Mijn Systeem upgraden

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Fudgem
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08-2024

Fudgem

Fudge the system!

Topicstarter
Ik heb een:

- P4 3,4 ghz cpu
- Asus p4p800 deluxe mobo
- 2x 256 mb pc3200 ram geheugen
- 2x maxtor 7200 rpm hd (40gb en 80 gb)
- Ati 9800 pro videokaart (128bm)
- Plextor cdrw (16x, niet lachen)

Ik wil deze pc zo upgraden dat hij sneller gaat, daarmee bedoel ik dus dat hij programma's en games sneller opstart en stabieler draait. Ik heb vooral problemen bij het opstarten van Firefox, dat duurt eeuwen. Ook gaat hij al snel bij een paar programma's tegelijk trager lopen. Ik heb al de onnodige services van WinXP uitgezet en de laatste updates gedownloade en de nieuwste drivers van alles gedownload.

Ik wil dus weten welke hardware component ik het beste kan vervangen om mijn pc sneller te laten draaien, ik heb namelijk niet het gevoel dat hij optimaal draait. Ik zat zelf te denken aan de 512 mb ram te vervangen door 2 gb ram, heeft dit zin of moet ik aan duurdere vervangingen gaan denken.

AMD Atlon 64 X2 3800 - Asrock ALIVENF4G-DVI - 2GB PC6400 DDR2 - Seagate Barracuda 320 GB SataII HD - Geforce GT520 1GB

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-02 09:24
2gb is overkill denk ik 512 is genoeg voor wat windows werk. Zorg voor programma's die je pc schoonmaken (houden) zoals ad-aware. Als dat ook niet echt werkt kan je ook OS opnieuw installeren als je dat niet al te erg vind. Ik denk niet dat firefox sloom opstart omdat je pc oud is. Hij is namelijk snel genoeg om het te doen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

512MB ram is sowieso te weinig, daar zou ik minstens 1GB van maken.
En als je er het geld voor hebt upgraden naar dualcore als je veel multitasked, dat scheelt namelijk aanzienlijk omdat je systeem dan daadwerkelijk 2 dingen tegelijk kan doen :)

Verwijderd

Mijn ervaring is met Firefox dat het opstarten zoiezo een tijdje duurt, ook met sneller pc.

Ik zou trouwens eerder om het geheugen dan om de plextor lachen ;) Als je iets zou upgraden zou ik er 2x 512 minimaal inzetten.

p.s. iets te laat :P ninja posters

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 01:10 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:35

Thandor

SilverStreak

Allereerst: Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 13

Ten tweede: Kijk eerst eens zelf rond naar de mogelijkheden :)
Als je zoekt naar beschikbare processoren voor het moederbord dat je nu in het systeem hebt dan zul je zien dat het aanbod tegen valt. Wat betreft het geheugen; 512MB is naar mijn mening vrij weinig. Hoe dat in jou geval is kun je eenvoudig uitzoeken door te kijken hoeveel geheugen je nu gebruikt (kijken in Taakbeheer/Task Manager).

Verder zijn de hardeschijven ook niet de modernste meer. Hardeschijven blijven vaak achter vergeleken met de rest van de PC qua performance. Bij moderne games is het wenselijk om een enorm snelle videokaart (en veel geheugen en een snelle processor) te hebben. In dat laatste geval zou het niet overbodig zijn om reviews/benchmarks te zoeken over grafische kaarten ;)

Dit topic gaat in ieder geval op slot.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.