[CRT] beeld stoort en verbuigt

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb een Philips 107E CRT monitor op mn tweede PC en al geruime tijd krijg ik soms even wat storinkjes in beeld. Vooral als ik de monitor net aanzet of uit standby haal. Sindskort is het beeld in text-mode soms ook helemaal verbogen, zoals dit ongeveer:

)(

Er zit dan ook wat storing door het beeld (soort artifacts). Als ik dan tegen de monitor sla is het beeld (kort of permanent) weer goed. Het is nu (nog) alleen in text-mode; gewoon in windows op 1024x768 ziet het beeld er nog goed uit. Alleen komt er af en toe even een artifactje door het beeld. Ik vermoed alleen dat de monitor het binnenkort wel helemaal zal begeven.

Komt iemand dit probleem bekend voor? Kan het iets simpels zijn? En zou goedkoop te repareren kunnen zijn bij een electrozaak? (lees: <25 euro).

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 02-09-2006 23:04 ]

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-07 23:38
Haal voor < €25,- een goede, tweedehands 17" of nu zelfs 19" CRT. :) Scheelt je een hoop gedoe. (Tjah, je moet wel die oude CRT weer kwijt natuurlijk).

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-07 10:41
Ik heb zo'n zelfde monitor last zien hebben van deze kwaal. Het werd op een gegeven moment alleen nog maar erger totdat hij echt niet meer te gebruiken is. Geen idee echter of dit goedkoop gemaakt kan worden.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Shaggy_NL schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 23:18:
Haal voor < €25,- een goede, tweedehands 17" of nu zelfs 19" CRT. :) Scheelt je een hoop gedoe.
Dat is het probleem niet echt. Ik heb nog wel een staan mocht ie het echt begeven. Het is alleen wel handig om een extra scherm in huis te hebben. Stel dat het nou hoogstwaarschijnlijk een simpel componentje is dat 5 euro kost dan wil ik nog wel de moeite nemen om er mee naar een reparateur te gaan. Anders gaat ie gewoon weg als ie het niet meer doet.

Aan tweedehands CRT-schermen ga ik anno 2006 niet meer beginnen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 02-09-2006 23:27 ]