Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe zit het nu met downloaden?

Pagina: 1
Acties:
  • 746 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn eerste vraagje op deze site, dus misschien is dit niet het goede forum:

Hoe zit het nu met downloaden, is het nu legaal of niet. Ik heb het dan niet over software, ik weet dat dat altijd illegaal is, maar over muziek en speelfilms. Ik heb het ook niet over uploaden, wat je automatisch met bittorrent doet (is dus altijd illegaal), maar puur downloaden zonder dat je het gedownloade materiaal op enig moment ter beschikking van anderen stelt.

En is er nog verschil tussen Nederland en Belgie wat dat betreft?

Ik ben heel benieuwd naar de reakties.

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:43
http://www.anti-piracy.nl/Opinie/Wat_mag_niet.html
De regels op een rijtje.
1. Een kopie maken van muziek of film (cd of dvd) mag als die zonder commercieel oogmerk en uitsluitend voor jezelf bestemd is. Van een computerspel of andere software mag je geen kopie maken, ook niet voor eigen gebruik.
2. Het omzeilen van een beveiliging op een cd of dvd mag niet, ook niet om een kopie voor jezelf te maken. Je mag een omzeilingsmiddel ook niet verspreiden, bijvoorbeeld op een cd of dvd of als bestand op het internet.
3. Een kopie weggeven, ruilen of verkopen mag niet.
4. Een internetbestand (met muziek of een film) downloaden mag. Maar pas op met p2p uitwisseldiensten, want als je daarmee downloadt wordt je automatisch uploader, dat is "ter verspreiding aanbieden" en dat mag niet. Interactieve software downloaden mag niet.
5. Een bestand uploaden mag niet. Dus ook niet "sharen" of delen via een p2p uitwisseldienst. Je mag ook geen dvd "rippen" en de inhoud als bestand op het internet plaatsen.
6. Openbaar vertonen mag niet, behalve in huiselijke kring.

• BlooDbeak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01 14:02
Muziek downloaden is iig altijd legaal in Nederland

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11 09:26
reacties is met een c

En alleen downloaden is legaal zolang je niet upload. Heel simpel eigenlijks.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 00:39:
Hoe zit het nu met downloaden, is het nu legaal of niet. Ik heb het dan niet over software, ik weet dat dat altijd illegaal is, maar over muziek en speelfilms.
Dat hangt er ook vanaf natuurlijk, tegenwoordig kan je bijvoorbeeld ook muziek aanschaffen (en als je dat wilt) ook gelijk downloaden... :)
Ik heb het ook niet over uploaden, wat je automatisch met bittorrent doet (is dus altijd illegaal), maar puur downloaden zonder dat je het gedownloade materiaal op enig moment ter beschikking van anderen stelt.
Waarom is uploaden 'automatisch' via BitTorrent dan? :?
Er zijn meerdere manieren waarop dat mogelijk is hoor... :)
Lijkt me wel, daar is het Wetboek immers voor... :)

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Het is natuurlijk wel een behoorlijk kromme regel. Je mag het wel downloaden maar de mensen of de dienst waarvan je het dan download zijn wel in overtreding. Vind het maar een rare zaak.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

maxjuh schreef op zondag 03 september 2006 @ 00:46:
Het is natuurlijk wel een behoorlijk kromme regel. Je mag het wel downloaden maar de mensen of de dienst waarvan je het dan download zijn wel in overtreding. Vind het maar een rare zaak.
Hun probleem niet?
Als ze er maar niet mee ophouden ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:22
Mijn eerste vraagje op deze site, dus misschien is dit niet het goede forum:

Hoe zit het nu met downloaden, is het nu legaal of niet. Ik heb het dan niet over software, ik weet dat dat altijd illegaal is, maar over muziek en speelfilms. Ik heb het ook niet over uploaden, wat je automatisch met bittorrent doet (is dus altijd illegaal), maar puur downloaden zonder dat je het gedownloade materiaal op enig moment ter beschikking van anderen stelt.

Ik ben heel benieuwd naar de reakties.
Je mag wel wat specifieker worden!

Downloaden van software/games hoeft niet illegaal te zijn. Zo zijn er
  • Open source projecten
  • Trial versies/Demo's etc
  • Freeware producten (en al die andere die eronder vallen)
  • Software & Games te downloaden na betaling met creditcard
  • en nog meer van dit soort dingen. (ok, mierenneukmodus, maar je kan maar beter helemaal duidelijk zijn in dit soort gevallen)

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Downloaden mag, maar volgens mij mag je nog steeds niet iets in bezit hebben waar copyrights opzit / niet betaald zijn zegmaar.

Dus muziek of een film downloaden zonder upload mag nog steeds niet als je het orgineel niet hebt. Heb je wel orgineel mag je gedownloade film gebruiken als backup meende ik. Maar er was laatst ook een topic hier over :)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nee de auteurswet vereist niet dat je het orginele werk in je bezit hebt.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Hoe zit het nu met downloaden?

Ik reageer even op dit topic met betrekking tot de berichtgeving van afgelopen week. Dat de minister ook het downloaden wil bestraffen...

Is hiermee het bestaan van nieuwsgroepen ook in gevaar? Of zal dit allemaal wel meevallen?

Wanneer wordt hier een beslissing over genomen?

Youtube: DashcamNL

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Ik heb het ook niet over uploaden, wat je automatisch met bittorrent doet (is dus altijd illegaal),
je kunt ook bittorrent instellen kwa upload
rechtsonderin op upload klikken en het op 10kb zetten ipv onbeperkt

Verwijderd

Zolang providers niet verantwoordelijk zijn voor de data die over hun netwerk heen gaat blijft usenet legaal. Ik denk niet dat dit ooit gaat veranderen.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:12

Sjaak_Afhaak

Bleh!

mexel schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 10:23:
[...]

je kunt ook bittorrent instellen kwa upload
rechtsonderin op upload klikken en het op 10kb zetten ipv onbeperkt
wat heeft het cappen van de upload nou voor zin als uploaden in principe niet toegestaan is :?

Hier staat tekst

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

lasharor

7 december 2004

Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 11:25:
[...]

wat heeft het cappen van de upload nou voor zin als uploaden in principe niet toegestaan is :?
Als je je Upload op 1kb zet ben je in feite niets meer aan het uploaden, die upload die je dan nog hebt zijn alleen requests die jij naar buiten stuurt.

• Mexel

Mexel

Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 11:25:
[...]

als ze dan naar de verbinding kijken zien ze dat je niets upload

• Pumbaa82
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
mexel schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 11:44:
[...]

als ze dan naar de verbinding kijken zien ze dat je niets upload
Euhm, denk dat jij het niet helemaal snapt :)
Je neemt aan dat ze kijken naar de hoeveelheid data die wordt geupload.
Volgens jouw redenatie zou je torrent upload verkeer niet meer opvallen tussen het andere verkeer.

Echter, je bent nog steeds aan het verspreiden, het zij langzaam. Maar je verspreidt.
Daarbij wordt er ook niet door je provider gekeken, maar door een of andere organisatie. Die net zoals jezelf een bestandje binnen probeert te hengelen. En wat jij ook nog steeds aanbied met je 1 kb/s, dat ze het misschien met die snelheid niet (snel) binnen krijgen is iets anders.

Ontopic:
Ik ga mee met RoelJewel, de link van hem is betrouwbaar en bevat alle juiste informatie over downloaden.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 11:24:
Zolang providers niet verantwoordelijk zijn voor de data die over hun netwerk heen gaat blijft usenet legaal. Ik denk niet dat dit ooit gaat veranderen.
Owww, dus met Usenet kunne ze je niets maken?

Youtube: DashcamNL

• Mexel

Mexel

Pumbaa82 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:05:
[...]

Euhm, denk dat jij het niet helemaal snapt :)
Je neemt aan dat ze kijken naar de hoeveelheid data die wordt geupload.
Volgens jouw redenatie zou je torrent upload verkeer niet meer opvallen tussen het andere verkeer.

Echter, je bent nog steeds aan het verspreiden, het zij langzaam. Maar je verspreidt.
Daarbij wordt er ook niet door je provider gekeken, maar door een of andere organisatie. Die net zoals jezelf een bestandje binnen probeert te hengelen. En wat jij ook nog steeds aanbied met je 1 kb/s, dat ze het misschien met die snelheid niet (snel) binnen krijgen is iets anders.

Ontopic:
Ik ga mee met RoelJewel, de link van hem is betrouwbaar en bevat alle juiste informatie over downloaden.
helemaal gelijk heb je wel maar het blijft een kat en muis spel
en natuurlijk kunnen ze zien van welke ip ze iets binnen krijgen
ik denk dat ze eerder op zoek gaan naar de grote boys die constant seeden

Pagina: 1