1 blad van een Zalman VF 700 eraf gevlogen

Pagina: 1
Acties:

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-01 13:33
Ik merkte vandaag opeens dat me PC heel erg trilde, toen ik een kijke nam kwam ik tot verbazing erachter dat 1 van de fansblades van het plastic af was gerukt. Het stukje is spoorloos verdwenen.

Zou je hier garantie op kunnen krijgen, weet iemand dat?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Aubergine schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 22:18:
Ik merkte vandaag opeens dat me PC heel erg trilde, toen ik een kijke nam kwam ik tot verbazing erachter dat 1 van de fansblades van het plastic af was gerukt. Het stukje is spoorloos verdwenen.

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er zomaar een fanblad af schiet. Bij mij is dat ook gebeurd, echter was dat omdat ik er met een schroevendraaier tussen schoot :P
Weet je zeker dat je hem niet een keer beschadigd hebt o.i.d? Contact opnemen met Zalman kan je natuurlijk altijd doen. :)

Verwijderd

zeg dat het fanblad je cpu heeft gemold >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:19:
|:(

Jij bent zeker ook zo'n figuur dat na mislukte voltmods e.d. een RMA gaat aanvragen?

• PassieWassie
  • Laatst online: 30-03-2025
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:26:
[...]
Jij bent zeker ook zo'n figuur dat na mislukte voltmods e.d. een RMA gaat aanvragen?
Proberen kan altijd toch, nee heb je, ja kun je krijgen ;) Moeten ze bij de RMA behandeling maar beter hun werk doen :>

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Ik denk dat je zelf wel weet of het komt door dat je er mee hebt lopen prutsen of niet.
Heb je dit niet gedaan dan heb je uiteraard garantie.
Heb je er wel mee lopen prutsen is het aan jou om te kijken wat je ermee doet.
Ben je eerlijk dat koop je een nieuwe of maak je het, of toch RMA

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

thabazzman schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:57:
[...]

Proberen kan altijd toch, nee heb je, ja kun je krijgen ;) Moeten ze bij de RMA behandeling maar beter hun werk doen :>
Het is offtopic, weet ik, maar dat heet afzetten en als mensen jou afzetten ben je daar ook niet blij mee. Het feit dat het niet goed gecontroleerd wordt, betekent niet dat jij er dan maar misbruik van moet gaan maken.

Dit is een zelfde kromme redenatie die mensen ook wel eens gebruiken met de trein: "waarom ben ik nou niet gecontroleerd? " .. "dan had ik net zo goed geen kaartje kunnen kopen"
(Als je niet begrijpt wat er krom aan is, dan is een verdere discussie uiterst onzinvol :)

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:30
Als het niet je eigen schuld is maar een fabricage fout of iets dergelijks gewoon mee terug gaan, heb je zelf zitten rommelen (verwacht ik niet als ik je verhaal zo hoor) dan is het eigen schuld.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-01 07:38
(geen smilies hiervoor) ->.this thread is worthless without pics

Wat meer info zou wel handig zijn. Mocht je de koeler gewoon (goed) gemonteerd hebben, dan zal je de koeler gewoon RMA kunnen sturen.

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:47
Aubergine schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 22:18:

Tja volgens mij wordt het moeilijk om ze te overtuigen dat een van die fanblades er vanzelf is afgevallen. Je kan eens proberen door het met voldoende pvc lijm terug vast te lijmen, dat is te doen als je goede pvc lijm hebt. Neems eens contact op met zalman en vraag of het onder de garantievoorwaarden valt. Dan kan je het opsturen.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• ThaFlub
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:42
van de mijne had ik er per ongeluk 2 afgekraakt, maar daardoor trilde em teveel, wat deed ik?
gewoon aan de andere kant nog 2 afkraken. zo was het probleem opgelost...
koelt nog altijd goed, komt mss hooguit 5graden warmer dan ervoor.

AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V

• Aubergine
FragileM64 schreef op zondag 03 september 2006 @ 15:06:
[...]

Tja volgens mij wordt het moeilijk om ze te overtuigen dat een van die fanblades er vanzelf is afgevallen. Je kan eens proberen door het met voldoende pvc lijm terug vast te lijmen, dat is te doen als je goede pvc lijm hebt. Neems eens contact op met zalman en vraag of het onder de garantievoorwaarden valt. Dan kan je het opsturen.
Dat is juist nou het probleem, het stukje is spoorloos verdwenen :S

Verwijderd

het was je vriendin ;)
Ze heeft het stukje maar weggegooid zodat je er niet achter zou komen. :z

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:26:
[...]

Was meer bedoeld als grap :)

als ik apparatur mol door me eigen toedoen, betaal ik zelf de 100% :)

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Aubergine schreef op zondag 03 september 2006 @ 17:08:
[...]

Dat is juist nou het probleem, het stukje is spoorloos verdwenen :S
Hij zal toch echt ergens moeten liggen in je behuizing, misschien verstopt onder het moederbord o.i.d.?

Verwijderd

Hann1BaL schreef op zondag 03 september 2006 @ 15:02:
[...]

Het is offtopic, weet ik, maar dat heet afzetten en als mensen jou afzetten ben je daar ook niet blij mee. Het feit dat het niet goed gecontroleerd wordt, betekent niet dat jij er dan maar misbruik van moet gaan maken.

Dit is een zelfde kromme redenatie die mensen ook wel eens gebruiken met de trein: "waarom ben ik nou niet gecontroleerd? " .. "dan had ik net zo goed geen kaartje kunnen kopen"
(Als je niet begrijpt wat er krom aan is, dan is een verdere discussie uiterst onzinvol :)
Aanvulling daarop: als ik een treinkaartje koop, betaal ik ook voor een beetje gezag aan boord. Ik vind dat ik dan ronduit opgelicht wordt als er geen conducteur aan boord is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:19:
Dat lijkt me moeilijk, omdat de VF 700 een videokaart-koeler is :+

• mrFoce
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 20:34:
[...]

Dat lijkt me moeilijk, omdat de VF 700 een videokaart-koeler is :+
stuk fan vliegt in de cpu fan, cpu wordt niet meer gekoeld. CPU kapot. Dus het kan wel :+ (als je cpu geen bescherming tegen overhitting heeft)

+ dat zo'n fan met een rotgang wordt gelanceerd. Het zou best iets kunnen slopen 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door mrFoce op 03-09-2006 20:41 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
maar het probleem is dat je cpu boven je videokaart zit, en de cooler ook nog eens aan de 'onderkant' van je kaart zit ;) dus dat komt er op neer dat het fanblad via de zeikant van de kast in een onwaarschijnlijke hoek bijna recht naar boven zou moeten vliegen en daar een bocht maken om op die manier in je cpu fan te komen :/ ;)

edit: paintskillzz uit de kast getrokken en voorbeeldje gemaakt :P

[img="http://img338.imageshack.us/img338/3808/voorbeeldis0.th.jpg"]

[ Voor 23% gewijzigd door Avalaxy op 03-09-2006 20:52 ]

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Is bij mij ook eens gebeurt. Bij een Zalman 6000 koeler. Me vinger kwam per ongeluk tegen de fan aan en toen was dus 1 fanblade afgebroken. Gewoon weer met 1 seconde lijm gelijmd en hij doet tot op heden nog steeds goed. (draait al zeker 1 jaar)

• mrFoce
leonpwner1 schreef op zondag 03 september 2006 @ 20:46:
maar het probleem is dat je cpu boven je videokaart zit, en de cooler ook nog eens aan de 'onderkant' van je kaart zit ;) dus dat komt er op neer dat het fanblad via de zeikant van de kast in een onwaarschijnlijke hoek bijna recht naar boven zou moeten vliegen en daar een bocht maken om op die manier in je cpu fan te komen :/ ;)
can happen :+ Als die op volle snelheid tegen de zijkant van je kast schiet, stuiterd die echt wel terug. Ok, het is allemaal een kleine kans, maar zal vast ooit wel is gebeuren (of al gebeurd zijn). Maar goed, genoeg offtopic :D

Wil eigenlijk wel een foto zien

Verwijderd

oftopic:

JamesHondje heeft dit ook wel eens gehad, maar toen stak ie zijn vingers in zo'n fannetje... dr braken 2 schoepen af. maandje later tijdens het schoonmaken teruggevonden acter de kachel ( kast stond toen het gebeurde open )

• Aubergine
Heb em gevonde, hij zat boven op me Hardisk. Heb er gelukkig weer aan kunnen lijmen en hij doet het weer perfect zonder een enkele trilling :).. maar toch wel vaag dat het zomaar kan gebeuren. Hij draaide al ruim 1 jaar op 12 volt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 20:32:
[...]

Aanvulling daarop: als ik een treinkaartje koop, betaal ik ook voor een beetje gezag aan boord. Ik vind dat ik dan ronduit opgelicht wordt als er geen conducteur aan boord is.
Dit zal mij in nederland eerlijk gezegd een worst zijn, maar ik reis elke maand 1 of meer keer naar Stuttgart in zuid Duitsland en als ik daarop gezag (Grenspolitie, conducteur etc.) zou hebben vind ik dat wel een beetje gevaarlijk.

Gelukkig reiden die (Plus een leuke vrouw voor de service :9) altijd wel mee in tegenstelling tot the treinen hier in nederland ...

- HyPz

• PassieWassie
Hann1BaL schreef op zondag 03 september 2006 @ 15:02:
[...]

offtopic:
Weet je wat pas krom is? Ik heb een sapphire pure innovation moederbord die bij het uitlezen van de sensors etc. door speedfan mijn processor sloopt. Dit gebeurde 2 keer voordat ik doorhad wat het euvel was. En denk je dat je dan een nieuwe processor krijgt van sapphire omdat hun bios zo brak is? Nee. En door dit soort dingen ga ik eerder neigen om hun ook een oor aan te naaien :)

En dan nog even over de trein, als ik in Martenshoek 's ochtends opstap richting Groningen, dan heb ik voor mijn kaartje van 4.50E niet eens een zitplaats, terwijl je daar wel voor betaald. Ik ben dan de eigenaar van een OV-jaarkaart, maar zoals jullie weten wordt daar indirect ook ruimschoots voor betaald. Je kunt dit als een ingewikkeld iets beschouwen deze discussie, maar net zoals de politie zegt bij een inbraak in je huis:
"naar de verzekering kun je fluiten, want de deur was niet op slot :S"

[ Voor 19% gewijzigd door PassieWassie op 04-09-2006 10:02 ]

• doopie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-01-2025
thabazzman schreef op maandag 04 september 2006 @ 09:59:
[...]

offtopic:
En dan nog even over de trein, als ik in Martenshoek 's ochtends opstap richting Groningen, dan heb ik voor mijn kaartje van 4.50E niet eens een zitplaats, terwijl je daar wel voor betaald.
offtopic:
Je betaald niet voor een zitplaats..je betaald om vervoerd te worden. Het heet dan ook een vervoersbewijs. Niemand snapt dit geloof ik.

• PassieWassie
doopie schreef op maandag 04 september 2006 @ 10:08:
[...]
offtopic:
Je betaald niet voor een zitplaats..je betaald om vervoerd te worden. Het heet dan ook een vervoersbewijs. Niemand snapt dit geloof ik.
offtopic:
Dan is die 4.50E helemaal gerechtvaardigd voor 12 km :X Het is eerder veevervoer !
Na wat onderzoek zijn het geen vervoersbewijzen, maar wel degelijk plaatsbewijzen bij de NS!

Ik quote:
"ROVER eist van NS voor gedupeerde reizigers een genoegdoening voor het leveren van een dergelijk slecht product. Voor het niet kunnen bieden van een zitplaats dient 40% van de ritprijs te worden terugbetaald, voor het op het perron achter moeten blijven en wachten op een volgende trein dient 75% van de ritprijs te worden terugbetaald. De terugbetaling zou op een soortgelijke wijze als bij de Thalys geregeld kunnen worden."

Link

[ Voor 69% gewijzigd door PassieWassie op 04-09-2006 10:36 ]

Verwijderd

Ik had weinig zin om dit hele draadje door te lezen, maar hier mijn advies.

Op de site van Zalman staat een lijstje met nederlandse leveranciers. Ik heb bij 1 van de 2 gratis een nieuwe fan gekregen. Mail ze ff allebij, de ene vraagt wel verzendkosten en de andere niet.

Een van die leveranciers is spacepromotion.nl

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 10:53 ]

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
leonpwner1 schreef op zondag 03 september 2006 @ 20:46:

edit: paintskillzz uit de kast getrokken en voorbeeldje gemaakt :P

[img="http://img338.imageshack.us/img338/3808/voorbeeldis0.th.jpg"]
:D Fantastische post. +1 Humoristisch _/-\o_ Jij hebt serieus tijd over hé :?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 20:32:
[...]

Wie zegt dat als je niet gecontroleerd wordt, er ook geen conducteur in de trein aanwezig is? Sterker nog, die is zeker weten wel aanwezig. Dus je krijgt waar je voor betaalt :)

Voor de rest gaat het om hier meer om het feit dat mensen die misbruik maken van welke voorziening dan ook, het verzieken voor anderen omdat voorzieningen duurder worden of lastiger om er gebruik van te maken. Heel utopisch: Als iedereen eerlijk was hoefde fabrikanten hun RMA gevallen helemaal niet meer te controleren.

• PassieWassie
Hann1BaL schreef op maandag 04 september 2006 @ 12:18:
[...]

Wie zegt dat als je niet gecontroleerd wordt, er ook geen conducteur in de trein aanwezig is? Sterker nog, die is zeker weten wel aanwezig. Dus je krijgt waar je voor betaalt :)

Voor de rest gaat het om hier meer om het feit dat mensen die misbruik maken van welke voorziening dan ook, het verzieken voor anderen omdat voorzieningen duurder worden of lastiger om er gebruik van te maken. Heel utopisch: Als iedereen eerlijk was hoefde fabrikanten hun RMA gevallen helemaal niet meer te controleren.
offtopic:
Je hebt het dan wel over feiten, maar blijkbaar is je verhaal over de conducteurs nergens op gebaseerd, op het traject waar ik mee reis zitten er verdeeld over 3 treinstellen maar 1 machinist en verder niemand qua personeel. Heel soms stapt er eens een stelletje conducteurs in halverwege het traject, echter is dat eens in de zoveel dagen maar het geval.

[ Voor 6% gewijzigd door PassieWassie op 04-09-2006 14:20 ]

• mazz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-06-2025
lol..heb nog nooit zoveel offtopic replies gezien in zo`n klein topic
Die greize kut lettertjes ook :9

20 jaar, en wat had ik bereikt?

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

van mij is er ook gewoon afgevlogen.... dat kwam omdat het fanblad scheef is gaan zitten door de hitte in de kast terwijl dat niet zou moeten horen.. Dat fanblad was dus tegen de zijkanten aangekomen.

Wat kan je er aan doen? kast koel houden? hoort dat bij de verantwoordelijkheid als je het kant-en-klaar koopt..of wellicht zelf hebt gebouwd..anyways.. dat kan dus gebeuren ja...

ik heb zelf gewoon een nieuwe fan gekocht en die erop laten zetten. Fan kostte me gewoon geld omdat ik niet wilde terugsturen naar de fabirkan, maar alternate heeft netjes op mijn videokaart dat ding gezet en getest.. (erg netjes, had ik niet verwacht)

tja.. dat zou misschien de oorzaak kunnen zijn.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• ThaFlub
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:42
welke fan kun je daar dan zelf op gaan monteren?
kzou dat graag eens weten

AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V

Pagina: 1