Toon posts:

[Radeon 9700] Vastlopers tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Club3D Radeon 9700 grafische kaart. Sinds kort heeft mijn pc het probleem dat hij vast loopt tijdens het spelen van games en zichzelf soms helemaal reset. Ik heb het vermoeden dat het aan mijn grafische kaart ligt omdat ik ook een keer een melding van een ATI programmatje heb gekregen dat er problemen waren met de GPU. Tevens zie ik soms verstoringen in het beeld als hij weer vast loopt.
De computer loopt altijd vast na een aantal minuten spelen, dus niet soms.

Ik heb al verschillende Catalyst versies gebruikt (nu 6.7).
De pc loopt met meerdere games vast dus het ligt ook niet aan een bepaald spel.
Ik heb de kaart al helemaal schoon gemaakt, dus de koeler en het koelblokje zijn stof vrij.

Heeft iemand enig idee of mijn vermoeden klopt, of zou het aan iets anders kunnen liggen ?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
ik heb maar 1 simpele oplossing... koop een nieuwe kaart ;) radeon 9700 is ook al heel erg oud :P en bovendien heb je voor 100 euro een goede nieuwe kaart :)

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:00
leonpwner1 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 21:40:
ik heb maar 1 simpele oplossing... koop een nieuwe kaart ;) radeon 9700 is ook al heel erg oud :P en bovendien heb je voor 100 euro een goede nieuwe kaart :)
Zo oud is die nou ook weer niet, prima kaart hoor! :Y

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je zou met onder andere rivatuner eens kunnen kijken hoe warm de kaart wordt. Heb je wel voldoende airflow?

En leonpwner1, het is niet echt verstandig te noemen om voor een AGP-slot nog te investeren in een videokaart, en onderschat een 9700 niet. Zijn nog prima kaartjes.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
ik heb het ook maar over een 100 euro, das niet zoveel 8)7 bovendien ken ik de rest van zijn pc niet dus als de rest een beetje nieuw is zou ik een nieuwe graka kopen :D

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Nee, juist niet, want "maar 100 euro" is mooi wel tien procent van een nieuwe PC. En wanneer je nu een AGP-kaart van 100 euro koopt, en over een jaar wil TS een nieuwe PC, kan 'ie z'n kaart van 100 euro weggooien omdat alles PCI-Express is.

Gewoon even het (hoogstwaarschijnlijk) hitteprobleem oplossen, eventueel een andere driverversie proberen en lekker sparen voor een heel nieuw systeem voor over een jaar of zo.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties.

De airflow kan geen probleem zijn omdat deze kaart al meer dan een jaar in deze kast zit en die is ontzettend goed gekoelt. Ik vindt het geen probleem om een nieuwe kaart te moeten kopen, maar dan moet ik natuurlijk wel zeker zijn dat mijn huidige niet goed meer is.

EDIT:

Mijn specs zijn trouwens

Intel Pentium IV 2.8 Ghz (Northwood)
Abit IS7-E2 moederbord
2 x 512 MB Crucial Ballistix PC3200 DDR geheugen

Als ik een nieuwe kaart koop wordt het een Geforce 6800XT 256MB, die kost €120.- en dat is mijn systeem nog wel waard denk ik.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 22:07 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

leonpwner1 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 21:40:
Niet zo bekrompen doen :|

Waarom een nieuwe kaart kopen als de oude wellicht niet eens defect is? Heeft hij alles (bijv. de PSU) al uitgesloten? Nee hé?
100 euro kan voor bijv. iemand van 15 veel geld zijn, voor jou en mij misschien niets.
Verder ben ik het natuurlijk wel met je eens dat je voor dat bedrag een leuke (tweedehands) 9800Pro, 6600GT oid kan kopen.
Pagina: 1