Herinstalleren Bootloader

Pagina: 1
Acties:

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:31
Hallo

Ik heb een tijdje geleden mijn windows terug opnieuw geinstalleerd, mede dus mijn primaire partitie (idd, met het MBR er dus op) geformatteerd. Nu kan ik mijn Ubuntu niet meer accessen. Kan ik mijn BL nog terug opnieuw installeren zonder dat ik mijn ubuntu moet herinstalleren ?

Grub of Lilo mag, het maakt niet zoveel uit voor mij, grub was ik wel gewend.

Ter mijner beschikking: installatiecd van windows, ubuntu 6.06 LTS cd en nog een downloadlimiet van 144mb waarmee ik het moet doen tot 9 sept

Verwijderd

http://doc.gwos.org/index.php/Restore_GrubHmm, laat maar, je zit natuurlijk met Dapper.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 23:51 ]

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
https://help.ubuntu.com/c...ntuAfterInstallingWindows

Komt de een Linux moet meer grafisch!!11, roept de ander iK kAn hEt iN 2 StApPeN 8)7 :+

[ Voor 42% gewijzigd door mithras op 03-09-2006 00:01 . Reden: moto :( ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Nog simpeler is:

pak je bootcd, type in 'rescue root=/dev/whatever je root partitie is'
Daarna als 'ie geboot is: 'grub-install /dev/je bootschijf' , scheelt je 10 stappen :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Geen idee hoe het bij Ubuntu zit, maar destijds heb ik nog een Red Hat gedraaid en daar kon je booten van CD. Bij het verschijnen van de boot prompt even kiezen voor 'linux rescue' (anders gaat ie een default installatie doen) en dan zit je na wat vragen van de installer (taal, keyboard layout, je kent het wel) zo in een shell. Daar kun je dan afhankelik van je boot loader even '/sbin/lilo -v' of 'grub-install /dev/hda' draaien. Of iets in die strekking natuurlijk, you get my point...
Dus ik zou, gelet op je beperkte downloadmogelijkheden tot volgende week, toch eens kijken of je met die CD niet een installation repair kunt doen op de een of andere manier.

Tip: een boot disk en/of live CD kunnen wonderen verrichten... :)

[edit]
En een typcursus waarschijnlijk ook... ik moet toch eens sneller gaan typen als ik reageer :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 00:03 ]