon' signaal een RF-signaal. Zoals het apparaatje dat Corragio post. Dat neemt een composiet signaal (tulpje) en maakt er iets van dat je met een tuner in een TV kunt ontvangen op een bepaalde frequentie.

Ergo: jij hebt het tegenovergestelde van een modulator nodig, ook wel een demodulator genoemd. En laat een TV-tuner dat nou zijn. Zoek er dan ook nog een op met een VGA of DVI uitgang (afhankelijk van je monitor) en je bent er.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129852

Dit keer op andere woorden gezocht en vond de volgende:

http://www.geek.com/newsletter/nl03122003.htm

Hier staat wel het 1 en ander van TV naar VGA. Wel prijzige apparaten.

Kijk hier maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Denk dat je meer zo iets zoekt als wat ik hier heb.
Ik heb de AVerTV Box5 van AVerMedia, maar die maken ze zo tezien niet meer...
Werkt met en zonder PC. TV gaat direct naar je Monitor, je kunt er dus niet mee opnemen ofzo.
AVerTV Box7 & AVerTV Box 9

Afbeeldingslocatie: http://www.avermedia.nl/avermedia.nl/docs/productimage/TVBox7.jpg
Anoniem: 129852 schreef op zondag 03 september 2006 @ 03:24:
Hier staat wel het 1 en ander van TV naar VGA. Wel prijzige apparaten.
Jups, deze zijn oa. tekoop bij Alternate voor 89,- en 129,- Euro.

[ Voor 20% gewijzigd door Hexley op 03-09-2006 03:41 . Reden: Quote ]

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dit is eigenlijk wat ik ongeveer bedoelde. Bedankt voor de reacties en nog andere tips en ideeen zijn ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 21:14
grappig dat iedereen zich nog loopt af te vragen of het wel of niet bestaat, terwijl ik in de 2de reply al een link heb geplaatst naar wat jullie allemaal posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115165

ik vraag mij alleen af hoe het beeld er dan uit ziet. Is het net zo scherp als een normale TFT op een computer aangesloten? Of heb je gewoon oldschool tv-beeld op een TFT monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143259

Ik bezit een gelijkaardig apparaat, de Hercules 'Smart TV on screen'.
Je sluit het gewoon aan tussen je pc en monitor (VGA adapterkabel bijgeleverd) of als je wil, gewoon rechtstreeks op je monitor, je hoeft zelfs geen pc te gebruiken.
Heeft ingebouwde tv-tuner en afstandsbediening en werkt probleemloos, AV-aansluiting voor DVD en/of video is eveneens voorzien, vergelijkbaar dus met de Avermedia, hierboven vermeld.
Ik heb de mijne gekocht bij Compu-city in Hoeselt, (Belgisch) Limburg voor 50€ ! Heb even de website van de winkel bezocht, en het toestel wordt er nog steeds aangeboden voor die prijs.
Je kan de specs ook opvragen bij www.hercules.com of gewoon via Google.

Mvg, JP

PS: ik herinner dat gelijkaardig toestel ook onder de merknaam TRUST aangeboden, volgens mij is het
toestel identiek aan de Hercules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115165

En hoe is het beeld in vergelijking met je oude "normale" tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143259

Anoniem: 115165 schreef op zondag 03 september 2006 @ 20:27:
En hoe is het beeld in vergelijking met je oude "normale" tv?
Valt helemaal niet tegen op een 17" Daewoo crt-monitor op een meter of 2 afstand, weet wel niet juist op welke res. ie staat (wel lager dan bij pc-gebruik), maar dat kan je altijd zelf uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-03 14:53

JerNL

I said goodday!

Beetje oud topic, maar ik probeer het gewoon. Ik heb gisteren de AverTv Box 7 binnen gekregen en aangesloten op een 15 inch samsung tft schermpje. en het beeld viel me zeker niet tegen, maar waar ik lasrt van heb is dat het beeld knippert.

Met knipperen bedoel ik alsof de refreshrate heel laag staat. Heeft iemand enig idee of dit normaal is en dus niet te wijzigen? is hier nog wat aan te tweaken?
Ik heb het menutje door gezocht, maar daar is niks mee te doen.

De posts hierboven zijn nog redelijk positief en ik kan eigenlijk nergens deze "ervaring" vinden.

nothing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-07 16:03

ajhaverkamp

gewoon Arjan

JerNL schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:29:
De posts hierboven zijn nog redelijk positief en ik kan eigenlijk nergens deze "ervaring" vinden.
Probeer eens een ander scherm. Misschien fout in het kastje, maar het kan ook zo zijn dat het in de TFT zit. Op deze manier kun je dat testen.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-03 14:53

JerNL

I said goodday!

Ik heb hem al op een ander TFT scherm aangesloten. Ik heb ook nog een 17" LG TFT scherm staan, maar die heeft het ook :S.

Maar begrijp ik hieruit dat dit niet hoort?

nothing :)

Pagina: 1