6 uitgangen op DVD speler voor geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

• Barry1989
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-10-2021
Hallo allemaal,

Ik heb al een paar jaar (4 jaar ongeveer) een geluidset. Ik had eerst een DVD speler bij de blokker met 2 uitgangen (stereo L/R). Ik dacht dan gewoon dat het dolby surround is. Maar nu ben ik wat wijzer geworden en het is helemaal geen dolby surround. De geluidsset heeft een paar ingangen voor dolby surround (ken de naam niet)

Center
Front: Left Right
Rear: Left Right
Subwoofer

Ik wil nu ook een DVD speler hebben die die uitgangen heeft. Ik weet niet hoe dat heet maar ik weet wel dat het bestaat. Kunnen jullie de naam geven hoe die aansluitingen heet of een goede dvd speler die deze uitgangen heeft

Groetjes

[ Voor 0% gewijzigd door Barry1989 op 03-09-2006 10:21 . Reden: center vergeten ]

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Lol, ik ben bang voor je dat dit topic heel gauw dicht gaat.
Tip: ongetwijfeld hebben je versterker en zelfs die goedkope dvd-speler een digitale uitgang/ingang. Kabeltje ertussen steken van nog geen twee tientjes en je hebt surround geluid.

• Barry1989
De versterker heeft geen digitale ingang de dvd speler heeft wel een digitale uitgang dus ik heb echt een dvd speler nodig met die meerdere uitgangen...

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

O, het is geen dolby-digital versterker, je bedoelde echt dolby-surround?
Dan heb je straks sowieso gedoe, want dan heb je dus geen center-kanaal. Als je dan in surround mode DVDs afspeelt zijn de stemmen kwijt (tenzij de DVD speler die kan mixen in de andere front-kanalen, maar die optie is er niet altijd denk ik).
Lijkt me dat de versterker eerder aan vervanging toe is?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:03

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je bedoelt: front right, front left, center, sub, rear right en rear left? Dat zijn er 6. Mijn DVD speler (Pioneer 696) heeft deze allemaal :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dolby Surround is wat anders dan Dolby Digital.

Dolby Pro-Logic bijv. is een stereo kanaal dat wordt gemixt naar rechts/links/center (filtert de tonen eruit) en een surround signaal. Echter is Dolby Digital een 6-kanaals systeem met echt alle 6 kanalen een apart geluid. Dolby Pro-Logic 2 is al wat meer in de buurt van Digital, maar het beste krijg je gewoon uit DD. Of DTS uiteraard.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:27
Ik heb een Pioneer DVD speler (DV-464). Deze heeft een optische uitgang, een coaxiale, scart, links, rechts en video. Er is dus geen aparte analoge uitgang voor fl,fr,rl,rr,c, en sub. In het menu kan ik opgeven dat de digitale uitgang is aangesloten en of de reciever Dolby Digital en/of DTS aankan. Deze speler is dus niet geschikt om aan jouw reciever te hangen.

Op een DVD kunnen meerdere audio sporen staan, te weten : 2 kanaals stereo, Dolby Digital en DTS. Alles afhankelijk van de opnames. Met het gebruik van 2 kanaals stereo komt je huidige set niet tot zijn recht. Met Dolby Digital en DTS worden wel 6 kanalen gebruikt, maar de spraak (meestal op Center gezet) verdwijnt. Dat is dus ook eigenlijk geen optie.

Neem je genoegen met 2 kanaals stereo, dan moet je het zo laten. Wil je genieten van 6 kanaals geluid dan moet je je versterker vervangen door eentje met digitale ingang. Je speakers kan je uiteraard gewoon houden, het enige wat je nodig hebt is een center speaker.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-02 21:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Koop een dvd-speler met in de specificaties een '5.1 Analog output' :)

Suc6 en voortaan even goed zoeken!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-02 07:46
Barry1989 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 22:36:
De versterker heeft geen digitale ingang de dvd speler heeft wel een digitale uitgang dus ik heb echt een dvd speler nodig met die meerdere uitgangen...
.. of een versterker met digitale ingang.

• Barry1989
Bedankt voor jullie reacties...

ik heb ook een center speaker(bloos) helemaal vergeten neer te zetten. Ik ging alle speaker af die we hier in huis hadden maar me moeder had de center speaker een beetje verstopt achter het gordijn (echt dom):S

Aangezien mijn budget niet zo groot is en een versterker veel duurder is ga ik tog voor een dvd speler met 5.1 analoge output. Ik ben nu ook vele stukker wijzer.

hartstikke bedankt

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 10:30
Een redelijke DVD speler (dus niet eentje die nieuw €5 kost) heeft tegenwoordig gewoon zes analoge uitgangen voor fronts, center, rears en sub.

Informeer even bij een winkel, geef aan wat voor versterker je hebt en wat je uiteindelijk precies wilt. Succes :)

En ik heb het topic gesloten omdat het toch behoorlijk basic is. Je kunt hier vrij veel over vinden met slechts een heel klein beetje inspanning (google, GoT search etc.)

[ Voor 24% gewijzigd door Abbadon op 03-09-2006 10:26 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.