Toon posts:

[iPod] reparatie van skippende iPod

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om wat te knutselen ;) door een tweedehandse iPod te kopen die wat hapert bij het afspelen van nummers of direct naar het volgende skipt. Ik ben vrij handig in zulke zaken en heb zeker geen schrik om mijn handen eraan vuil te maken;

Nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met het repareren van zo'n iPod. Het gaat om een 15 GB versie, met afzonderlijke verlichte knoppen boven het clickwheel. (2e of 3e generatie :?). Ik zou er een 40 euro voor geven.
Iemand een idee wat eraan zou kunnen zijn?
Thanks! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
deed de mijnes ook (nano)

format en herstellen toen was het weg :>

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:57
Met knoppen boven het clickwheel is in ieder geval een 3G. En voor de rest zou ik inderdaad hetzelfde doen zoals MexxT hierboven schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-10 11:14
heeft bijna elke iPod wel last van als de datastructure fout is door het bijv. te vroeg uitpluggen van de iPod of een paar bad sectors.. dus meestal is het wel een goede deal als je het gewoon op kunt lossen door de iPOd helemaal te herstellen en met de firmware prog. opnieuw te laten herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replies!

Ik vraag me af of het (hopelijk) ligt aan de bad sectors of aan de hardware (kapot geheugen, hd). Iemand die daar uitsluitsel over kan geven?