Toon posts:

[KEYBOARD] Logitech G15, volume regeling werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik zoek me rot naar een antwoord op het volgende:

vanmorgen had ik nog een logitech cordless desktop keybord en ben deze gaan vervangen voor de ultime G15.
eerst heb ik alle software en drivers van de cordless verwijderd van mijn pc (met gebruikmaking van een std ps/2 keyboard), daarnaa heb ik volgens de gebruiksaanwijzing van de g15 eerst de nieuwe software gaan installen, en vervolgens de G15 aangesloten.

Alles werkt van de G15, behalve de knoppen voor de mediaopties, (terug, vooruit, stoppen, spelen/pauze en de volumeregeling)

Wie weet wat het zou kunnen zijn?
Het is best knap iritant dat deze optie(s) niet werken (voorheen met de draadloze wel).

btw, ik maak gebruik van 2 soundcards in mijn pc, dit mag naar mij id geen problemen geven.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je hebt ook in je mediaprogramma (Winamp bijv) Enable hotkeys aangevinkt? Je hebt weliswaar geen nieuwe install gedaan, maar je weet maar nooit. :)

Verwijderd

Topicstarter
als ik aan de knop volume draai gebuerd er helemaal niets, als ik volumeregeling open en ik verander daar de volume zie ik dat op het lcd scherm wel aangegeven worden.
Het lijkt me toch onafhankelijk van een mediaplayer te moeten werken, hoe kan ik anders de volume regelen als ik aan het gamen ben ????

• Roamor
  • Niet online
Heb je hem overigens via USB of via PS/2 aangesloten? Probeer dan eens de andere.

Verwijderd

Topicstarter
aangesloten via usb, alle 8 poorten geprobeerd, geen suc6

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 22:40:
aangesloten via usb, alle 8 poorten geprobeerd, geen suc6
Ok, maar probeer gewoon eens op de PS/2 aansluiting? (Ik neem aan dat je er een verloopstukje bij hebt gekregen?)

[ Voor 11% gewijzigd door Roamor op 02-09-2006 22:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
er zat geen verloopstukje bij, maar ik heb er wel eentje liggen, zal dat wel; ven proberen
alleen dan zullen de usb aansl;uiting op mijn key board waarschijnlijk niet werken, ik probeer ut wel ff

@5 minuten later

via ps/2 geeft bios al gelijk aan dat er geen keyboard detected is
dus dat werkt niet, blijft dat het probleem nog steeds bestaat.
op de gewone usb werkrn de knopjes niet en op usb2 dito

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 22:52 ]

• Roamor
  • Niet online
Ik kwam dit nog tegen uit de G15 FAQ:
The Play/FF/REW/NEXT TRACK/PREV TRACK buttons don't work in Winamp? Why?

You haven't enabled the "Global Hotkeys" feature in Winamp. In Winamp, go into PREFERENCES and put in a checkmark to enable the Global Hotkeys function. If that doesn't work, go into your DEVICE MANAGER (Right click on MY COMPUTER, PROPERTIES, HARDWARE, DEVICE MANAGER), and scroll down til you find HID INPUT SERVICE, and make sure it is running without errors.

Verwijderd

Topicstarter
zucht.....

het gaat mij niet specifiek om een of andere media player
het gaat mij om de standaard windows volume regeling
en daarbij zou de bediening met alle mediaplayers moeten werken, en niet enkel met winamp
ik heb nog wel ff gegeken in mijn hardware zoal saangegeven, alles werkt gooe (zegt windows)

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Welke LCD apps heb je nu draaien, via die programmatjes worden zo'n dingen geregeld.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bij mij doet de volumeregeling het wel maar de software heb ik eraf gelazerd. Die rotzooi maakte mijn pc alleen maar langzamer en liet alles in de C++ taal in de soep lopen (ja dus ook mijn Win MCE). Die volumeregeling werkt in Windows XP MCE perfect. Alleen ik zie in de display Logitech maar ik moet even kijken hoe ik dat eraf kan krijgen want die gaat inbranden. Niet mijn punt want je hebt garantie maar toch.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
hmmz, ben ik blioj dat iuk zo'n maffe sukkel ben die regelmatig een ghost maakt van zijn systeem (THNX 2 SYMANTEC), er lijkt een of vaag probleem gekomen te zijn in windows xp pro sp2, ik heb nu een kale xp install met sp2 teruggezet en ga even kijken wanneer en bij welke apllicatie het prbleem optreed, als ik meer weet geef ik wel bericht.

persoonlijk denk ik dat het zou kunnen komen door ie7beta3

wordt vervolgt

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem zoals hierboven omschreven komt niet door IE7 Beta3, en/of door MediaPlayer 11 Beta, maar zeer hoogstwaarschijnlijk door een achtergebleven register sleutel van het logitech i-touch software.
Ik weet helaas niet meer exact welke sleutel, maar als het probleem zich voordoet moet je je windows register even goed doorlopen of er nog sleutels in het register staan die gebruikt zijn voor een ander logitech toetsenbord.

Gelukkig had ik nog een schone ghost image met alle windows updates en installaties van alle interne hardware, dus het probleem is daar gelukkig me opgelost.
Dat scheelt mij voor een perfecte installatie toch weer een hele dag.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2007 08:49 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Volgens mij maar dat zal aan mij liggen werkt de oude Logitech software niet goed met de g15 software. Mijn machine heeft crashes door een C++ distru. Nou ik zag van mijn muis (MX1000) dat de driver een C++ distru heeft. Hierdoor verlies ik mijn vensters en de verbinding tussen mijn moederbord en harde schijf (data die gewoon langzaam verdwijnt en niet benaderbaar is). Misschien dat bij jou ook wel vergelijkbaar is. Ik weet trouwens het bijna zeker dat dat het probleem is maar ik wil die software van mijn MX1000 heel graag behouden maar voor mij is er nog niet echt direct een oplossing voor. Ik zie gewoon alles heel langzaam van mijn pctje verdwijnen zoals icontjes die niet meer kloppen, deze computer is niet meer benaderbaar, explorer is niet meer te vinden, outlook crasht, Nero crasht, Excel zegt dat er te weinig systeembronnen beschikbaar zijn.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1