[XP] Verschillende applicaties 100% CPU

Pagina: 1
Acties:

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Sinds kort heb ik iets vreemds met mijn XP Home. Regelmatig gebeurt het dat ik hoor dat de CPU fan harder begint te blazen, en als ik dan in task manager kijk staat er vaak iets op 100% CPU. Vaak is dat Internet Explorer, dan moet ik die afsluiten en dan gaat het weer even goed. Maar het gebeurt ook met Word en Emule, etc. Die programma's reageren op den duur niet meer. Best lastig als ik een tijd weg ben geweest en ik kom erachter dat al die tijd de CPU fan heeft staan blazen en dat programma's niet meer werken.

Heeft iemand een idee hoe dit kan en wat ik eraan kan doen? Ik heb voor zover ik weet geen wijzigingen aangebracht in mijn systeem, alleen mijn twee harde schijven omgedraaid van plek.

Ik heb een Medion XL8080 met een Intel P4 3,0 Ghz, 1204 MB ram, etc. Dit probleem is sinds kort ontstaan, hopelijk kan ik het verhelpen.

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-01 20:46
Misschien moet je eens een spyware/virus scan doen, en eventueel een hijack this log plaatsen :)

Verwijderd

1204 ? zal wel 1024 zijn cker ?

Maar geef ff wat meer info... me glazen bol begint slijtage verschijnselen te vertonen

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 23:41:
1204 ? zal wel 1024 zijn cker ?

Maar geef ff wat meer info... me glazen bol begint slijtage verschijnselen te vertonen
Ja sorry, typo :)

Ik heb inderdaad een spyware en virusscan gedaan. Kwamen niet veel resultaten uit, maar toch een enkele. Tot nu toe even geen problemen gehad dus wellicht is het hiermee al opgelost!

Wat voor spyware/virus zou het dan kunnen veroorzaken dat allerlei applicaties 100% CPU gebruiken? (Dan leer ik er gelijk wat van.)

Wat kan ik trouwens beter gebruiken, de firewall van mijn Davolink router of die uitschakelen en een software firewall gebruiken (bv. die van Sygate)?

[ Voor 11% gewijzigd door Syntagma op 04-09-2006 11:04 ]

Verwijderd

gebruik gewoon beide. Er is geen voordeel om je firewall van de router uit te schakelen