Specs:
Asus K8V-X SE (Via K8T800 chipset)
AMD Sempron 3400+
Zalman CU3700
512 mb DDR
Western Digital 250 Gb SATA II (op SATA I onboard connector)
Ati Radeon 9600 SE 128mb AGP
Hauppauge PVR 500 MCE
Terratec Aureon 5.1
Belkin 54g wireless
300W standaard voeding van Coolermaster Cavalier 2 behuizing
Codec: Power DVD 6
Probleem:
Ik heb toch al wel wat machines in elkaar gezet, maar sinds ik ben begonnen aan m'n MCE bakkie heb ik inmiddels het 3e mobo er in zitten dus ik begin me eerlijk gezegd zo langzamerhand weer een n00b te vinden
Ben begonnen met een Asus K8U-X, daarmee kreeg ik met geen mogelijkheid de PC uit S3 slaapstand (zonder de PVR 500 erin wel) en de MCE applicatie hing zichzelf nog wel eens op (keer naar de taskmanager en weer terug en het werkte weer). Daarna een MSI K8MM3-V gehad, bij nader inzien paste alles er net niet helemaal lekker op (micro ATX) en volgens mij was het ook een DOA aangezien ie vanaf het begin al behoorlijke problemen met AGP had.
Nu dus dit bordje, alles draait lekker eigenlijk. S3 slaapstand werkt ook prima, echter bij Live TV slaat ie nog wel eens een paar frames over zo om de 10 tot 20 sec.. en wat het nog erger maakt is dat de PC spontaan reboot. Dat kan na 5 min al, of na een uur. Ik dacht eerst aan oververhitting, de CPU spint echter vrolijk op 34 graden, mobo op 30 graden. Videokaart is passief gekoeld, echter voelt het koelblok nauwelijks warm aan, zo ook de Hauppauge.
Wat ik gedaan heb:
- Laatste drivers gedownload voor de PVR 500, ook al eens compleet verwijderd met HCWClear en opnieuw geïnstalleerd
- Laatste drivers voor de Ati geïnstalleerd
- Laatste 4 in 1 drivers van Via geïnstalleerd
- Laatste updates voor Windows geïnstalleerd
- De PCI kaarten al op de meest mogelijke manieren gewisseld
- De Hauppauge heeft voor elke tuner netjes een eigen IRQ
- PCI latency op 32 en 128 geprobeerd ipv 64
- AMD Cool & Quiet meuk staat uit
- Andere video codec geprobeerd (die van Nvidia, die van WinDVD werd aangegeven dat ie niet ondersteund werd door MCE?)
- Getest zonder de Belkin (soundcard heb ik nodig, anders werkt TV niet)
- Schijf op een ander SATA poortje
- Een hele middag Prime95 + 3DMark laten draaien, vlekkeloos doorlopen (CPU werd 42 graden)
- De DVD, My video, webradio en andere functies van MCE tijden aan een stuk laten lopen, geen enkel probleem
- Auto reboot uitgevinkt bij een blauw scherm, compleet memory drump laten weg schrijven (net pas gedaan, sindsdien nog geen reboot gehad dus ik kan nog niet bepalen of het een BSOD is)
Wat ik nog kan doen:
- Bios update voor het mobo. Er is een update, echter fixt deze alleen wat ECC problemen met geheugen. Maar het is het proberen waard. Eerst even een floppydrive ergens vandaan trekken.
- Bij Live TV moet er telkens naar de schijf weg geschreven worden. Testen of dat wel goed gaat, maar hoe zou ik dat het beste kunnen testen?
- Hauppauge niet goed, omruilen?
Ik heb overigens de Hauppauge en de Ati eens in mijn desktop gezet en daar even ter test MCE op geïnstalleerd, en dat werkte vlekkeloos. Durf even niet meer te zeggen of ie toen ook frames oversloeg, maar heb toen uren achter elkaar TV kunnen kijken.
Asus K8V-X SE (Via K8T800 chipset)
AMD Sempron 3400+
Zalman CU3700
512 mb DDR
Western Digital 250 Gb SATA II (op SATA I onboard connector)
Ati Radeon 9600 SE 128mb AGP
Hauppauge PVR 500 MCE
Terratec Aureon 5.1
Belkin 54g wireless
300W standaard voeding van Coolermaster Cavalier 2 behuizing
Codec: Power DVD 6
Probleem:
Ik heb toch al wel wat machines in elkaar gezet, maar sinds ik ben begonnen aan m'n MCE bakkie heb ik inmiddels het 3e mobo er in zitten dus ik begin me eerlijk gezegd zo langzamerhand weer een n00b te vinden
Nu dus dit bordje, alles draait lekker eigenlijk. S3 slaapstand werkt ook prima, echter bij Live TV slaat ie nog wel eens een paar frames over zo om de 10 tot 20 sec.. en wat het nog erger maakt is dat de PC spontaan reboot. Dat kan na 5 min al, of na een uur. Ik dacht eerst aan oververhitting, de CPU spint echter vrolijk op 34 graden, mobo op 30 graden. Videokaart is passief gekoeld, echter voelt het koelblok nauwelijks warm aan, zo ook de Hauppauge.
Wat ik gedaan heb:
- Laatste drivers gedownload voor de PVR 500, ook al eens compleet verwijderd met HCWClear en opnieuw geïnstalleerd
- Laatste drivers voor de Ati geïnstalleerd
- Laatste 4 in 1 drivers van Via geïnstalleerd
- Laatste updates voor Windows geïnstalleerd
- De PCI kaarten al op de meest mogelijke manieren gewisseld
- De Hauppauge heeft voor elke tuner netjes een eigen IRQ
- PCI latency op 32 en 128 geprobeerd ipv 64
- AMD Cool & Quiet meuk staat uit
- Andere video codec geprobeerd (die van Nvidia, die van WinDVD werd aangegeven dat ie niet ondersteund werd door MCE?)
- Getest zonder de Belkin (soundcard heb ik nodig, anders werkt TV niet)
- Schijf op een ander SATA poortje
- Een hele middag Prime95 + 3DMark laten draaien, vlekkeloos doorlopen (CPU werd 42 graden)
- De DVD, My video, webradio en andere functies van MCE tijden aan een stuk laten lopen, geen enkel probleem
- Auto reboot uitgevinkt bij een blauw scherm, compleet memory drump laten weg schrijven (net pas gedaan, sindsdien nog geen reboot gehad dus ik kan nog niet bepalen of het een BSOD is)
Wat ik nog kan doen:
- Bios update voor het mobo. Er is een update, echter fixt deze alleen wat ECC problemen met geheugen. Maar het is het proberen waard. Eerst even een floppydrive ergens vandaan trekken.
- Bij Live TV moet er telkens naar de schijf weg geschreven worden. Testen of dat wel goed gaat, maar hoe zou ik dat het beste kunnen testen?
- Hauppauge niet goed, omruilen?
Ik heb overigens de Hauppauge en de Ati eens in mijn desktop gezet en daar even ter test MCE op geïnstalleerd, en dat werkte vlekkeloos. Durf even niet meer te zeggen of ie toen ook frames oversloeg, maar heb toen uren achter elkaar TV kunnen kijken.